Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

Vänsterbacken

Aktiv medlem
Aj! Ungefär sådär fast inte lika illa ser jag ut då och då. Främst när jag kör bil av nån konstig anledning, temperaturen spelar ingen roll. Rätt obehagligt för mig men det där såg ut att vara nära att platsa i misär-tråden.

KungJulian

Aktiv medlem

Med Raynauds är det svårt att undvika vita fingrar. Jag har det, min farsa har det. Jag får såna där lik-fingrar varje vecka. Jag kan få det en sval dag på kontoret, det är på den nivån. Men det gör inte ont och jag kan använda dem helt normalt och det är inte den här bultande känslan när färgen återkommer, den som uppkommer om man råkat bli kall och bortdomnad på vanligt sätt. Det ser bara lite Halloween-mässigt ut. För övrigt är rattvärme ett bevis på fulländan för mig, lite som Tarec Taylor är för medelålders kvinnor.

Kashew

Aktiv medlem

Bilagor

• froomy.png
    froomy.png
    664.3 KB · Besök: 80

BFS

Aktiv medlem
Senast jag frös om tårna var jag varm och svettig över i stort sett hela kroppen. Huvud, överkropp, armar, händer, benen, hälarna och till och med mitten på foten var härligt varm och svettig. Men tårna var kalla. Skulle bara ha svettats liiite mer...

Peth

Aktiv medlem
Tydligen har även farsan vita fingrar, så troligtvis ärftligt. Just igår uppstod det efter två mil i längdspåret. Kanske för hårt sittande stavar som var orsaken.

ooms

Aktiv medlem

Med Raynauds är det svårt att undvika vita fingrar. Jag har det, min farsa har det. Jag får såna där lik-fingrar varje vecka. Jag kan få det en sval dag på kontoret, det är på den nivån. Men det gör inte ont och jag kan använda dem helt normalt och det är inte den här bultande känslan när färgen återkommer, den som uppkommer om man råkat bli kall och bortdomnad på vanligt sätt. Det ser bara lite Halloween-mässigt ut. För övrigt är rattvärme ett bevis på fulländan för mig, lite som Tarec Taylor är för medelålders kvinnor.
Intressant att 9 av 10 som får Raynauds sjukdom är kvinnor.

edit: verkar gälla SLE. Googlade på Raynauds, och detta var enda 1177-länken som dök upp.
edit 2: aha, Raynauds är ett symptom på SLE.

bearthefear

Aktiv medlem
I natt drömde jag att min FS-hoj blev stulen för att jag tog den till jobbet och parkerade den i garaget (!). Var tvungen att gå ut och kolla att den stod kvar... Det gjorde den. Men mycket tråkig känsla att vakna med.

Hep

Aktiv medlem
Kom hem i går med den nyaste ballaste dyraste telefonen. Jag var inne och bytte in min gamla precis innan de stängde. När jag kom hem insåg jag att jag saknade mitt SIM-kort.

KungJulian

Aktiv medlem

Fem grader varmt ute, på med vadderade arbetshandskar på händerna och ut för att spetta bort lite is i tio minuter, men vad gör vadderade handskar när spettet också är fem grader varmt. Jaja, det kunde vara värre, det kunde gjort ont när färgen sakta återvänder. Och de kunde ju vara döda fingertoppar på riktigt! De här har ju mer svimmat av en stund kan man säga.
finger.jpg

dnfrr

Aktiv medlem
Köpte en begagnad MTB i höstas. Den hade varit hyrcykel och inte fått så mycket kärlek, smuts och rost som letat sig in överallt. Fick byta alla ramlager, nya vev och styrlager mm. Har dragit mig för att ta av däcken och tvätta bort all gammal intorkad tätningsvätska och byta fälgtejp men tänkte till slut ta tag i det igår. Börjar kränga av det ena och till min förvånan ser det väldigt rent ut.. Visar sig att de som hyrde ut den hade kört tubeless men missat grejen med sealant helt och hållet! Tackar för den :)

Valhalla_

Aktiv medlem
Fem grader varmt ute, på med vadderade arbetshandskar på händerna och ut för att spetta bort lite is i tio minuter, men vad gör vadderade handskar när spettet också är fem grader varmt. Jaja, det kunde vara värre, det kunde gjort ont när färgen sakta återvänder. Och de kunde ju vara döda fingertoppar på riktigt! De här har ju mer svimmat av en stund kan man säga. Visa bilaga 544903
Vilken är den naturliga färgen?

Emil777

Aktiv medlem
Nackskada igår från skidåkning.
Sex veckor med halskrage.
Tänkte ha säsongspremiär på mtb nu i helgen.
Kommer kanske missa endurot i Arvika.
Kunde varit mycket värre förstod jag på läkaren och jag tackar han däruppe som var snäll idag...

Bele

Aktiv medlem
Kunde varit mycket värre förstod jag på läkaren och jag tackar han däruppe som var snäll idag...

Jag tycker att det kvalar in i Visa din misär-tråden. Men absolut, det kunde ha varit mycket värre. Verkligen tur att det inte blev så.

NickPick

Aktiv medlem
Köpte en cykel med RF next SL-vevparti. Ok allt väl.
Klingan är liten? Köper en 36t, då kan jag fixa glappet.
Verktyg då? Cinch behöver någon hylsa som fanns på biltema så allt ok…
Slinter och börjar blöda vid demontering och efter ihopmontering med ny klinga får jag inte bort glappet… det visar sig att veven är glapp och det är ett standardfel.
Summa: 500 lagt i onödan, blödande sår och jag måste fortfarande få tag i ett nytt vevparti till cykeljäveln… typiskt och krångligt.

Det kunde varit värre.

BJS

Aktiv medlem
Slinter och börjar blöda vid demontering och efter ihopmontering med ny klinga får jag inte bort glappet… det visar sig att veven är glapp och det är ett standardfel.
Summa: 500 lagt i onödan, blödande sår och jag måste fortfarande få tag i ett nytt vevparti till cykeljäveln… typiskt och krångligt.

Det kunde varit värre.
Det är sådär med cykelmeck ibland. Surt, men vad fan. Kunde vart värre.

Manurhin2

Aktiv medlem

Det kunde varit värre.
Om det är glapp i själva veven a la RF så får du en ny. ( om du inte är lika mycket emot garanti som drulleförsäkring😉)

NickPick

Aktiv medlem
Om det är glapp i själva veven a la RF så får du en ny. ( om du inte är lika mycket emot garanti som drulleförsäkring😉)
Inget kvitto. Garanti står tillverkaren för. Utnyttja hemförsäkring för en så dyr hobby dom cykling drabbar våra medmänniskor negativt 😎
For väl maila raceface. Känns långsökt dock.

Manurhin2

Aktiv medlem
Inget kvitto. Garanti står tillverkaren för. Utnyttja hemförsäkring för en så dyr hobby dom cykling drabbar våra medmänniskor negativt 😎
For väl maila raceface. Känns långsökt dock.
Tror du måste reklamera via en handlare.
I ditt fall så har du ev en säljare att ha anspråk på beroende på hur affären gått till.

Mini_me

Aktiv medlem
Sprickbildning vid ekerinfästning på mitt Ibis kolhjul (flera ställen).

Kunde vara värre dock, såg hemma så inget haveri på stigen + att ibis tar det som garanti (inom 7år).

Tack till @Frenchy för hjälp 👌

2367CF44-CB4E-4CEA-BD9E-7EAE6F26C025.jpeg

Frenchy

Aktiv medlem
Cracking at spoke attachment on my Ibis carbon wheel (several places).

Could be worse though, saw at home so no crash on the trail + that ibis takes it as a guarantee (within 7 years).

Thanks to [USER = 24812] @Frenchy [/ USER] for help👌

Visa bilaga 550819
Rim is on the way. Due in Sweden on Wedneday
Will forward after inspection via DHL next day

Little selfish plug (assuming I do not get one of those "you should pay for advertising email":
I have partner with a fantastic wheel builder and I will start to offer custom build with lifetime service and maintenance and wheel rebuild in case of warranty and or crash replacement (labour) from next month. Wheelset with be bespoke to customer requiements, but we have decided to mostly use Industry 9 hubs, Sapin spokes and Ibis and WeAreOne rims as they have both the reliability and warranty to back them up we expect from top end products and are most suitable for the less than smooth trails of most of Sweden.
Anyone interested can just PM me and I will get Mattias to get in touch to discuss requirements

Emil777

Aktiv medlem
För den som vill veta hur det gått. Bra som tur är !
Nu är jag uppe och kör igen.

Som skitstor tur var var det inget brutet eller av i skelett eller ligament. Däremot uttöjda ligament och muskler. "Som att stuka foten, fast i nacken" enl. ortoped.
Bör ta 10-12v att bli helt återställd. Just nu är det stelt att vrida huvudet när jag t.ex. backar med bilen.

Kom undan billigt 😄,
det hade kunnat varit.....

BJS

Aktiv medlem
För den som vill veta hur det gått. Bra som tur är !
Nu är jag uppe och kör igen.

Som skitstor tur var var det inget brutet eller av i skelett eller ligament. Däremot uttöjda ligament och muskler. "Som att stuka foten, fast i nacken" enl. ortoped.
Bör ta 10-12v att bli helt återställd. Just nu är det stelt att vrida huvudet när jag t.ex. backar med bilen.

Kom undan billigt 😄,
det hade kunnat varit.....
Skönt att det gick så pass bra.

Garmin har nya backkameror.... 🙃

Screenshot_20220611-011100_Gmail.jpg

Masjevel

Aktiv medlem
Åkte delar av SM banan vid bruket i morse. Slog i en sten med ena pedalen på ett ställe och gick i backen mitt bland stenar och rötter. Höften fick sig en smäll och så även huvudet. Utan hjälm hade det kunnat gå värre.
Dags för en ny hjälm.

Bilagor

• BABB4995-C4F9-4C65-A6A1-E66671F1A1F3.jpeg
    BABB4995-C4F9-4C65-A6A1-E66671F1A1F3.jpeg
    508.9 KB · Besök: 49

TinyTemper

Aktiv medlem
Ac-ledslux vänster, oklar grad (men troligen inte så farligt eftersom jag slapp undan med collar n´cuff) samt pip-ledslux på höger långfinger som nu ligger i en liten vagga. Drog i huvudet ordentligt också men har mest varit illamående och haft huvudvärk. Två veckor kvar till Järvsö, får bli en jäkligt snabb rehab nu :LOL:

GoranS

Aktiv medlem
Ac-ledslux vänster, oklar grad (men troligen inte så farligt eftersom jag slapp undan med collar n´cuff) samt pip-ledslux på höger långfinger som nu ligger i en liten vagga. Drog i huvudet ordentligt också men har mest varit illamående och haft huvudvärk. Två veckor kvar till Järvsö, får bli en jäkligt snabb rehab nu :LOL:
Bortsett från illamående, huvudvärk och höger långfinger är jag inte med på vad saker betyder, men om du säger att det kunde varit värre så är det väl fint att vara glad över det.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Var försiktig med den där hjärnskakningen!
Ett besök på Jbp är såklart kul, men en smäll till så kort efter den första kan bli riktigt dåligt.
Jbp finns kvar.

Köp & Sälj

Topp