Dirtlej sparkdräkt bra eller anus?

Snefan

Aktiv medlem
Hälsingland sa:
Snefan sa:
Inga ramväskor elr skygglappar för bakdäcket..
En rejäl blöja för utvändig avföring ska det vara..
Här hjälptes det inte ens att fräsa bort överflöd med jämna mellanrum. Det kom tillbaka lika fort.. Men blöt blev jag inte..

Ser schysst ut! Upplever du inte byxorna som korta så det rinner in i skorna när det regnar? Hittade lite sådana åsikter på internetz ang Fox-brallorna.

Nu när det e mycket vatten/regn så har jag Endura skoöverdrag.. Funkar fint men e lite bökiga att ta på.. Men sitter som ett smäck. Då är det inga problem. Ibland har jag brallorna innanför ibland inte. Funkar vilket som. Mudden på fox brallorna e ganska tight där nere.. Men upplever inte något problem alls..

Hälsingland

Aktiv medlem
Snefan sa:
Hälsingland sa:
Snefan sa:
Inga ramväskor elr skygglappar för bakdäcket..
En rejäl blöja för utvändig avföring ska det vara..
Här hjälptes det inte ens att fräsa bort överflöd med jämna mellanrum. Det kom tillbaka lika fort.. Men blöt blev jag inte..

Ser schysst ut! Upplever du inte byxorna som korta så det rinner in i skorna när det regnar? Hittade lite sådana åsikter på internetz ang Fox-brallorna.

Nu när det e mycket vatten/regn så har jag Endura skoöverdrag.. Funkar fint men e lite bökiga att ta på.. Men sitter som ett smäck. Då är det inga problem. Ibland har jag brallorna innanför ibland inte. Funkar vilket som. Mudden på fox brallorna e ganska tight där nere.. Men upplever inte något problem alls..

Ok, det blev ett par endura - brallor för mig i slutändan så hoppas det blir gött mos👍

Snefan

Aktiv medlem
Hälsingland sa:
Ok, det blev ett par endura - brallor för mig i slutändan så hoppas det blir gött mos👍

Det blir det. Själv så investerade jag i ett par skor TILL istället 😁 kylan å snön är ännu inte här så d nya vinterkängorna jag fick hem nyss får vänta.

zinkpasta

Aktiv medlem
Nu är jag lite mer skeptisk. Düsk qualität? Får se vad deras kundsupport säger om det hela.

WhatsApp Image 2020-01-22 at 15.43.27 (1).jpeg

zinkpasta

Aktiv medlem
Nu är jag lite mer skeptisk. Düsk qualität? Får se vad deras kundsupport säger om det hela.

Uppföljning: Mycket bra hanterat av r2 och Dirtlej - fick skicka in den gamla och en ny lekdräkt är nu på väg (lagom tills det är snustorrt på stigarna .. men det är nog tillfälligt). Den nya är dock moderatblå istf. sossegrå, vilket i allmänhet är en klar förbättring men klädmässigt föredrar jag nog det mer diskreta.

Hälsingland

Aktiv medlem
Uppföljning: Mycket bra hanterat av r2 och Dirtlej - fick skicka in den gamla och en ny lekdräkt är nu på väg (lagom tills det är snustorrt på stigarna .. men det är nog tillfälligt). Den nya är dock moderatblå istf. sossegrå, vilket i allmänhet är en klar förbättring men klädmässigt föredrar jag nog det mer diskreta.
Hoppas på längre liv på den nya då! Skönt att dom skötte det bra iaf 👍

hanSSon11

Aktiv medlem
Ja så är det såklart.
Men i dagsläget är jag alltid dyngsur efter en tur i skogen och inköp av bra jacka + byxa blir minst lika dyrt. Äh jag slog till på en så får vi se😊 (jag tror jag kommer bo i den haha)

Maggieboi

Medlem
Ja så är det såklart.
Men i dagsläget är jag alltid dyngsur efter en tur i skogen och inköp av bra jacka + byxa blir minst lika dyrt. Äh jag slog till på en så får vi se😊 (jag tror jag kommer bo i den haha)
Jag är grymt nöjd med min. Köpte den efter ett endurorace i Schweiz där alla tyskarna stod och mös i sina Dirtsuits i snöstormen medan jag blev blötare och blötare. Den är toppen för allt under 10 grader och särskilt när det är regnigt. Lite bylsig, men förvånansvärt smidig ändå. Plus är att man bara drar upp huvan och duschar av sig med vattenslangen när man kommer hem :-)

hanSSon11

Aktiv medlem
Jag är grymt nöjd med min. Köpte den efter ett endurorace i Schweiz där alla tyskarna stod och mös i sina Dirtsuits i snöstormen medan jag blev blötare och blötare. Den är toppen för allt under 10 grader och särskilt när det är regnigt. Lite bylsig, men förvånansvärt smidig ändå. Plus är att man bara drar upp huvan och duschar av sig med vattenslangen när man kommer hem :-)
Fy f******n va härligt, det låter precis som jag tänkt mig 😊 kommer bli bra det här!

zinkpasta

Aktiv medlem
Ja, gillar min fortfarande (premiärkörde den i helgen nu när blötman kommit till Göteborg). GIvetvis finns både för- och nackdelar, men det är skönt att ha ett plagg som man vet gäller när det är lerigt / slaskigt / blött. Väldigt bra vädringsmöjligheter är också ett plus (det finns ju även på en del jackor och byxor), men även att det inte blir nån glipa mellan över- (jacka) och underdel.

Man kanske skulle gå all in på overall i övriga livet också. :-)

Pepperazzi

Aktiv medlem
Jag var sugen på en Dirtsuit, men snålade och nöjde mig med deras shorts. Håller fantastiskt tätt efter några rundors hårdtest i diverse blöthål i skogen. Lite prassligt material kanske, men det kan jag leva med.
Kräver bälte av nån sort däremot, kardborrespänningen i midjan är halvkass. Kan kanske bero på min gubbkropp också.

hanSSon11

Aktiv medlem
Fick hem den igår.
Sitter som en smäck, tur jag tog large.
Kvalitetsnivån känns riktigt hög oxå👍🏻För första gången i mitt liv önskar jag busväder i helgen haha.

Maggieboi

Medlem
Fick hem den igår.
Sitter som en smäck, tur jag tog large.
Kvalitetsnivån känns riktigt hög oxå👍🏻För första gången i mitt liv önskar jag busväder i helgen haha.
Hur lång är du? Jag är 180 och large känns lite stor, men det funkar. Köpte från cykelkraft innan dom konkade så kunde inte byta till medium.

Affelindo

Ny medlem
Funkar Dirtlej Core edition bra med ryggplatta, armbågs- och knäskydd. Jag gillar att ha ordentligt med skydd när jag cyklar.
Är 182cm/80kg. Large?

webban79

Ny medlem
Sugen på en Dirtsuit pro men kluven på storleken. Är 198 och väger 98. Enligt Dirtlej ska jag välja XXL men mäter jag bröst, midja mm så passa måtten bättre in på en L... Då har jag inte tagit hänsyn till skydd under kläderna.
Någon med samma längd/vikt som har erfarenhet?

Maggieboi

Medlem
Sugen på en Dirtsuit pro men kluven på storleken. Är 198 och väger 98. Enligt Dirtlej ska jag välja XXL men mäter jag bröst, midja mm så passa måtten bättre in på en L... Då har jag inte tagit hänsyn till skydd under kläderna.
Någon med samma längd/vikt som har erfarenhet?

Jag är 182 och har en Large, så att du som är 198 skulle ha samma storlek är trams :).

Tänk på att det är en overall, så måttet från gren till axel är det allra viktigaste. Är det för kort så kan du ju inte ens ta på det dräkten. Min är lite bylsig, men det är verkligen inget problem.

Sen om det är XL eller XXL du ska ha har jag ingen aning om.

webban79

Ny medlem
Jag är 182 och har en Large, så att du som är 198 skulle ha samma storlek är trams :).

Tänk på att det är en overall, så måttet från gren till axel är det allra viktigaste. Är det för kort så kan du ju inte ens ta på det dräkten. Min är lite bylsig, men det är verkligen inget problem.

Sen om det är XL eller XXL du ska ha har jag ingen aning om.
Tack för feedback! Har varit i kontakt med Dirtlej och även de hade svårt att rekommendera en storlek, men blir nog en XL och får handla från något ställe där det är smidigt att returnera.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer