DIY(?) vart köpa material till pakethållarstag?

Lazy_eye

Aktiv medlem
Hej! Vill montera den här pakethållaren på min framgaffel:
image.jpg

Den har fästen för vbromsbossar. Jag har skivbromsar på cykeln.
Fästen för skärmar och flaskhållar finns på gaffel, så tanken är att jag bara behöver skaffa aluminiumrör (eller annat?) för att göra mya stag som passar.
Någon som vet vart jag kan få tag på sånt?

Om någon har en gammal skrotpakethållare i norrköpingstrakten är det också ett alternativ.

Senast ändrad:

rödblå

Aktiv medlem
Det är alltså en pakethållare för montering fram på gaffeln? Det skulle vara lättare att hjälpa med en bild på cykeln.

jfall649

Medlem
Typ Bahaus har aluminiumrör och olika profiler t.ex. Sen tror jag det blir typ samma pengar och mycket mindre insats att köpa en som passar.

Fast då går man såklart miste om ett roligt byggprojekt 🙂

Pepperazzi

Aktiv medlem
Jag gjorde egna stag av hydraulrör, 10x1mm om jag inte minns helt fel. Kostar inte många kr/m hos välsorterad hydraulbutik. Ändarna plattade jag till i skruvstäd, går säkert att hamra till mot stadigt underlag om man inte har tillgång till skruvstäd.
20191030_230120.jpg

Lazy_eye

Aktiv medlem
Måste du ha just den här modellen?
Japp för det är den jag har!

Typ Bahaus har aluminiumrör och olika profiler t.ex. Sen tror jag det blir typ samma pengar och mycket mindre insats att köpa en som passar.

Fast då går man såklart miste om ett roligt byggprojekt 🙂

Det ska jag kolla, tack för tips!
Den här pakethållaren var mycket billig och de jag kan hitta som passar var åtminstone 4 ggr så dyra. Och precis som du skriver, vill inte missa ett tillfälle att göra själv!
Resan är en del av målet. Skapande är en livsstil. Osv

Lazy_eye

Aktiv medlem
Jag gjorde egna stag av hydraulrör, 10x1mm om jag inte minns helt fel. Kostar inte många kr/m hos välsorterad hydraulbutik. Ändarna plattade jag till i skruvstäd, går säkert att hamra till mot stadigt underlag om man inte har tillgång till skruvstäd. Visa bilaga 501948
Snyggt! Jag kan nog göra precis likadant fast med rörklämman runt pakethållaren istället för runt gaffelbenet. Vet du vart jag kan få tag på tunna rörklämmor? För rör ca 7 mm i diam. Gissningsvis

Pepperazzi

Aktiv medlem
Snyggt! Jag kan nog göra precis likadant fast med rörklämman runt pakethållaren istället för runt gaffelbenet. Vet du vart jag kan få tag på tunna rörklämmor? För rör ca 7 mm i diam. Gissningsvis
Finns garanterat i samma hydraulikbutik som har rör. Annars biltema/bauhaus eller liknande

rödblå

Aktiv medlem
Hittade de här delarna från en pakethållare. Alu rör med justerbar kloss med skruvinfästning. Även två klämmor som kanske passar runt gaffeln. Har ingen aning om det passar, möjligtvis för korta. Kan skickas mot fraktkostnad.

20210722_125438.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer