Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

GoranS

Aktiv medlem
Kanske. Ska vi diskutera kring det?
Axiom: En diskussion om huruvida en diskussion kunde vara värre är värre än en diskussion om det kunde varit värre.

Sats: Det finns alltid en diskussion som är värre än den man har.
Bevis: Lämnas som övning åt den intresserade läsaren.

Så, nu slipper ni diskutera det.

Berk

Aktiv medlem
Axiom: En diskussion om huruvida en diskussion kunde vara värre är värre än en diskussion om det kunde varit värre.

Tack! Funderade redan att tar upp frågan om diskussion kring diskussionen skulle vara värre än originella diskussionen, men nu slipper vi den fråga också.

Berk

Aktiv medlem

Som tur har Gödel dock bevisat att det alltid finns saker kring diskussioner man kan diskutera.

GoranS

Aktiv medlem
Som tur har Gödel dock bevisat att det alltid finns saker kring diskussioner man kan diskutera.
[svammel]
Om man gillar diskussioner där det inte går att avgöra vad som är rätt och fel så. Frågan är vad detta implicerar för moraliska diskussioner. Finns det alltså moraliska frågor som saknar korrekt svar? Hur ställer sig moralisterna till detta?
[/svammel]

Berk

Aktiv medlem
Om man gillar diskussioner där det inte går att avgöra vad som är rätt och fel så.

Det gäller väl nästan alla diskussioner i den här tråden.

Finns det alltså moraliska frågor som saknar korrekt svar? Hur ställer sig moralisterna till detta?

Flest moraliska frågor har rätt svar, det är bara att svaret skiljer sig mellan olika personer.

BJS

Aktiv medlem
Det gäller väl nästan alla diskussioner i den här tråden.

Flest moraliska frågor har rätt svar, det är bara att svaret skiljer sig mellan olika personer.
Vad är då värst som orsak att cykla emot rött:
1) Inga bromsar på cykeln på grund av dåligt underhåll

2) att man bara skiter i det

3) att man inte såg ljuset (för att man pillade på mobilen)

4) att man inte visste att rött betyder stanna

Berk

Aktiv medlem
Vad är då värst som orsak att cykla emot rött:
1) Inga bromsar på cykeln på grund av dåligt underhåll

2) att man bara skiter i det

3) att man inte såg ljuset (för att man pillade på mobilen)

4) att man inte visste att rött betyder stanna

Det är OT. Tråden handlar om saker som kunde ha varit värre, inte om vad är värst.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Ja, men då resonerar du rationellt. Psykologiskt är det värre om man är bara en enda krona ifrån fri frakt.

EDIT: eller kanske är du en helt rationell person?
Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskuterandet/trollandet.
Svar: Ibland, men jag brukar nästan alltid försöka komma upp i fri frakt-summa när jag köper från sådana ställen.
Å andra sidan handlar jag oftast från bike24, som ju inte har fri frakt alls, och försöker då samla på mig till ett större inköp för att dels minimera frakt/pryl, och dels få färre totala inköp.
Nån annan än jag själv får värdera rationaliteten i det hela.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskutera det/trollandet.
Svar: Ibland, men jag brukar nästan alltid försöka komma upp i fri frakt-summa när jag köper från sådana ställen.
Å andra sidan handlar jag oftast från bike24, som ju inte har fri frakt alls, och försöker då samla på mig till ett större inköp för att dels minimera frakt/pryl, och dels få färre totala inköp.

Bike24 halverar dock frakten ovan en vis summa. Jag har hamnat där då och då och förstodde inte logiken till någon på happy visade mig på det.

Bele

Aktiv medlem
Nu slog det mig! Nu fattar jag varför jag blir så irriterad på den här tråden! Heureka! Och genast omvandlar min hjärna det till en konspiration...

Happy ska INTE vara indelat i kategorier, INTE! Men det här tråden är någons ondskefulla plan för att vi ska hamna där genom nudging, USCH!

"Visa din misär-tråden" var ett fantastiskt sammelsurium av misär på olika nivåer, precis som det ska vara! Allt ifrån rester av scrotum på sadelstolpe (ni som vet, ni vet) till "åh nej, jag kan inte ha min favorittröja idag-ish". Men näääää! Helt plötsligt drabbas hela forumet av kollektiv misär-skam och nickar införstående i påståendet att saker och ting minsann inte är äkta misär, eftersom saker och ting kunde varit värre! Allt kan alltid vara värre, ALLTID!

Aaaah, det var skönt att sätta fingret på irritationen och spy ur sig lite.

God jul!

Jaha, anklagad för att ha en ondskefull plan för att dela in forumet i kategorier av en konspirationsteoretiker som dessutom missar att kriteriet är mycket värre. Allt kan inte alltid vara mycket värre. Misär? Knappast. Det kunde ha varit mycket värre :LOL:

God fortsättning!

Senast ändrad:
D

Deleted member 78355

Guest
Åkte ca 10 km i ett skidspår som till största delen var söndertrampat av draghundar! kunde ha varit värre, inte mycket dock..😏

Earlslick

Aktiv medlem
Cyklade 60 km idag och favoritbaren visade sig vara stängd, så istället för en cortado i solen var jag tvungen att sitta i skuggan fast även där med en cortado.. Det var ju jättekallt. 😭

BAPEsta

Aktiv medlem
Styret och knäet åt en isfläck i måndags. Svårt att gå i trappor, men man vet att man lever i alla fall.

Mitt Wolf Tooth multitool slets sönder, styrröret är inte helt runt längre och lockout remoten krasade. Alltid härligt med lite extra utgifter såhär i början på året! 🥳

Bilagor

• IMG_20220210_220655.jpg
    IMG_20220210_220655.jpg
    285.4 KB · Besök: 56
  • IMG_20220210_220143.jpg
    IMG_20220210_220143.jpg
    548 KB · Besök: 54

Pfaff

Aktiv medlem

Bele

Aktiv medlem

Peth

Aktiv medlem
Ingen som har kommenterat kan ha läst artikeln tillräckligt noga, jfr "The Shimano e-bike parts". Det kunde ju ha varit delar till "riktiga" cyklar...
Det kanske rör sig om en välgärning. I brist på elcyklar kommer nu folk att i stället välja riktiga cyklar. Elförbrukningen går ner och priset på el sjunker därmed. Detta samtidigt som folkhälsan förbättras och kostnaderna för livsstilsrelaterade sjukdomar går ner. Folk blir friskare och lever längre och har mer pengar över till det viktiga i livet. Mer glädje och lycka!

Drosa

Aktiv medlem
Nu har jag ont i vänster armbåge och skrapsår på höger skuldra. Hur gick den vurpan till frågar ni er säkert. Faktum är att jag trillade i golvet. Var på badhuset och bastade ganska länge och när jag gick ut så bara svarnade det för ögonen och jag bara föll ihop. Fan vad läskigt det var. Var bara borta i ett par sekunder men det kändes otäckt när man inte fattade vad som hände. Det var ett blodtrycksfall de luxe. Men det kunde ju va värre!😀

moros

Aktiv medlem
Skulle kolla grafen över kadens när jag kom hem idag. Men det fanns ingen graf eller några värden alls i passet. Tänkte att batteriet nog var slut. Gick ut och kollade cykeln men det fanns ingen sensor öht. Ingen data på de två tidigare passen heller märkte jag, på passet innan dess tog grafen slut 20 min innan jag kom hem så ja, den finns väl därute någonstans. Men det kunde varit värre.

Berk

Aktiv medlem
Skulle kolla grafen över kadens när jag kom hem idag. Men det fanns ingen graf eller några värden alls i passet. Tänkte att batteriet nog var slut. Gick ut och kollade cykeln men det fanns ingen sensor öht. Ingen data på de två tidigare passen heller märkte jag, på passet innan dess tog grafen slut 20 min innan jag kom hem så ja, den finns väl därute någonstans. Men det kunde varit värre.

Kan du inte ser precis var den är då?

rln

Aktiv medlem
Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskuterandet/trollandet.
bike24 har dock halverad frakt vid någon kostnad.

LWB

Aktiv medlem
Jobbar hemifrån pga förkylning. Och när jag hade installerat mig, datorn och en kaffekopp i solen vid den vindskyddade söderväggen för att lite lojt slutföra div. ny-på-jobbet-kurser, tror ni inte att en fluga landar och slutar sina dagar i mitt kaffe?

Hade inte ”Visa din misär” handlat om en stackare som just hade kört styret rakt in i benet och stansat ut en snygg biopsi så hade jag skrivit där istället.

Peth

Aktiv medlem
Det gör ont i fingrarna, och känseln är i det närmaste obefintlig. Svårt att plocka upp legget ur plånboken på utlämningsstället.
00AD9999-D01B-436F-A41E-00666C9C4565.jpeg

Topp