Klätterapa!64.8 imorse. Veckosnittet samma. Senaste 4v har jag snittat 65.8
Bra där! och kämpa!Längre solorunda igår knuffade igång metabolismen, får man hoppas. 86,2 kg var en bra start på veckan efter kortare platå.
Nu kör vi!
64.1 imorse.64.8 imorse. Veckosnittet samma. Senaste 4v har jag snittat 65.8
Du har inte retat upp en äldre kvinna av romskt ursprung nyligen? Hon bjöd på paj av någon anledning? Bara en tanke.64.1 imorse.
64.2 snitt senaste veckan.
Har kontaktat VC och behöver en dietist, jag häller lätt 400kcal i olja på tillbehörssalladen nu. Extra klick smör på bulguren på tallriken.
Blandar ner grädde i kefiren till frukosten.
Fler mellanmål som frukt och proteinbars.
Fattar inte varför jag fortfarande går ner i vikt.
Borde ha nått en platå där mitt intag och energibehovet för den lättare kroppen tangerar.
Blir trött och grinig om jag inte får äta. Kör -1000 kalorier per dag på cykeln istället och hoppas att vikten minskar, väger 90-91 på 185 cm, alltså typ 10 kg för mycket. Kör pulsband och effektmätning och hoppas Garmin räknar ”rätt”.
Be careful what you wish for...?64.1 imorse.
64.2 snitt senaste veckan.
Har kontaktat VC och behöver en dietist, jag häller lätt 400kcal i olja på tillbehörssalladen nu. Extra klick smör på bulguren på tallriken.
Blandar ner grädde i kefiren till frukosten.
Fler mellanmål som frukt och proteinbars.
Fattar inte varför jag fortfarande går ner i vikt.
Borde ha nått en platå där mitt intag och energibehovet för den lättare kroppen tangerar.
Hattigt!Den här veckan kör jag tre hårda fartpass. Släpper på 16/8 och mosar i mig för detta.
Står på minus de dagar/veckor jag kör 16/8 men märker att jag då har svårt att stå på blodrött i varenda backe, viket krävs på fartpassen när tjocka farbrorn ska åka med. Därför käkar jag upp mig lite dagen innan och äter frukost när passen körs. Då kan jag ta att viktminskningen stannar av.Hattigt!
Om man kör intermittent fasta (0/24, 2/22, 4/20, 6/18 ei.dyl) så ger det ju resultat över tid i.o.m att kroppen "lär" sig att förbränna fett i.s.f för glykogen/kolisar även vid högt energiuttag.
Det du håller på med verkar mellanmjölk.
Men kudos till de tappade kilona!
Exakt.Står på minus de dagar/veckor jag kör 16/8 men märker att jag då har svårt att stå på blodrött i varenda backe, viket krävs på fartpassen när tjocka farbrorn ska åka med. Därför käkar jag upp mig lite dagen innan och äter frukost när passen körs. Då kan jag ta att viktminskningen stannar av.
75 säger du. Då blir du svårslagen i motluten.Helgen är slut. Nu kör vi igen!
Jag vägde in på 85,7 i morse. Detta efter 4 tim distans m klubben igår samt ett par hundprommenader och en grillmiddag. Det är 7 hg från målet jag satte i november. Nåja. Det har jag omdefinierat till fortsatt -1kg/mån mot visionen 75 kg nästa säsong.
I morse blev det hundprommenad och 1 hård timme i nya utegymmet innan keso&frukt-frukost… +2 rostmackor.
Två steg framåt och ett bakåt.
Edit: 85:2 kg innan lunch. Värmeslag?
Nja.....däremot om inget annat bränsle finns kommer kroppen nyttja det som finns dvs. muskler och fett. Typiskt obra att kannibalisera fett och vid hög intensitet är fett ett rätt så kasst bränsle = sänkt intensitet mot vad den kunde varit.Hattigt!
Om man kör intermittent fasta (0/24, 2/22, 4/20, 6/18 ei.dyl) så ger det ju resultat över tid i.o.m att kroppen "lär" sig att förbränna fett i.s.f för glykogen/kolisar även vid högt energiuttag.
Det du håller på med verkar mellanmjölk.
Men kudos till de tappade kilona!
Surt med ryggskott, kämpa på!Ryggskottet slog till igen i tisdags. Nu i rehabläge med cykel och styrketräning.
Ligger och pendlar mellan 85,5 och 86 kg. Testar keso och proteinladdad turkisk yoghurt till frukost men blir gärna småhungrig när jag käkar frulle. Nåja, får hugga tag i viktminskningen när ryggjäkeln är med på tåget igen.
Haha, helt rätt! brukar bli mycket gottigotti annars..Och alltid handla mätt
Och alltid handla mätt och med förskriven lista!
-3,7kg? Över hur länge?!Dagens invägning 91,3 kg (-3,7). Midjemått 101,5 (-3,5).
Fortsätter sakta nedåt. Men nu börjar den riktiga utmaningen, sex veckors semester.
Men bara 1,3 kg kvar till målet sub90 efter sommaren. Och dessutom börjar det kännas lättare att äta lagom utan att räkna kalorier. Det är väl det som är den hållbara lösningen i längden.
Och hoppas så klart på att få till en hel del cykling under sommaren också!
6 veckor ungefär.-3,7kg? Över hur länge?!