Ramones FTWVägde visst igen. Två dagar 16/8 och två rejäla pass gjorde att jag Ramones i 92,0. -1,5 sedan igår …
🤣🤣🤣 Stavningskontroll 2.0 (bussen kom)Ramones FTW
Känns som att årskortet på gymmet var väl investerade pengar. Skönt med bastu.Idag är elen billig, så det är läge för en 4-timmars bastu, och därefter kanske väga mig……
En del gym har stängt av bastun.Känns som att årskortet på gymmet var väl investerade pengar. Skönt med bastu.
Ja, läste i tidningen att Fiskis & Fettis här i Uppsala gjort det. Lär säkert vara fler.En del gym har stängt av bastun.
Tänk på att inte äta och dricka gott.Upp lite 85,4 kg i går morse, men låg träningsvolum förra veckan. På Mallis 14 dar nu så borde bränna en del :-)
Kommer äta gott och fika, men blir knappt nån alkohol, vin till maten typTänk på att inte äta och dricka gott.
Det är som det är. Ett långtidsprojekt. Om det går upp emellanåt, men ner på lång sikt, så går det ner.Har ätit och druckit gott. Hembakade frallor till frukost och vin till kvällsvarden.
studsade upp till nästan 84. Det är inte så lätt det här.
Du skulle sprungit 6k till! 🤣Jag stampar runt med 1-2 kg mer än jag vill just nu. Känns som något behöver hända.
Sprang 6km grus och slinga. Stel och trött efter. Trots det endast 638 kcal enligt Strava…
Passar inte skjortan i storlek S längre, eller siktar du på XS?Jag stampar runt med 1-2 kg mer än jag vill just nu. Känns som något behöver hända.
Vågar inte prova… Kör 16/8 och tränar ungefär vad kroppen verkar tåla. Får vänta på den fördröjda utlösningen och hoppas.Passar inte skjortan i storlek S längre, eller siktar du på XS?
Går man ner om man kör med värmen avslagen genom vintern?Du planerar bara för vintern Oscar.
Tvärtom. Du skall brassa på värme, så kroppen tror det är beach-säsong.Går man ner om man kör med värmen avslagen genom vintern?
Går man ner om man kör med värmen avslagen genom vintern?
Vi lagar för god mat.😱Kaniner kompenserar med mer mat för att inte frysa på vintern, så det är sannolikt en dålig idé 😜
Absolut! Forskning tyder på att det farliga vita fettet omvandlas till brunt fett som sedan förbränns när du fryser.Går man ner om man kör med värmen avslagen genom vintern?
Fast ålder och övervikt försvårar tydligenAbsolut! Forskning tyder på att det farliga vita fettet omvandlas till brunt fett som sedan förbränns när du fryser.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/frys-dig-smal-och-frisk
Du kan ligga lågt med viktminskningen över vintern (hålla vikten är väl nog så bra?) och ta ett omtag till våren? Livet är mer än bara viktnedgång.84+…
Ett kilo till upp under veckan.
Trevlig helg!
Verkar inte helt kört även om man inte är ung och slank...Fast ålder och övervikt försvårar tydligen
"I dag vet vi att brun fettvävnad förekommer mer hos unga människor än hos personer över trettio år och mer hos slanka än hos feta. Det bruna fettet minskar nämligen av viktuppgång."
![]()
Det bruna fettet minskar vid viktuppgång | Diabeteslehti (sv)
Av Susanne Hiltunen •Brunt fett ökar energiförbrukningen, får det onda kolesterolet att försvinna ur kroppen och förbättrar blodsockervärdena. Det går att öka det bruna fettet i kroppen och minska…diabeteslehti.diabetes.fi
Tycker våren är lite för kort för att tappa vikt. Då vill jag kunna cykla på utan onödiga kilon. Därav att jag vill gneta nu. Sub 80, eller en bit till, till våren skulle smaka fågel.Du kan ligga lågt med viktminskningen över vintern (hålla vikten är väl nog så bra?) och ta ett omtag till våren? Livet är mer än bara viktnedgång.