Dropperpost - Vad är bra och varför då och var köper man dem billigast?

glitch

Aktiv medlem
På temat remote - ett billigt alternativ till finreglagen:

Funkar kalasbra.

Nypåmtb

Aktiv medlem

Funkar kalasbra.
Ser ut som en grymt välgjord kopia på ett Wf! Till en klart rimligare pris.

Leffe

Aktiv medlem
Då det är en av de viktigaste kontaktpunkterna på cykeln så tycker jag det gör en stor skillnad för totalupplevelsen, men YMMV givetvis.
Den viktigast efter:
1. Pedalerna
2. Sadeln
3. Handtagen
4. Bromshandtagen
5. Växelreglagen
6. Dropperreglaget
7. Ok spakarna på dämparna kom på sista plats 🙂

Nypåmtb

Aktiv medlem

Funkar kalasbra.
Fick hem mitt! Klart imponerande för pengarna👍

deaz

Ny medlem
Nån som har provat Shimanos reglage?
Integrering och ergonomi brukar Shimano vara bra på. Hur stämmer det på den artikeln?
Yes,
Har den på min Cube Stereo. Grymt nöjd, inte haft några problem och den har en fin känsla. Jämför man med reglaget som var till min senaste Fox Transfer så har tyvärr Fox en del att jobba på.. Den var inte bra, och gick dessutom sönder efter en lättare crash.

Crosswind

Ny medlem

SocialGimp

Aktiv medlem
Brorsan behöver ny dropper. 31.6 & 150 mm till en YT Jeffsey CF 2018. Hittade denna Brand X på Chain Reaction: https://www.chainreactioncycles.com/se/en/brand-x-ascend-dropper-seatpost-120mm-150mm-/rp-prod149024
1100 spänn inklusive remote. Låter ju klart prisvärt. Är det en utgående modell eller är det bara att beställa? Skulle uppskatta lite hjälp från er som vet. Tack på förhand.
Rea alltså? Grymt! Bara att slå till. Jag och 10 000 andra har en sådan och de flesta verkar nöjda m a p priset.

Luzen

Aktiv medlem
Det priset har varit länge. Det är den äldre modellen. Ascend II är den nyare. Den har luftnippel men är svår att hitta. (Om jag förstått det rätt)

SocialGimp

Aktiv medlem
Nu är jag inte expert på alla Brand-X-modeller men ser det inte ut som att Ascend II är för extern kabeldragning och den vanliga Ascend är för intern? 170 mm-varianten är det för övrigt som har luftnippel, de övriga inte. Tror jag betalade mer än 1 100 kr för min för 6 månader sedan.

Luzen

Aktiv medlem
Nu är jag inte expert på alla Brand-X-modeller men ser det inte ut som att Ascend II är för extern kabeldragning och den vanliga Ascend är för intern? 170 mm-varianten är det för övrigt som har luftnippel, de övriga inte. Tror jag betalade mer än 1 100 kr för min för 6 månader sedan.
Ok, så kan det vara!

Der Kaiser

Aktiv medlem
Den 150 mm ascend1 som jag hade kunde man pumpa.
Och köp! Bra värde oavsett version.

Rattnalle

Aktiv medlem

happymtb.fr

Aktiv medlem
Nu har jag provat. Det sopar banan med Bikeyokes reglage iaf. Löper lätt, bra utväxling och bra ergonomi. Bikeyokes har alltid känts som att det varit svårt att avgöra hur mycket det är rätt att trycka.
Toppen, tack för återkoppling!
Jag beställde en häromdan 😅 nu kan jag sova utan att vara orolig över ett potentiellt dålig köp 😉

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer