Bokslut för våren 2022! 15:e januari - 13:e juni / 149 dagar.
Aktiv tjockis hela vuxenlivet, men allvarlig skada/sjukdom 2021 gjorde att vikten drog iväg väl mycket. Målet var att fokusera på input snarare än resultat. Bra info är 0 ungar, förstående partner, bra kontroll på arbetsmängd och tid.
Träning
Styrkepass: 72
Cardiopass: 59
Stor utveckling på båda områden. Tränat väldigt lite styrka tidigare, men rehabbat mycket under 2021 så rutinen att komma iväg fanns redo att gå vidare med. Stor skillnad i hållning och utseende på överkroppen. Under samma period ökat FTP med 10%, förmodligen mest på grund av att jag fortfarande cyklat förhållandevis kort period och utvecklat pannbenet. Inte helt hållbar kvantitet över tid, det har också varit en strategi för att inte ta dumma andra beslut och har kostat lite för mycket socialt. Men tänker ge mig själv 5 av 5 i betyg.
Mat
Superbra insats första två månaderna, godkänt plus de andra tre. Finns massor av onödiga kalorier jag hade kunnat undvika, men ändå stor skillnad mot tidigare. Även mindre alkohol, vilket hjälpt på alla möjliga sätt. Mycket riskakor, mycket soppa, mycket morötter, men också mer lösgodis och pizza än jag tänkte i januari. Ger mig själv 4 av 5 i betyg.
Resultat
116 kg på vågen, alltså -13 kg. Har inte mätt midjan, vilket hade varit smart eftersom det också borde ha blivit lite skillnad i förhållande mellan fett och muskler. Nu nästan dags att byta viktgrupp på Strava och det är nästan pinsamt hur mycket jag tror det kommer motivera mig under sommar och höst.
Bra hjälp av tråden, även om jag varit betydligt mer aktiv som läsare än skribent. Framåt!