[Din bikt] Trimma din vikt till 2023 (2022)

Radiac

Aktiv medlem
Misstänker att jag var rätt tom på vätska, så vi säger väl - 0,5 kg senaste veckan...

Och den var som vanligt inte perfekt, men lite bättre än vanligt.. :-)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Pizzabak ute i trädgårdsugnen igår.
83,5 idag. Har tänkt mig 90 min på tower of power till kvällen. Monterade racern med plåthjul på uppe på trainern efter lunch.

JPL

Aktiv medlem
En veckas stenhård drabbning med en rekorderlig förkylning. Ingen träning, flertal dagar i soffa och säng. Ingen ordning på ätandet öht. Går omvägar för att inte passera vågen i hallen i källaren. Idag är elen billig, så det är läge för en 4-timmars bastu, och därefter kanske väga mig……

bearthefear

Aktiv medlem
Woooha… Sjuk i två vekor, allmänt slarv och hade lite ångest inför dagens invägning. 90,8 kg visade vågen, upp 2,6 kg sen förra lördagen. Toppade upp det sista med vin, chips och godis igår. Tänk om det hade gått lika snabbt att gå ner…

Sam

Aktiv medlem
Avslutar femte veckan strax. Nöjd med utvecklingen så här långt.

7667E687-EBFF-448C-87C9-E20697844B18.jpeg

qma

Aktiv medlem
Bra tråd. Jag blev tjock nån gång senaste tre åren, hade matchvikt 80 kg (är 174 cm) innan. 95 kg när jag vägde mig i samband med lite magproblem i mitten av Juni, och jag började med halverade måltider / ulv-läge. I morse var jag nere på 85 kg blankt så det verkar funka.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Tusan, har fått en rekyl på vikten. Har försökt strama upp. 93,5 är inte riktigt OK. Får sätta mig på litet minus för att få stopp. Vill kunna träna på samtidigt. Dock ligger träning på Zon 2 nu så då behövs ju inte många kolisiar för att hålla igång.

EDIT: 83,5 skulle det vara, ca 1,5 upp under ett par veckor sedan C19 #3

Senast ändrad:

Radiac

Aktiv medlem
Varit rejält sjuk en vecka, har inte testat mej, men dom vanliga symptomen...så ingen träning eller pendling.

Ska se om jag hittar vågen igen, om jag vågar :-)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag stampar runt med 1-2 kg mer än jag vill just nu. Känns som något behöver hända.

Sprang 6km grus och slinga. Stel och trött efter. Trots det endast 638 kcal enligt Strava…

bearthefear

Aktiv medlem
Och jag har gjort en för-invägning, upp över 90 igen. Svårt med motivationen just nu. Systematiskt eller inte alls är inget jag uppfyller just nu. Snarare lite halvmesyr…

HåkanC

Aktiv medlem
Absolut! Forskning tyder på att det farliga vita fettet omvandlas till brunt fett som sedan förbränns när du fryser.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/frys-dig-smal-och-frisk
Fast ålder och övervikt försvårar tydligen
"I dag vet vi att brun fettvävnad förekommer mer hos unga människor än hos personer över trettio år och mer hos slanka än hos feta. Det bruna fettet minskar nämligen av viktuppgång."

Masjevel

Aktiv medlem
Fast ålder och övervikt försvårar tydligen
"I dag vet vi att brun fettvävnad förekommer mer hos unga människor än hos personer över trettio år och mer hos slanka än hos feta. Det bruna fettet minskar nämligen av viktuppgång."
Verkar inte helt kört även om man inte är ung och slank...
"Det går att träna upp den bruna fettvävnaden, nästan som man tränar muskler. Det bruna fettet ökar och fetthalten minskar om kroppen utsätts för kyla."

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Du kan ligga lågt med viktminskningen över vintern (hålla vikten är väl nog så bra?) och ta ett omtag till våren? Livet är mer än bara viktnedgång.
Tycker våren är lite för kort för att tappa vikt. Då vill jag kunna cykla på utan onödiga kilon. Därav att jag vill gneta nu. Sub 80, eller en bit till, till våren skulle smaka fågel.

Topp