Dra vajer i en Canyon Speedmax Slx

sub9

Ny medlem
Bytte styre, drog ut vajer till bakbromsen. Aj då...
Är det någon här som fått ihop kalaset det igen?

Maakus

Aktiv medlem
Snöre med metallbit, och en kraftig magnet?
Dammsugare vid ena änden, sytråd i andra?

bellasoda

Aktiv medlem
Jag har ingen Canyon, men jag antar att den har bromsen precis bakom vevpartiet?

Jag hade likande problem med en tempocykel. För att lyckas så behövde jag demontera vevpartiet, sen fiskade jag upp vajern med ett buntband format till en ögla.

Jag har provat sytrådsmetoden, men fattar inte hur det funkar i praktiken. När man väl fått genom sytråden, hur får man sytråden att fästa på vajern?

sub9

Ny medlem
Tack, det är risk för mycket text.. Hoppas få ngn på kroken som dragit i just den här ramen

Manurhin2

Aktiv medlem
sub9 sa:
Tack, det är risk för mycket text.. Hoppas få ngn på kroken som dragit i just den här ramen
Vet inte hur det ser ut på just den modellen.
Generellt om man lyckats dra ur vajrar utan att först trä över en liner brukar det funka att suga igenom en lång tråd, trä liner över den utanför ramen och "bara" skruva in genom ramen.

Lättast i ditt fall lär vara ett pm till GurraG som är premium Canyonmek.

M

bellasoda

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:
Generellt om man lyckats dra ur vajrar utan att först trä över en liner brukar det funka att suga igenom en lång tråd, trä liner över den utanför ramen och "bara" skruva in genom ramen.

M
Ah, det förklarar en del!

sub9

Ny medlem
Ok... Det är klart
Batterihållaren är också "vajeringång" ca 1dm upp i ramen. För att få ut hållaren måste vevlagret knackas ur och bakbromsen avlägsnas

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer