glitch
Aktiv medlem
[Din bikt] Trimma din vikt till 2022 (ej träningsfrågor)
Har inte du effektmätare? Då kan du ju få se faktiskt arbete - eller menar du bara att du tittar på datan i strava?Ungefär lika många jag enl Strava brände på passet. Ca 1400…
Sen vet jag inte vad det är för bröd, leverpastej eller rödbetssallad, rågbröd med någon bättre leverpastej med rödbetor på = bra, vetebröd med stora klickar rydbergs och någon generisk leverpastej = mindre bra.
En annan aspekt, om du kört 2 h småtömd (eftersom du sov och brände lite under natten) och sen kompenserar hela arbetet, finns en risk att du totalt äter mer under dagen samt att kroppen håller i energin hårdare (t.ex. genom mindre omedvetna rörelser). Så netto kan det gå åt fanders ändå (man är också bra på att vifta bort småätandet under dagen med 'jag har ju tränat dessutom'.
jag hade personligen snarare tagit något under passet - inte ätit 4 mackor utan något annat men om det ska vara mackor så kanske två på rågbröd istället och sen försökt dra ned lite på fettet (från rödbetssallad och leverpastej som är rätt kasst) och balanserat upp det så du netto hamnar på 25 g protein, och mer rimliga fetthalter och sen är frågan. är din nästa måltid är, bättre att ta ett mellis till innan nästa måltid än att skjuta in 1400 kcal mackor på ett bräde
gjorde ett snabbt överslag på mackorna med förbehåll om att jag inte vet hur dina ser ut :)