Direktrapport EM!

Forza!

Medlem
Direktrapport EM!
Ja inte vet jag var man hittar det bäst... så jag tänkte Happy kunde hjälpa till!

Här är i alla fall lite hålltider.

Onsdag, 14 september – tempolopp
Kl. 09:30 Dam Junior, 12,7 km (Ida Jansson och Clara Lundmark)
Kl. 13:00 Herr Junior, 25,4 km (Andreas Andersson och Linus Kvist)
Kl. 15:00 Herr U23, 25,4 km (Hampus Anderberg och Marcus Fåglum Karlsson)

Torsdag, 15 september – tempolopp
Kl. 10:30 Dam Elit, 25,4 km, (Emilia Fahlin)
Kl. 14:00 Herr Elit, 45,5 km, (Alexander Wetterhall och Tobias Ludvigsson)

Fredag, 16 september – linjelopp
Kl. 10:00 Dam Junior, 68,5 km (Clara Lundmark, Ida Jansson, Johanna Sömskar och Matilda Luukkonen)
Kl. 13:20 Herr Junior, 123,3 km (Andreas Andersson, Erik Bergström-Frisk, Erik Sandersson, Jacob Eriksson och Linus Kvist)

Lördag, 17 september – linjelopp
Kl. 08:45 Herr U23, 150,7 km (Hampus Anderberg, Lucas Eriksson, Pontus Kastemyr och Marcus Fåglum Karlsson)
Pontus Kastemyr, Falu CK har tillkommit i truppen och Gustaf Höög kör ej p.g.a sjukdom.
Kl. 13:45 Dam Elit, 109,6 km (Alexandera Nessmar, Emilia Fahlin, Emma Johansson, Malin Berlin, Sara Mustonen och Sara Penton)

Söndag, 18 september – linjelopp
Kl. 10:50 Herr Elit, 232,9 km (Tobias Ludvigsson)

Forza!

Medlem
Direktrapport EM!
Nu är jag ingen expert men att avsluta Vueltan tre dagar innan kanske inte ger bästa förutsättningar för en topptid av Ludvigsson?

GoranS

Aktiv medlem
Direktrapport EM!
Castroviejo som vann körde ju också vueltan och var på tempoetappen där bara 40 sekunder före Ludvigsson medan det nu skiljde 4.24!

Ilritorno

Aktiv medlem
Direktrapport EM!
Ingen EM-rapport sedan 2016 eller bara jag som har svårt på söka? Herrarnas linjelopp avgjordes ju idag vart fall. Blev en riktig spurthistoria. Om nån missat så vann ju Fabio Jacobsen, före Arnaud Démare och Tim Merlier.
Men nästan mest imponerande insats för dagen stod Elia Viviani för. Han slutade 7:a. Men bara några timmar senare vart han igång igen på bana, "elimination race" (vad 17 heter det på svenska nu igen?), där han tog guld! Otroligt starkt.

viviani.jpg

Ilritorno

Aktiv medlem
Direktrapport EM!
Det lär han varit ja!
Hårdast dag på cykeln hade nog ändå Lukas Pöstlberger (Österrike) and Silvan Dillier (Schweiz) som gick loss från start och körde partempo i dryga 17 mil innan de blev inhämtade.

Topp