Dubbdäck barncykel

staine

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
Junior vägrar ställa cykeln hemma bara för att det blir vinter - hävdar han tvärsäkert just nu iaf.
Stolt pappa vill gärna slänga ut mer pengar på meningslöst shoppande och undrar därför: finns det dubbdäck till barn/junior-cyklar? Typ 20" och 24".

Pappasmurf

Ny medlem
Dubbdäck barncykel
cyclecomponents brukar ha 20" marathon när det är säsong, har för mig att jag köpt där till liggisen - kontakta dem o lyssna, annars kanske en liggcykelaffär är säkraste tipset, typ:

www.veloform.se
www.jary.se

staine

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
briareus skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Fast på den tiden jag var ung då cyklade vi hela
> vintern utan dubbdäck, och på kvällarna
> jämförde vi blåmärken...:)

Kan hålla med om det. Vi gjorde samma själva på 60-talet. Fast på den tiden var suvarna varken lika stora eller snabba och mobiltelefonerandet inte lika utbrett bland bilisterna.

Tack iaf för alla tipsen, ska kolla!

MTBiker

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
Jag kommer att få svårt att stoppa min 4-åring från att cykla på sin 16". Får väl sänka trycket i däcket och lära honom att cykla med finess.

Atlas

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
Finns på barnvagnsbutiker på nätet eller genom chariot. Kommer inte riktigt ihåg vilken site jag kollade på men reagerade på att det var tysklandspriser. Kanske kopbarnvagn.se Typ.

Mikael74

Medlem
Dubbdäck barncykel
Väcker tråden till liv då sonen bestämt ska cykla till dagis trots blankis och motvind, tips på dubbdäck till 20" Cresent narre mtb ?

perzzon

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
406mm?
Schwalbe har väl marathon för 406mm är jag rätt säker på. Har du 451 är det värre. För några år sen var det iaf till att dubba tror jag.

Edit:2a på bollen

Senast ändrad:

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
Vi har kört marathon Winter till våra ungar. 20" och 24" är inga problem att hitta. Nu när den äldsta kör 26 så testar vi en vinter utan, Han börjar få rätt bra kläm på sakerna och det ger fin fin balans att köra i snö och is!

Berk

Aktiv medlem
Dubbdäck barncykel
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer