Dubbdäck för 27.5+

jolov

Medlem
Dubbdäck för 27.5+
Vad finns det egentligen för alternativ till 27.5? I dagsläget använder jag wtb 3” däck på wtb i45 fälgar.

skulle det fungera med ice spiker pro 2.6 på i45 fälgarna, eller måste man leta något annat?

kais01

Aktiv medlem
Dubbdäck för 27.5+
vad tänkte du jolov det skulle uppstå för problem med isp 2,6 på 45i? låter väl närmast som en idealisk kombination.

jolov

Medlem
Dubbdäck för 27.5+
vad tänkte du jolov det skulle uppstå för problem med isp 2,6 på 45i? låter väl närmast som en idealisk kombination.
är väl mest typ wtb och folk som tycker att i45 ger en alldeles för fyrkantig profil redan med 2.8”
🤷🏻‍♂️
Tänkte mer om det var folk som provat och hade utlåtanden

Ska kolla 45northdäcken :)

kais01

Aktiv medlem
Dubbdäck för 27.5+
är väl mest typ wtb och folk som tycker att i45 ger en alldeles för fyrkantig profil redan med 2.8”
🤷🏻‍♂️
Tänkte mer om det var folk som provat och hade utlåtanden

Ska kolla 45northdäcken :)
tror du verkligen kan bortse från den farhågan.

kör själv isp evo 2,25 på 40i/622 och märker inga nackdelar. däremot fördelen att på sjöis kunna lägga över cykeln i kurvor, på det sättet köra åttor runt kompisar med samma däck på smalare fälg. samtidigt med bättre rull. seriöst.

så den plattare anläggningsytan ger snarast fördelar.

isp förlorar en del dubb, så köp till några paket att fylla på med om du väljer det däcket

Senast ändrad:

MathiasJ

Aktiv medlem
Dubbdäck för 27.5+
Suomi tyres fat freddy 3" och är riktigt nöjd måste jag säga löns att köra in de som det står ca5mil lungt på hård yta annars lossnar dubbar lätt. Bra grepp bara man vågar lita på däcken, gav 150€ för båda däcken så ganska förmånliga och relativt bra i snö med lågt tryck enda minuset jag tycker är att de är tung trampade men det ger ju träning 🙂

Plush

Moderator
Forumvärd
Dubbdäck för 27.5+
Fat Freddy 3.0 är fina..

Men vi kanske ska ge TS tips på däck som går att fysiskt köpa?
Fat Freddy tillverkas ju inte mer även om en del av märket återuppstått.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer