DT Swiss xrc 1200 eller Roval Control SL

exydo

Medlem
Som rubriken lyder, står och väljer hjul.
Ska åka lite långlopp och xco.
Åsikter och erfarenheter mottas gärna?

Körde på dt Swiss xrc 1200 22,5mm i ett år på förra cykeln och vilka hjul, styva och lätta och med 52ratchet i ?. Roval Control sl kan jag inte säga mkt om men har haft deras lätta Alu hjul och det gick bra de med, men mjukare givetvis.

afotose

Medlem
Jag kör just nu på ett par XRC1200(25mm), och hjulen är grymma. Så dem kan jag rekommendera VARMT!
Kan tyvärr inte jämföra då jag inte kört på Control SL, men även dem är nog väldigt bra.

MAMTB

Medlem
Har ej testat några utav dom men har precis monterat upp mina nya Roval Control SL 25mm och hoppas på att kunna komma ut i helgen och känna på dem. Strax över 1300g vägde de in på i alla fall. Kör med XD-body och en garbaruk 10-46 kassett samt Racing Ralph bak och Racing Ray fram 2,25 med tubolite-slang (85g).

Kört på control sl sen 4år (2 olika modeller) och har inget dåligt att säga annat än att dom är dyra. hållit förvånansvärt bra, lätta, styva.

Spacekitty

Aktiv medlem
NickPick sa:
grenhall sa:
Service och kompabilitet mellan olika kassett-standarder bör kanske också tas i beaktande.
Båda har nav från dtswiss så det lär kvitta.
Njae. I någon annan tråd kom vi fram till att det finns ett gammalt och ett nytt nav på hjulen. Det gamla fungerar inte med t.ex. microsplinebodyn pga liten skillnad i dimensionerna i öppningen på navet. Den nya som är rätt har texten "Roval, powered by DT Swiss" på navet.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer