Siffrorna tyder onekligen på att det går åt rätt håll. :)87,6
Får man börja hoppas?
(-6,5 kg sedan trådstart)
Oj då, jag är närmast ostoppbar när helgen kommer. Senast i lördags när jag dräller i soffan (fotboll och girot) ställdeJag har svårt att trimma min vikt uppåt. Måndag-fredag äter jag ca 2700 kalorier, lördag & söndag 3200-3500 kalorier och idag har jag gått ner jämfört med förra veckan. Det är rätt jobbigt att trycka i sig så mycket.
Jag har svårt att trimma min vikt uppåt. Måndag-fredag äter jag ca 2700 kalorier, lördag & söndag 3200-3500 kalorier och idag har jag gått ner jämfört med förra veckan. Det är rätt jobbigt att trycka i sig så mycket.
Jag har kört en del styrka för att behålla muskler. Deras viktminskningsmål tycker jag luktar bantning. Som någon vän sa en gång, ”man vill ju kunna sätta sig och resa sig själv på toa när man kommer till åren”![]()
Avsnitt 332: Så lyckas du med en minideff till semestern
Måste du konditionsträna för att bränna fett? Träna magen för att punktförbränna? Räkna kalorier? Ägna dig åt fastande morgonträning? Semestern närmar sig med stormsteg och många där ute hoppas hinna gå ned lite i vikt dessförinnan, av diverse anledningar. Med det som avstamp dyker vi ned i våra...www.styrkelabbet.se
Enkla tips om viktnedgång och hur man behåller musklerna och kan göra det hållbart över tid.
Jag har kört en del styrka för att behålla muskler. Deras viktminskningsmål tycker jag luktar bantning. Som någon vän sa en gång, ”man vill ju kunna sätta sig och resa sig själv på toa när man kommer till åren”
Önskar dig såklart lycka till och att du når dina mål men det viktigaste kan jag tycka är att du får balans på din stress först innan du lägger på ytterligare saker i ditt liv annars är det nog lätt att viktnedgången blir en ytterligare stress.Jahopp, då var det dags att göra intåg i den här tråden. Jojo-vikt delux senaste året. Min viktnedgång var inte bara hälsosam med mycket stress i livet. Har tagit ikapp det med råge, på ett kanske inte helt hälsosamt sätt heller.
Pandemi, tre ungar under 7 år, föräldraledighet, husrenovering… Träning och kosthållning har inte direkt haft högsta prio.
Dags att bryta trenden och jobba ner mot målvikten på 82 kg. Första delmål att vara tillbaka på rätt sida 90-sträcket efter sommaren. Wish me luck…
Visa bilaga 556114
ok, är nog en vanesak. Äter du fett när du korttidsfastar ?Har lite svårt att köra 16/8 viktktkontroll när jag, som nu tränar nästan dagligen. De dagar jag lägger på last (aerobt) efter fasta bonkar jag. Var sak har väl sin tid.
Det bästa med hunger är att det endast är en känsla, d v s inget händer om du inte stoppar i dig något och utan mat kan man vara i minst tre veckor, eller cykla geniom Sverige utan att äta något.
Det värsta är att man mår asdåligt helt i onödan.Det bästa med hunger är att det endast är en känsla, d v s inget händer om du inte stoppar i dig något och utan mat kan man vara i minst tre veckor, eller cykla geniom Sverige utan att äta något.
Så är det. Det krävs energi för att prestera maximalt. Det krävs ett litet underskott för att gå ner i vikt. Tränar man hårt måste man äta tillräckligt, så det blir ju en naturlig konflikt. Jag tror det löser sig med tiden. En förändring (som ger resultat) har du ju gjort.Har lite svårt att köra 16/8 viktktkontroll när jag, som nu tränar nästan dagligen. De dagar jag lägger på last (aerobt) efter fasta bonkar jag. Var sak har väl sin tid.
Jag är småhungrig mest hela tiden.Hunger är väl den bästa kryddan? Jag är småhungrig varje dag
Jag är inte orolig över att gå hungrig. Detta handlar om att ha energireserver för hårt arbete i Z4 och Z5. Fett har begränsningar som energikälla där. Jag vill kunna köra igenom fartpassen hela vägen. Då bränner man socker.
De räcker inte hur länge som helst heller (men oväntat långt).Eller inlagrade kolhydrater, man behöver inte äta socker
Vet, när de där lätta typerna går iväg i backarna behöver jag mobilisera all ATP jag någonsin kan.De räcker inte hur länge som helst heller (men oväntat långt).
Och på platten väger de där lätta typerna lätt!Vet, när de där lätta typerna går iväg i backarna behöver jag mobilisera all ATP jag någonsin kan.
Jag märker en direkt effekt när jag har stått på på -500kcal/dygn jämfört med när jag är välmatad. Idag räckte det inte riktigt ändå…
Tack, livet är betydligt mer balanserat nu. Men jag ska absolut inte ha för höga ambitioner här.Önskar dig såklart lycka till och att du når dina mål men det viktigaste kan jag tycka är att du får balans på din stress först innan du lägger på ytterligare saker i ditt liv annars är det nog lätt att viktnedgången blir en ytterligare stress.