Dubbdäck, Suomi Piikkisika ?

BuTTuS

Aktiv medlem
Någon som testat dessa (finns de än?) och kan jämföra mot Schwalbes Ice Spiker Pro? Finns ju i 65-622 vilket är lite lockande...

MIGHTYnoob

Aktiv medlem
Tyvärr inte, förhoppningsvis har någon dessa till salu inom en månad. Annars blir det nog att rulla på w240 en vinter till 😄
Hitta dem tror jag. Maxxat pris dock. När man inte ens vet om de behövs i Stockholmsområdet iaf..

torsten-var-namnet

Aktiv medlem

nieves

Aktiv medlem
Ej vikbart går bort för mig. Gillar ISP som blir som en handboll med dubb😀 Undrar om man bör "köra in" dom igen då dom legat nästan 2 år på hyllan?

Salabaladala

Aktiv medlem
Hitta dem tror jag. Maxxat pris dock. När man inte ens vet om de behövs i Stockholmsområdet iaf..

En variant med färre dubbar och TL finns för lite billigare.

Jag skulle inte fundera på nåt annat än fulldubbat, det går in småsten i dubbhålen och nöter hål på däcket. Routa är väl det ända nya pendlardäcket, de andra är väl gjorda med gamla former.

BuTTuS

Aktiv medlem
Såg riktigt bra ut vid första anblicken.
Någon som provat för gärna återkomma med ett omdöme
Är riktigt sugen att testa men har precis fått mina några år gamla Ice Spiker Pro täta och fina igen, så är väl kanske bara dumt att byta till bredare på Alphan, för ska jag cykla i det lösa så har jag ju ett par fatbikes för det... :-)

martinmalmberg

Aktiv medlem
Är riktigt sugen att testa men har precis fått mina några år gamla Ice Spiker Pro täta och fina igen, så är väl kanske bara dumt att byta till bredare på Alphan, för ska jag cykla i det lösa så har jag ju ett par fatbikes för det... :-)
Har åxå ice spikers med lite liv kvar i , samt rservdubbar på lager.
Så man får väl köra slut på dom först antar jag 😬

Valhalla_

Aktiv medlem
Ingen aning.. jag börjar tappa hoppet om bra dubbdäck. Ice spiker är iofs rätt ok, men de slits sönder för fort och de har lite för klen casing. Funderar på att dubba mina dirty dan istället, då får man däck som fixar både lervälling och is.

BuTTuS

Aktiv medlem
Ingen aning.. jag börjar tappa hoppet om bra dubbdäck. Ice spiker är iofs rätt ok, men de slits sönder för fort och de har lite för klen casing. Funderar på att dubba mina dirty dan istället, då får man däck som fixar både lervälling och is.
Jag är rätt nöjd med mina men önskar de var bredare... Sen kanske årets version är tåligare nu också, eftersom de nu har TLE/tubeless...?

Googla Velogi Piikkisika. De har inte lyckats tillverka dessa i massproduktion. De gamla Nokian Tyres maskinerna klarar inte av så tjocka däck.

BuTTuS

Aktiv medlem
Nu verkar vissa storlekar finnas på lager att beställa lite här och där, dock hittar jag inga 2.6or som jag är ute efter...
Någon som redan klickat hem ett par och kan komma med en recension? Är främst nyfiken på hur rullet står sig mot Ice Spiker Pro...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer