Dra åt centerlock-ringen

imsoja

Ny medlem
Dra åt centerlock-ringen
Hej igen!

Jag har stött på lite problem vid montering av min shimano lx skivbroms på bakhjulet.

Hur ska jag dra åt centerlock-ringen på en shimano lx skiva när ParkTool kassettverktyget är för kort (navaxeln och muttrar sticker ut för mycket)? Jag drog åt det med fingrarna men det känns inget bra. Har någon något tips?

Jag kan väl ta av muttern på navaxeln men till det behövs två 17mm konnycklar och såna har jag inte.

Idag ska jag dra till LBS så får de fixa det men jag vill helst slippa göra det varje gång.

MVH imsoja

imsoja

Ny medlem
Dra åt centerlock-ringen
Mycket riktigt (från parktool.com):

The FR-5 has been updated as of April 2003. The first change was to increase the length of the splined section of the tool, allowing deeper engagement into the splines of the lockring to prevent tool slippage. Second, we increased the depth on the inside of the tool so that, in addition to cassette lockrings, the tool can now also be used to remove and install the lockring used to secure the rotor on Shimano® disc brakes. Finally, we have increased the size of the hole on the back of the tool so it can be used in situations where a cassette is used on a hub with a solid, oversized axle (example: SRAM® Dual Drive Hubs).

Så då får jag skaffa en längre nyckel bara.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer