Är du helt säker på att man måste byta endcap? Det är samma på mina nav oberoende HG/XD.Rock sa:Body och endcap måste du byta.
Tång alternativt att du sätter endcapen i ett skruvstycke och drar med hjulet/navet.MAMTB sa:Jag ska göra samma byte fast på ett 240-nav. Endcapen lossar man genom att bara dra av den med handkraft eller tång? Eller behövs verktyg?
weldion sa:Tång alternativt att du sätter endcapen i ett skruvstycke och drar med hjulet/navet.MAMTB sa:Jag ska göra samma byte fast på ett 240-nav. Endcapen lossar man genom att bara dra av den med handkraft eller tång? Eller behövs verktyg?
Nä, de går att plocka lös separat från varandra.Spindelbenen sa:Endcapen hänger väl bara med när man drar ut bodyn?
weldion sa:Nä, de går att plocka lös separat från varandra.Spindelbenen sa:Endcapen hänger väl bara med när man drar ut bodyn?
Martinmat sa:Det är pytteliten skillnad på xd och shimano endcap men det funkar att köra utan problem iaf på 370 naven
yonsson sa:Får man nyfiket fråga varför? Jag har nämligen funderat på att göra tvärtom längre fram för att möjliggöra lite lättare kassett.
Är du helt säker på det?Nej det är inte samma end cap. Om någon plockat av sin body för att byta till annan typ borde de även ha motsvarande end cap över.
Är du helt säker på det?
Ja. Diametern på den sida som sitter mot bodyn och täcker lagret är helt olika. Mätte den precis nu till 29 mm på lös end cap från 11 Speed Road body jag plockat av från ett 240s nav, medan den XDR som sitter på nu är cirka 24 mm. Längden verkar vara identisk mellan dessa två, men ingen aning om den skiljer för 10 Speed Road/11 Speed MTB och/eller XD.Är du helt säker på det?
glitch: Har du Czero eller DT innehåll i de hjulen då? Czero har samma topcap oavsett body. DT har olika.
Troligen formula.Ingen aning, min poäng var bara att det inte alltid måste vara olika end caps för shimano/xdriver :)
Jag skrev ju att jag inte vet hur det är med 350. Vet faktiskt inte heller vad mina hjul har för nav. Det är no tubes fälgar 35mm och disc nav men oklart vem som gjort naven. Hjulen från 2016. Vet du Cerro?
Troligen formula.
Jo det var det jag trodde, men hade varit kul att veta.