Downcountry - visa vad du kör

Berk

Aktiv medlem
Adam Larsson (Swe cup-vinnare 2021) kör Canyon Spectral som är 160/150. Finns säkert de som kör längre oxå, jag drog till lite... Men av vad jag förstår så prioriteras andra egenskaper (har pratat med lite folk i branschen), åtminstone här i Sverige. Det ska ju trampas uppåt oxå t ex och man tappar tid med för lång gaffel tydligen.

Förstår att folk kör med mindre slag.
Men de få populära endurohojar jag tittade på kommer nu alla med 170 mm slag fram.

Berk

Aktiv medlem
Ja, det är nog vanligast ändå. Fast det är intressant att Adam kör med Spectral o inte Torque tycker jag.

Jag är ingen expert på enduro, men som elite åkare, åtminstone vid XC, kan man överleva med mindre slag, även om man kör snabbare. Sen är det bra för de flesta att man köper en hoj som kan klara det mesta man möter.

Dr Gugge

Aktiv medlem
Har du monterat Pikén i efterhand? Vad hade du innan isf? Har SID på min men har än så länge svårt att till inställningarna på den, lite stötig, därav frågan. /Danne
Jag köpte löst ram-set så jag har bara testat den med Piken... Och just den Piken är ganska stötig, har en annan som är mycket följsammare :-/

//Kristoffer

jofahjalm

Aktiv medlem
En Nukeproof Mega. Det kan vara lite rötter på rådjursstigen, men jag håller gaffeln till 170 mm för att ha kvar xc-känslan.

IMG_4675.jpg

LDG

Aktiv medlem
Nytt åk, top fuel med prylarna från förra ramen, dock ny och längre dropper pga 34,9mm sadelrör, och nytt gummi bara för att.
Najs!
Inte många som kör high roller numera!
Det maxxis med bäst rull men stora sidonobbar tänker du eller? För sidonobbarna är väl större än på rekon?

Gushem

Aktiv medlem
Najs!
Inte många som kör high roller numera!
Det maxxis med bäst rull men stora sidonobbar tänker du eller? För sidonobbarna är väl större än på rekon?
vet inte riktigt hur jag tänker, men typ så. Jo dom är fetare! är ju väldigt nöjd med dhr 2.4 som framdäck men hade hr2 2.5 wt liggandes här hemma så tänkte väl mest att det är kul att prova hr2 igen. Körde det mycket för typ 5 år sen. är jag missnöjd med hr2 provar jag nog dissector nästa gång.

LDG

Aktiv medlem
vet inte riktigt hur jag tänker, men typ så. Jo dom är fetare! är ju väldigt nöjd med dhr 2.4 som framdäck men hade hr2 2.5 wt liggandes här hemma så tänkte väl mest att det är kul att prova hr2 igen. Körde det mycket för typ 5 år sen. är jag missnöjd med hr2 provar jag nog dissector nästa gång.
Ok, hör gärna utvärdering =) Lite avis! ser ut som ett grymt komplement till en endurohoj!

Senast ändrad:

Gushem

Aktiv medlem
Ok, hör gärna utvärdering =) Lite avis! ser ut som ett grymt komplement till en endurohoj!
Var ute på premiärturen idag och tyckte hr2 skötte sig bra, mestadels torrt på stigarna men med nå enstaka fläckar med fukt och hala rötter.

Jo jag har varit ute och cyklat på en slash nu på sistone och satan vad mycket slöare och mindre snärtig den är, dock tänker jag att de två kompletterar varandra bra. En för riktigt stök och lift, och en till annan cykling.

SIE

Aktiv medlem
Var ute på premiärturen idag och tyckte hr2 skötte sig bra, mestadels torrt på stigarna men med nå enstaka fläckar med fukt och hala rötter.

Jo jag har varit ute och cyklat på en slash nu på sistone och satan vad mycket slöare och mindre snärtig den är, dock tänker jag att de två kompletterar varandra bra. En för riktigt stök och lift, och en till annan cykling.
Har med nyligen gått över till hoj mer mer slag, sista bilden på One Twenty’n innan den åker ut på K&S:
B33C2EB3-F09D-4E92-B7F6-A9F61DE2F325.jpeg

Trim

Aktiv medlem
När jag ser den här typen. Cykel kommer tänka på min brors pojke cykel en hel dämpade cykel med y ram tillverkad i Rumänien tog den direkt från fabrik på plats i fabriken har för Ellos eller Hobbex sålde märket synd har ingen bild visa tre bokstäver cykel tyvärr stulen och hittad skrotad den här typ men med enbart rak styre jag provade den när han var i Norrbotten blev senare av med den i Huddinge.

Bilagor

• IMG_20220516_215257_9.jpg
    IMG_20220516_215257_9.jpg
    373.2 KB · Besök: 1
Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer