Niko/Frost
Aktiv medlem
Dirt Mechanic
42Hz, jo helt klart gör jag saker själv nuförtiden (och ungefär dom senaste 8 åren) i den utsträckning jag kan... Det enda jag egentligen lämnar bort är luftning av bromsar och byggande av finhjulen (vardags/pendlar/slit&släng-hjul byggs själv). Så jag är väl en relativt händig mekaniker. Just den här gången råkade omständigheten vara att nämnde cykelmekaniker också är en god vän privat som hade alla verktygen hemma och lovat att göra arbetet som en gentjänst... så jag tyckte det lät bra, och det besparade mig inköpet av ett dyrt verktyg eftersom mitt egna gett upp nyligen efter många års trogen tjänst... Så jag var ju med under hela arbetet, som då inte skedde på arbetstid så någon schema-stress var det inte tal om, och blev milt uttryckt lite förvånad över "proffsets" resonemang kring hur arbetet skulle göras - och inte minst det usla resultatet som bara bekräftade att det inte var jag själv som var ute och cyklade... Oj, nu blev det helt OT - men jag känner väl att jag måste få det där ur systemet så jag kan sova gott om nätterna igen :-D