[Din bikt] Trimma din vikt till 2022 (ej träningsfrågor)

glitch

Aktiv medlem
Ungefär lika många jag enl Strava brände på passet. Ca 1400…
Har inte du effektmätare? Då kan du ju få se faktiskt arbete - eller menar du bara att du tittar på datan i strava?

Sen vet jag inte vad det är för bröd, leverpastej eller rödbetssallad, rågbröd med någon bättre leverpastej med rödbetor på = bra, vetebröd med stora klickar rydbergs och någon generisk leverpastej = mindre bra.

En annan aspekt, om du kört 2 h småtömd (eftersom du sov och brände lite under natten) och sen kompenserar hela arbetet, finns en risk att du totalt äter mer under dagen samt att kroppen håller i energin hårdare (t.ex. genom mindre omedvetna rörelser). Så netto kan det gå åt fanders ändå (man är också bra på att vifta bort småätandet under dagen med 'jag har ju tränat dessutom'.

jag hade personligen snarare tagit något under passet - inte ätit 4 mackor utan något annat men om det ska vara mackor så kanske två på rågbröd istället och sen försökt dra ned lite på fettet (från rödbetssallad och leverpastej som är rätt kasst) och balanserat upp det så du netto hamnar på 25 g protein, och mer rimliga fetthalter och sen är frågan. är din nästa måltid är, bättre att ta ett mellis till innan nästa måltid än att skjuta in 1400 kcal mackor på ett bräde
gjorde ett snabbt överslag på mackorna med förbehåll om att jag inte vet hur dina ser ut :)
Screenshot_2022-01-28-07-43-42-690_com.sillens.shapeupclub.jpg

Skippe

Medlem
Räknade lite grovt på hur många kalorier du stoppar i dig och jag tycker det låter lite lite.

Frukost - kvällsmat - 500kcal/måltid
Middag med uteslutna kolhydrater skulle jag gissa på att du knappt kommer upp i 500kcal om du inte äter en massa av annat, men säg att du skulle äta ca: 600-700kcal.

Då landar din total på: 1700-1800kcal om man räknar med din banan också.

Nu vet jag inte dina förhållande mellan fett och muskler men jag hade nog valt att försöka få i mig typ:

Frukost: 500kcal
Lunch: 500kcal
Middag: 600-700kcal
Kvällsmat: 400kcal
Totalt: 2000-2100

För att behålla så mycket muskelmassa som möjligt så hade jag nog försökt stoppa i mig ca: 120-130g protein/dag.

Eftersom du inte kör lchf så tycker jag du kan äta mer kolhydrater, potatis har tex ganska låg kaloridensitet.

Du har gått ner 5.5kg så gör du något rätt men snålar du kolhydrater så blir du av med mycket vätska och inte fett, kolhydrater binder vätska.

Det var min tanke om ditt upplägg, fortsatt lycka till med viktnedgången 👏🏻
Tack för bra svar. Ska se över om jag kanske då ska komplettera med lite mer kolisar.

Jag har inte koll på min muskelmassa eller fett massa, men fettet är ju det jag vill ska bort 😁.

Alltid tränat rätt mycket. Körde under många år mycket på gymmet men har släppt det helt nu sista åren å kör nu mer löpning o thaiboxning.

fiskarn

Aktiv medlem
Om jag verkligen skulle försöka gå ner och träna samtidigt skulle jag snarast satsa på mer kolhydrater i förhållande till fett. Leverpastej är ju t.ex en grej man kan skippa, ganska mycket fett och energi. Skinka är ju ett betydligt mer energisnålt val.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Idag äter jag frulle. Lunchpasset blir stressad tröskel 12x3/1min. Vill inte starta tom. Har kört passet förut. Är smått livrädd.

Hälsingland

Aktiv medlem
Tack för bra svar. Ska se över om jag kanske då ska komplettera med lite mer kolisar.

Jag har inte koll på min muskelmassa eller fett massa, men fettet är ju det jag vill ska bort 😁.

Alltid tränat rätt mycket. Körde under många år mycket på gymmet men har släppt det helt nu sista åren å kör nu mer löpning o thaiboxning.
Protein är billigt sett till kalorier, du kan ju om du vill köpa whey 100 och lägga till 1-2 shakes/dag för att boosta ditt proteinintag på ett enkelt sätt.

En enkel regel som styrketränande kört sen hedenhös är ju 2g/kg kroppsvikt. (Protein)

Spindelbenen

Aktiv medlem
Har käkat rätt, men inte galet, dåligt under veckan. Toppade det med en stout och två ale's igår på Carnegiebryggeriet. Ställde mig på vågen i morse och hade tappat 0.4kg på en vecka. Så 1kg ner på två veckor, helt enligt plan.

bigmollo

Aktiv medlem
Har käkat rätt, men inte galet, dåligt under veckan. Toppade det med en stout och två ale's igår på Carnegiebryggeriet. Ställde mig på vågen i morse och hade tappat 0.4kg på en vecka. Så 1kg ner på två veckor, helt enligt plan.
Tänk om du hade druckit dubbelt så mycket, då hade du nästan tappat ett kilo!

Tant_Trek

Aktiv medlem
Jag har nästa invägning måndag morgon, men nu på tredje veckan med hyfsad 5:2 och test av bokföring via Lifesum sitter jag med lite tankar och reflektioner.
  • Lifesum är intressant för insikten att det mesta man mumsar i sig innehåller energi. Det fattar man ju såklart, men ändå en ögonöppnare vad de där tre digestive-kexen, ballerina-kakorna, näven med nötter, eller apelsinen ger. Särskilt över tid. Det bir väldigt uppenbart vad "småmumsande" leder till, exakt sånt småmumsande som jag är lite för bra på.
  • När jag ätit mindre sött ett tag, så blir kakor/godis väldigt "klibbigt" direkt i munnen. Bra varning.
  • Typiskt med kollegerna vid lunchbordet som kommenterar ens 2-dags-soppa och man då berättar att man gör ett omtag. Oftast de som har gjort nya hål på bältet som håller uppe byxorna, under en ganska lång period. "Jaja, men alla som 'bantar' går upp ju ändå direkt det de gått ner", bla bla bla. Ptja, men jag försöker ändå ta tag i min situation för att må bra på mitt sätt, och allt som har med hälsa att göra syns inte på utsidan heller. Jag väljer att göra någonting, utan att bli rabiat eller militant i min kosthållning, för att se vad det blir för skillnad. Medan de äter upp sig nåt kg per halvår, hela tiden. Samtidigt som de fnissar åt såna som mig som "kommer ut" med att jag försöker jobba med min hälsa. Jaja. Var och en gör som de vill.

glitch

Aktiv medlem
Tulip grovhackad 220 kcal /100 vs 280 för t.ex. pastejköket. mindre fett, mindre socker och i min mening mycket godare. Färsk gurka på eller om man gillar saltgurka håll ett öga på innehållsförteckningen - vissa har sjukt mycket socker. Smör under leverpastejen känns inte så slim🤣

fiskarn

Aktiv medlem
Tulip grovhackad 220 kcal /100 vs 280 för t.ex. pastejköket. mindre fett, mindre socker och i min mening mycket godare. Färsk gurka på eller om man gillar saltgurka håll ett öga på innehållsförteckningen - vissa har sjukt mycket socker. Smör under leverpastejen känns inte så slim🤣

De jag hittar på Willys har Tulip grovhackad 243 kcal per 100

med den flesta andra har 280-290 kcal. Jag känner inte att det är världens grej vilken man väljer ;)

glitch

Aktiv medlem
De jag hittar på Willys har Tulip grovhackad 243 kcal per 100

med den flesta andra har 280-290 kcal. Jag känner inte att det är världens grej vilken man väljer ;)

lustigt, har en hemma, köpt på willys, står samma som på hemsidan.

Nej det är inte världens grej, men det är liksom många bäckar små och i det här fallet för min del ingen uppoffring att välja en bättre produkt.

Felix smörgåsgurka - 63 kcal vs annan saltgurka på 16. Många bäckar små....

@lundatok - medvetet val eller ej, varför välja en "sämre" produkt? (om det inte är en smakfråga, jag är helt för att inte köpa en "nyttigare" produkt bara för att. Vill jag ha pommes ska det liksom vara hårdfriterat :) då får man välja sina tillfällen.

Sen ska man så klart inte stirra sig blind på kalorier, lika lite som fetthalter, kolhydratshalter osv. men det är bra att vara medveten om var och från vad (typ av fett,typ av kolis ) kalorierna kommer ifrån om man nu vill gå ned i vikt dvs.

lundatok

Aktiv medlem
Jag menade mer att det är 110 kcal per 100 gram kokt skinka. Väljer man leverpastej eller andra feta pålägg är det ju ett medvetet val.

Mange.

Aktiv medlem
@Fjärdebrunn hur kommer det sig att du väljer träningspass som är högintensiva och mer tömmer glokygendepåerna istället för lågintensiva och fettförbrännande?

lundatok

Aktiv medlem
Det sliter även mer och ger (mig) större risk att gå och tömma kylen efter.

Det är även lurigt att balansera energi före passet så man inte går torr under passet och hamnar i något slags mellanmjölk.

Jag tycker det är svårt att få till.

JariT

Aktiv medlem
Rolig tråd att följa. Jag är 54 år gammal, antar att ämnesomsättningen är som en sengångares. Tränar styrketräning 4 dagar i veckan varav 2 av passen är högintensiva. min ambition är att hålla min vikt 80kg. Det gör jag genom att skippa frukosten. Frukost är jättetrevligt och man har ju alltid hört att det är det viktigaste målet. För fyra år sedan slutade jag äta frukost (dricker kaffe istället). Det jag märkt är att jag blir inte lika hungrig när jag skippar frukosten. För blev jag tokhungrig vid tio-tiden. Har säkert nått med blodsockret att göra. Äter lunch där jag försöker undvika kolhydrater. Mycket blomkål och broccoli blir det. Sen äter jag middag. Inga mellanmål och sånt. Colting är ju en man med många åsikter om det mesta men något jag tagit till mig är att man ska skilja på att vara hungrig och sugen. Visst är man sugen på nått att äta hela tiden men är man hungrig? Det är sällan man egentligen är hungrig. Det var mina 5 cent. Det funkar för mig. Påstår inte att det är optimalt för andra.
/Jari

cykelstöd

Aktiv medlem
Dagligen, Stampar runt mellan 90,5 och 91 kg sedan en månad efter att ha gjort -3 på föregående. Fortsätter med 16/8 tämligen disciplinerat och ett i övrigt återhållet beteende. Tränar dagligen seriösa pass på trainern, i skogen eller styrka m egen kropp. 1-3 hundprommenader dagligen.

Har inte kapat kolhydraterna ännu men inser att det är nästa steg. Förstår få inte hur jag ska orka de ganska hårda pass jag kör. Går jag tom märks det tydligt på trainern eller i skogen.
Jag har inte följt tråden på ett tag så nu kanske jag råder dig att göra något du redan gör.
Hur som helst, förutsatt att du inte har visat tendenser till att utveckla ätstörningar, så är mitt tips att väga allt du stoppar i dig, i typ 2 veckor. På tiden när jag behövde jaga viktklasser var det ovärderligt för min del, speciellt när jag hade nått en platå. Under samma tid försökte jag också tracka allt jag kunde när det gällde rörelse, inte bara träning. Ofta sänker vi omedvetet vår aktivitet i takt med att vi tappar vikt. Har aldrig behövt ta bort kolhydraterna helt.

Att väga maten har definitivt hjälpt mig på lång sikt. Nu gör jag det kanske någon vecka per år bara för att se om min känsla fortfarande är rätt kalibrerad. Det brukar stämma rätt väl.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag försöker stegvis minska intaget vid måltiderna, öka mängden grönt, minska kolhydrater samt alkohol. Har helt slutat äta efter 8. Väga och räkna hoppas jag slippa. Inte min grej.

Idag märkte jag stor skillnad på att komma fylld till passet och dricka sportdryck. Då fanns det pulver genom hela intervallträningen. Det gäller att hitta balans.

Makten

Aktiv medlem
Jag försöker stegvis minska intaget vid måltiderna, öka mängden grönt, minska kolhydrater samt alkohol. Har helt slutat äta efter 8. Väga och räkna hoppas jag slippa. Inte min grej.

Idag märkte jag stor skillnad på att komma fylld till passet och dricka sportdryck. Då fanns det pulver genom hela intervallträningen. Det gäller att hitta balans.
En liten tanke: Det är inte så att du tränar för hårt eller åtminstone för ofta? Ser ut som att du sitter på trainern i timmar varje dag, men det kanske är ett missförstånd från min sida. Dels antar jag att det inte på något sätt är optimalt m.a.p. återhämtning, men det kan säkert också ställa till det med kosthållningen.

I all välmening, jag har såklart ingen aning om hur ditt "program" ser ut eller hur du planerat ihop det. 😙

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
En liten tanke: Det är inte så att du tränar för hårt eller åtminstone för ofta? Ser ut som att du sitter på trainern i timmar varje dag, men det kanske är ett missförstånd från min sida. Dels antar jag att det inte på något sätt är optimalt m.a.p. återhämtning, men det kan säkert också ställa till det med kosthållningen.

I all välmening, jag har såklart ingen aning om hur ditt "program" ser ut eller hur du planerat ihop det. 😙
Jo så kanske det är. Kör hårda intervaller (tröskel/VOmax/HIT) ett par dagar/v samt distanser 90-120 min tre-fyra. Sticker även mellan med styrka eller stigcykling. Kroppen kräver väl därför viss påfyllning. Någon stenhård diet känns därför inte så aktuell.

Kan nog vara så att kroppen skyddar sig. Fryser rätt mycket och tolkar det som att kroppen håller i kalorierna av ren skräck🤣

Tack för omtanke.

n3wton

Aktiv medlem
Jo så kanske det är. Kör hårda intervaller (tröskel/VOmax/HIT) ett par dagar/v samt distanser 90-120 min tre-fyra. Sticker även mellan med styrka eller stigcykling. Kroppen kräver väl därför viss påfyllning. Någon stenhård diet känns därför inte så aktuell.

Kan nog vara så att kroppen skyddar sig. Fryser rätt mycket och tolkar det som att kroppen håller i kalorierna av ren skräck🤣

Tack för omtanke.
Låter som uppbyggnadspass i mina öron, vilket väl i princip är omöjligt att kombinera med viktnedgång utan att något av de två fallerar. Har inte läst tråden så noga, men har sett att du ofta skriver "fyror på trainern idag" eller något i den stilen. Fyror ska gå så hårt att de skulle vara omöjliga att göra på kaloriunderskott, och om de ändå går att göra kör du förmodligen på ren slentrian och då gör de ju tveksam nytta.

Man får nästan välja om det är insättning eller uttag man håller på med.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag har märkt att fyror (16 min i intervall) går att köra på gårdagens middag. Ungefär som en le Peloton går att bränna av på tom kista. Den senare funkar dock bättre m viss påfyllning ska sägas.

På längre intervaller som långa tröskelpass eller vomax-block går dock åt fanders utan påfyllning.

Har inget behov av att gå ner väldigt snabbt. Dock ett eller två kg/mån känns dock inte orimligt att förvänta sig kan jag tycka.

Ikväll blev det inget omtag på pastasåsen jag slet med i en timme… gott men kort.

Longines

Medlem
Det skrivs inte så mycket om 5:2 diet i tråden, varför inte? Jag har testat det en vecka och det var inte så svårt som jag trodde, nästan tvärtom faktiskt.

Senast ändrad:

Tant_Trek

Aktiv medlem
Det skrivs inte så mycket om 5:2 diet i tråden, varför inte? Jag har testat det en vecka och det var inte så svårt som jag trodde, nästan tvärtom faktiskt.
52 år gammal och två månader utan träning (halvsjuk och senare Covid) kombinerat med mycket vin (ett glas blir lätt en flaska) och vin innebär mer ost, choklad, glass och nötter - så kom min första "bilring" till. Springer varannan dag sedan några veckor och kör lite armhävningar, sandsäck/ slag, utfallssteg hantlar och rörlighet varannan dag. Jag är inte särskilt kraftig, 179 cm och drygt 72 kg, vad nu det säger, mer än det är föga populärt att tala om vikt - således får jag mörka min 5:2 diet när min 16-åriga dotter bor hos mig . En sak som jag är rädd för är att metabolismen ska bli kass av detta - många som bantar slutar ju på samma nivå som de började på och f-n tro om inte en del blir mer överviktiga rentav. Det vore roligt att få lite tips.
Jag äter mycket väldigt frukt, grönt, baljväxter och hemgjord müsli sedan tidigare - och sällan processad mat, förutom glassen då samt Lindts 85% choklad. Nu väntar jag på lite varmare (och mindre blåst) väder så att det ska går att köra lite lvg igen, trainern står oanvänd (cykeln är lite kass), crossen behöver fixas och allt är lite småsegt. En annan sak - vad är tanken bakom just 600 kalorier, minns Mosleys program och har försökt att googla lite - men hittar inte så mycket om det. Är det bara en siffra, 1/4 av vårt "normala" behov?
5:2 är väl inte främst för viktnedgång, även om det funkar så också pga restriktioner i energiintag i 5:2-versionen. Så se 5:2 som en av metoderna för att köra sk "periodisk fasta". Fasta triggar effekter i vissa processer i kroppen, på sätt som verkar gynnsamma.
Lästips, https://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/ eller https://hjarnfysik.blogspot.com/search/label/periodisk fasta

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
Kan du inte bara skita i en massa dieter och istället adressera "mycket vin (ett glas blir lätt en flaska) och vin innebär mer ost, choklad, glass och nötter" istället?

Då slipper du mörka något för dottern och kan vara ett gott föredöme på samma gång.

Ska inte skriva i denna tråden egentligen eftersom jag mest blir provocerad av alla påhitt, men man behöver väl ändå inte gå över ån efter vatten? "Karaktär" är nyckelordet man söker.

glitch

Aktiv medlem
Kan du inte bara skita i en massa dieter och istället adressera "mycket vin (ett glas blir lätt en flaska) och vin innebär mer ost, choklad, glass och nötter" istället?

Då slipper du mörka något för dottern och kan vara ett gott föredöme på samma gång.

Ska inte skriva i denna tråden egentligen eftersom jag mest blir provocerad av alla påhitt, men man behöver väl ändå inte gå över ån efter vatten? "Karaktär" är nyckelordet man söker.
Haha nu har du skrivit två inlägg på raken som jag hade kunnat skriva 😄

Det ska konstlas med alla möjliga regler och restriktioner, skippade måltider, ätfönster och en massa annat bös som det finns inget till väldigt klent stöd för istället för att göra de enkla sakerna.

Sen som ovan också, @Fjärdebrunn skriver om tröskel och stressad tröskel - det är den mest slitsamma typen av pass och den som tömmer mest glykogen och kräver längst återhämtning. Det är också en typ av pass man brukar räkna som "specificitet för sin. gren" , t.ex. TT. och något man gör närmare säsong då det är ett tag kvar innan sopbilen kommer.

Att köra såna pass nu, dessutom i ett försök att ha ett underskott är för mig helt bakvänt och gör att man inte får ut max ur passen, ur viktnedgången och på sikt rasar både träningslusten och orken.

Jag hade snarare satsat på lugnare pass, kasta in några korta intensiva minuter t.ex. 4 1 minuters 1 timme in istället för att det ska hända nåt på passet men avsätt istället x antal veckor till viktnedgång för att sedan köra hårdare närmare säsongen.

Vid tröskel går de flesta på nästan enbart glykogen och man bränner snabbt slut på muskelglykogenet. Kroppen kommer försöka hålla i all energi som kommer in för att driva arbetet och för att försöka laga skadan av arbetet. Den kommer hellre reglera ned andra saker än att frigöra fettreserverna.

Generellt sett tror jag på att jobba på vikten så tidigt som möjligt under off season för att sedan hitta en ny balans samt kunna ge kroppen den energi som krävs för att faktiskt bli starkare av träningen. Det ska finnas energi också för att bygga och bli starkare (som också kräver vila), inte bara för att ta sig igenom passet.

Masjevel

Aktiv medlem
Tänkte att jag som "aldrig" behövt tänka på vikten skulle dela med mig av vad jag äter och gör under en vecka. Kanske är ingen intresserad men jag gör det ändå. Förhoppningsvis ger det någon något.
Väger ca 67 kg på mina 181 cm. Ålder: 47

Vad jag äter:
Vardagar:
Frukost: Varje dag: 1 skål Kefir naturell med musli + lite extra russin + 1 kopp kaffe
Förmiddagsfika: 1 kopp kaffe och 2 hårdmackor med ost
Lunch: 1 portion av det som serveras i vår egen restaurang på jobbet. Ofta vegetariskt. Ibland efterrätt till kaffet efter maten
När jag kommer hem från jobbet äter jag ofta en corny innan jag börjar med maten.
Middag: Vegetariskt (varannan vecka matkasse och varannan vecka eget påhitt)
Kvällssnacks efter träning: Ibland en glass men oftast några majskakor.

Helger:
Ser ungefär ut som vardagarna. Samma till frukost. Ingen förmiddagsfika. Vegetariskt till lunch och middag. Ofta 1-2 alkoholfria öl till kvällen med lite tillhörande snacks, oftast lite chips.
Dryck till måltider: vatten

Träning/rörelse
Måndag - fredag går jag ca 30 min till jobbet och 30 min från jobbet. Hoppar av några stationer tidigare och går därifrån.
Tränar tis-tor + lör-sön. 3 pass löpning, 2 pass cykel och 2 pass styrka. Styrka kör jag antingen hemma utan vikter eller på utegymmet i anslutning till ett löppass eller ett cykelpass.
Löpningen består just nu av 1 intervallpass (ca 50 min), ett lugnt pass (ca 30 min) och ett långpass (ca 1,5h). Cyklingen består just nu av 2 lugna pass, ca 1-2h

Springer "mycket" just nu eftersom jag tänkt springa Stockholm marathon i vår. Tidigare om åren har jag i princip bara cyklat så då har jag kört cykling 5 pass i veckan + 2 pass styrka.

Har ingen aning om hur många kalorier jag stoppar i mig om dagen eller hur många jag gör av med men eftersom vikten är mer eller mindre konstant så verkar det gå jämt upp över tid.

Försöker sova minst 8 timmar per dygn. Går upp och går och lägger mig ungefär vid samma tid varje dag, vardag som helg.

Senast ändrad:

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Ang återhämtning från tröskelpass så tycker jag att, när jag sköter mig, inte får så tung återhämtning trots att jag är halvvägs till 100. 😉

Med att sköta mig menar jag att få i mig kolhydrater både före och under passen. Dvs att trycka i mig högoktanig sportdryck i enlighet med vad många framhåller som viktigt för bra genomförande av hårda pass. Detta då jag ligger 35-45 min i tröskel (z4) och bränner de depåer jag har. Ser också till att ladda in protein och vätska efter passet. Då effektiviseras återhämtningen tycker jag. Efter grisigt pass i fredags och vilodag igår var det bra snurr på buggarna idag. Bästa viktminskningen kanske det dock inte är.

Makten

Aktiv medlem
Ang återhämtning från tröskelpass så tycker jag att, när jag sköter mig, inte får så tung återhämtning trots att jag är halvvägs till 100. 😉

Med att sköta mig menar jag att få i mig kolhydrater både före och under passen. Dvs att trycka i mig högoktanig sportdryck i enlighet med vad många framhåller som viktigt för bra genomförande av hårda pass. Detta då jag ligger 35-45 min i tröskel (z4) och bränner de depåer jag har. Ser också till att ladda in protein och vätska efter passet. Då effektiviseras återhämtningen tycker jag. Efter grisigt pass i fredags och vilodag igår var det bra snurr på buggarna idag. Bästa viktminskningen kanske det dock inte är.
Men alltså... Om du trycker i dig massa socker varje gång du tränar, hur har du då tänkt att kroppen ska bränna fett? Låter ju helt bakvänt om man vill gå ner i vikt, tycker jag.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Sega förkylningar (inte c19) och diverse småskador tillsammans med renovering hemma gjorde att det verkade iväg lite mot slutet av året, 97 kg på 195 cm. Brukar ligga runt 90.

Inget godis och tillbaka till fornstora dar med motion verkar funka, ca 25km löpning varje vecka just nu men lite mera sen.

Vägning varje morgon, in i Libra som kör rullade snitt.

Screenshot_20220130-175758_Libra.jpg

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Men alltså... Om du trycker i dig massa socker varje gång du tränar, hur har du då tänkt att kroppen ska bränna fett? Låter ju helt bakvänt om man vill gå ner i vikt, tycker jag.
Tre matskedar av https://tyngre.se/produkter/kosttillskott/kolhydrat-hallon-lime-1200-g/
i en flaska gör avsevärd skillnad. Ca 50g som jag garanterat eldar upp på ett hårt tröskelpass.

Sker på de två högintensiva pass jag normalt kör i veckan för att få maximal träningseffekt. På distansvevarna kör jag å andra sidan på tom mage och med bara vatten. Detta för att få till extra förbränning.

Makten

Aktiv medlem
Tre matskedar av https://tyngre.se/produkter/kosttillskott/kolhydrat-hallon-lime-1200-g/
i en flaska gör avsevärd skillnad. Ca 50g som jag garanterat eldar upp på ett hårt tröskelpass.

Sker på de två högintensiva pass jag normalt kör i veckan för att få maximal träningseffekt. På distansvevarna kör jag å andra sidan på tom mage och med bara vatten. Detta för att få till extra förbränning.
Jojo, men om du lär kroppen att elda kolhydrater under träning så blir det ju näppeligen någon fettförbränning att tala om och det håller säkerligen i sig även när du inte tränar. Måste man verkligen få "maximal träningseffekt" om man inte är elitidrottare? 😏

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer