Dubbdäck, Suomi Piikkisika ?

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Tränger mig in här igen, tänkte lägga på mina Routa nu när vi fått snö men ser hur jäkla mycket grus som sitter fast mellan klackarna i mönstret sedan förra säsongen. Förvarar man cykeln inomhus så släpar man således in en hel del grus varje dag. Jag byter nog tillbaka till w240 med mer öppet mönster 😟

BuTTuS

Aktiv medlem
Ändrade mig ang. storlek, testar ett par på DCn istället. Känns supermjuka i kartongen iaf

A43E845A-685F-4811-956D-D3F72BDD5EB0.jpeg

Edit: Men oj vilken tango de bjöd upp till när det gällde att poppa:

Golvpump - Nej
Kompressor - Nej
AirShot -Nej
AirShot + smorda kanter - Nej
Airshot + smorda kanter + spännband - Nej
I med slang för att sätta en sida, sedan
Kompressor - Nej
Airshot - Nej
Kompressor + tryck/drag - Jaaa, äntligen!

Det var typ 90 minuter av mitt liv och ändå så återstår bakhjulet. Tror jag börjar med slang på en gång, men inte mer idag...

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Ändrade mig ang. storlek, testar ett par på DCn istället. Känns supermjuka i kartongen iaf

Visa bilaga 520085

Edit: Men oj vilken tango de bjöd upp till när det gällde att poppa:

Golvpump - Nej
Kompressor - Nej
AirShot -Nej
AirShot + smorda kanter - Nej
Airshot + smorda kanter + spännband - Nej
I med slang för att sätta en sida, sedan
Kompressor - Nej
Airshot - Nej
Kompressor + tryck/drag - Jaaa, äntligen!

Det var typ 90 minuter av mitt liv och ändå så återstår bakhjulet. Tror jag börjar med slang på en gång, men inte mer idag...
Däck 2 var lika kinkigt det...
Men har ikväll varit ute på den tråkiga "inkörningsrundan" på asfalt och jäklar vad bra de rullar för att vara dubbdäck, trots bara 0.8 och 0.6 bar under "ingnuggningen". Mycket lättare än de ISP jag haft tidigare vintrar om nu minnet inte sviker... (har ju inte kört dom i höst)

Valhalla_

Aktiv medlem
Däck 2 var lika kinkigt det...
Men har ikväll varit ute på den tråkiga "inkörningsrundan" på asfalt och jäklar vad bra de rullar för att vara dubbdäck, trots bara 0.8 och 0.6 bar under "ingnuggningen". Mycket lättare än de ISP jag haft tidigare vintrar om nu minnet inte sviker... (har ju inte kört dom i höst)
Hur breda fälgar har du?

BuTTuS

Aktiv medlem
De där i 35x622 med 244 dubbar verkar intressanta. Vad väger de måntro? Ingen uppgift om det på hemsidan
De i min bild ovan vägde 1109g styck så inga lättviktare :-)

Hur breda fälgar har du?
30mm innerbredd

Har införskaffat ett par till Karate Monkeyn nu också i 2,8x29 men gick på de lite tyngre/billigare och ovikbara. De bjöd också upp till dans men på ett annat sätt… Har aldrig kämpat så hårt för att kränga på ett par däck, jag har träningsvärk i underarmarna idag :-) Men dom var då busenkla att poppa i stället, fast dom vill inte sitta kvar mot kanterna när man släpper ur luften utan åker tillbaka ner med en smäll, får väl hoppas de töjer sig lite.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer