[DUELL!] MTB-cyklist vs. Terränglöpare - vem är snabbast …egentligen? Nu är det slutspekulerat!

xenomorf

Aktiv medlem
[DUELL!] MTB-cyklist vs. Terränglöpare - vem är snabbast …egentligen? Nu är det slutspekulerat!
DUELL.jpg

VAVAVAD ÄR NU DETTA DÅDÅ?

Det har glädjande nog uppkommit en STRÅLANDE rolig utmaning och en ny möjlighet till ett FANTASTISK roligt test som jag aldrig tror har genomförts tidigare? (eller jo, det hade det visst men det var för 10 år sedan: http://web.archive.org/web/20050114...norder.nu/settGjort.php?subMenu=members&id=23 )

Så en rematch är på tiden!

I min förra testtråd ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/2073084 )så dök det efter avslutat test upp en "syrlig" kommentar av forumdeltagare "rickards" om att en hyfsad terränglöpare minsann enkelt kan springa Torrekullautmaningen fortare än en cyklist kan cykla den.
MYCKET Intressant tycker jag!

DETTA MÅSTE ju bara testas, vilken fantastiskt rolig utmaning. Jag roddar och genomför denna GIGANTERNAS KAMP med stor glädje och gamman!!

SÅÅÅÅ:

En st. Lokal mycket känd Terränglöpare av rang samt en minst lika meriterad cyklist är NU inhyrda, och testet kommer mycket snart att genomföras!

Duellens ENKLA regler:

Gemensam start man mot man vid Torrekullaledens start söder om Oxsjön kl. 14.30 söndagen den 17e mars, knuffar och puffar undanbedes och är man under omkörning så ropar man högt och medelst klar och kraftfull stämma:
- HÅLL UT FÖR FAN DIN JÄVLA SLÖFOCK! ("din jävla" är givetvis valfritt att använda")

Förste man att korsa mållinjen vid Sisjöns parkeringsplats exakt 10370m därifrån är OBESTRIDD mästare och får för all famtid HÄCKLA personer utövande den andra sporten efter bästa förmåga och givetvis utan att kunna ifrågasättas, vinst räknas oavsett om det sker på bekostnad av den andra medtävlarens hälsa och liv...

PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK PUBLIK!!!!
OBS!!!! Vi vill självklart ha Publik längs spåret, gärna med kameror och uppkopplade till Happy med live-referat i denna tråd! själva starten kommer att ske ca kl. 14.30 vid Torrekullaledens start vid Oxsjöns södra ände, så sprid gärna ut er längs spåret redan lite innan på roliga platser, och ni som känner till Torrekulla får GÄRNA stå vi de få vägskäl som kan vara lite luriga och guida de tävlande så att de absolut inte springer/cyklar fel!! Det tror jag de uppskattar väldigt mycket!
-OCH GIVETVIS VILL DE HÖRA UPPMUNTRANDE VRÅL UNDER HELA LOPPET!!!

Om ni som vill titta på är beredda ute längs tävlingsspåret från ca kl. 14.30 så tror jag det blir kanon, ta med hela familjen och lite gofika så blir detta en magisk dag!!
Enkel och koncist!

Ett bra ställe att mötas/parkera sin bil: http://kartor.eniro.se/m/9uowu

NYHET! RÖSTA OCH VINN!!!
Mattias på Aktivitus lottar ut ett cykelpaket bland de som går in på nedan länk och röstar på vem de tror tar hem duellen! Paketet är värt 2990:-

SÅ gå in och rösta på vem som vinner här: http://www.facebook.com/Aktivitus

LITE Bakgrundsinfo om kombatanterna:

VÄNSTER RINGHÖRNA: LÖPARE
polaroid_2.jpg

-Namn: Ted Ås
-Ålder: 41 år
-Meriter: 14 SM medaljer (3 SM-guld) VM, EM, HAWAII IM Finisher 22 ironman (PB 8.28) Vunnit Ö till ö + lite smått och gott.....
-Dagsform: Mycket lite träning för tillfället :-)
-styrkor: Glad
-svagheter: Bara gamla meriter
-Om motståndet:Tufft!!
-tippad tid: Allt under 43 är bra!

HÖGER RINGHÖRNA: CYKLIST
Mattias20Karlsson_MTB.jpg

-Namn: Mathias Karlsson
-Ålder: 39 år
-Meriter: 2:a etapp Vuelta Spanien MTB 1999, ett flertal nationella meriter!
-Dagsform: Förkyld (och full så sent som i tisdags)
-styrkor: Gillar att tävla
-svagheter: Träning och tävling som varar över 1 timme
-Om motståndet:"Inga kommentarer"
-tippad tid: 37 min

Kort RR och funderingar:

Vad gäller RR från tävlingen så, ja, hela den här tråden är ju faktiskt en lång RR kan man väl säga på sätt och vis. Så, för att kunna uppskatta alla delikata filosofier, jämförelser, funderingar och vinklingar på än det ena, än det andra, så rekommenderar jag er verkligen att läsa igenom hela tråden om ni inte redan. Den är mycket förnöjsam :-)

Jag skall såklart även försöka få duellanterna att själv skriva några rader om sina intryck och tankar också. Jag uppdaterar det här i förstinlägget i så fall.

Men kortfattat kan man säga att det som hände under själva finalen var att de 2 kombatanterna kom väldigt, väldigt laddade med en otrolig vinnarinställning båda två. Ett nattligt snöfall hade desutom verkligen lyckat förändra förutsättningarna för duellen och spekulationerna gick både höga och heta om vem som skulle drabbas/tjäna på detta och hur tiderna skulle påverkas.

Många ville revidera sina gissningar i sista minuten till stort nöje för oss trådläsare. Killarna själva verkade inte lika spekulationsbenägna utan gav ett ganska lugnt intryck trots de enorma mängder om ca 20mm snö som dumpit ned :-)

Nåväl, alla kom till start och -KLARA, FÄRDIGA, GÅ! ekade majestätiskt över nejden. Direkt från start och in i första backen ryckte Ted ifrån med en fruktansvär fart och ett sus gick igenom alla oss som stod vid starten och såg denna uppvisning. Den hastighet han drog iväg med såg nästan omänsklig ut, som ett 100m-lopp på VM ungefär! Och vi alla kunde intet annat än att högeligen förundras, skulle han fullständigt förinta de tre cyklister som desperat försökte hänga med honom??? Det kändes plötsligt fullt möjligt...

Men... Tyvärr inte... trots det fruktansvärda tempo han satte upp så lyckade Mathias inte bara svara på detta utan dessutom överglänsa Teds otroliga framfart. Hans tid i ledning blev relativt kortvarig och Mathias visade prov på fullständigt övermänsklig snabbhet på två hjul. Han gick helt enkelt inte att stoppa, och jag tror faktiskt att ingen löpare i världen hade kunnat slå honom på denna sträcka och det underlag som rådde idag!
Han tog sig förbi efter ca 1 km och sedan utökade han sakta men säkert sin ledning hela tiden och trots att han t.o.m körde fel och tappade dryga 3,5 minuter så lyckades han ändå pressa sig till en tid på under 41 minuter och vann tävlingen ganska komfortabelt med över 2 minuter till godo.
Däremot så blev det en mycket rolig och lång fight emellan de 2 efteråkare på cykel som följde med bakom de två huvudduellanterna. Detta i form av regerande Torrekullamästaren Jonas Anderson och sverigen snabbaste ungdomsccyklist Ted Pettersson (vann SM i fjol i P13-14).

Dessa två hade inte alls en lika lätt duell mot Ted Ås som satte upp ett fruktansvärt motstånd, det var passeringar emellan de tre ett flertal gånger under hela loppet och det var inte långt ifrån att löparen hade lyckats hålle dem stångna hela vägen in. Tyvärr (eller tacksamt nog för cyklisterna) inehåller Torrekullaslingan ett parti som missgynnar löpare extrem mycket och det var även här de till slut kunde göra ett ryck och få lite tid emellan sig och Ted. Det är asfaltspartiet inne på Golbanan som ställer till det. Här kan man som cyklist säkert hålla upp emot och över 30 Kmh vilket gör det helt omöjligt för löparen att hänga med. Detta parti skall vi föröka dra om inför komamnde utmaningar då det egentligen varken har något med XC-cykling eller terränglöpning att göra, lite synd att det är med faktiskt..

Så, summa summarum är väl: På just denna slinga och med två likvärdiga kombatanter så får en elitterränglöpare svårt att hänga med en duktig XC-cyklist av samma SM-kaliber. Däremot kan han spöa skiten ur nästan ALLA andra duktiga motionärscykister med ena foten bakbunden. Tittar man på de tider som presterats under de tre år som utmaningen varit så sprang Ted fortare än 95% av alla de som försökt sig på den. Det säger inte lite om hans kapacitet. Tänk på det nästa gång ni testar era krafter på Torrekulla :-) 43 minuter är verkligen inte långsamt!

Och likaså, den tid som Mathias visar att han kan klämma till med sätter ju oss vanliga dödliga för evigt i skamvrån. Det är inte lätt att fatta hur fort en duktig elitåkare verkligen kör, men när man får se det live på nära håll så blir man... ja...mycket förvånad och ödmjuk! Det känns liksom overkligt på något sätt... Jag tror att under optimala förhållanden så hade det inte varit omöjligt för Mathias att köra på ca 30-32 minuter runt slingan. Och det håller han med om själv :-)

Helt Galet!

VINNARE: Mathias Karlsson (ses här spräcka målsnöret)
finish.jpg

VINNARTIDER:
1. Cyklist, Mathias Karlsson - 40,45min (37,18min exkl. felkörning)
2. Löpare, Ted Ås - 43,31min

SLUTKOMMENTAR:

Vi tackar dessa två fantastiska represantanter för sina respektive sporter och bugar oss i ödmjukhet över vad de har kapacitet till och visar upp! Två verkligt trevliga killar med en oerhört ödmuk inställning till vad de håller på med trots fantastiska tävlingsresultat och med långa karriärer! Oerhört kul att ni ställde upp!!

ÖVRIGT:

+ RE-MATCH?
Det finns redan nu en förfrågan från de tävlande om att få köra om detta lopp under sommarförhållanden också, så en RE-Match är högst aktuellt och blir med all sannolikhet av... :-)

+ HUR SNABB ÄR DU SJÄLV??
För er som bor i närheten, varför inte ta tillfället i akt och testa er egen förmåga nu när eliten lagt lite feta tider? Är du galet långt efter, nära nog eller t.o.m snabbare???

Leden finns ju redan som en utmaning här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2043205/page=1

Jag säger återigen: UT OCH KÖR!!

DETTA ÄR FÖRMODLIGEN EN AV DE VIKTIGASTE DUELLERNA SOM GENOMFÖRTS I SVERIGE SEDAN DEN INDUSTRIELLA REVOLUTIONEN!!

Senast ändrad:

H.

Aktiv medlem
Jag brukar snitta bättre när jag springer än när jag cyklar på mina stökiga och tekniska stigar hemma. Kolla även tävlingen "Stockholm trail", där poängen är att det ska gå fortare att springa än att cykla.

xenomorf

Aktiv medlem
H. skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag brukar snitta bättre när jag springer än
> när jag cyklar på mina stökiga och tekniska
> stigar hemma. Kolla även tävlingen "Stockholm
> trail", där poängen är att det ska gå fortare
> att springa än att cykla.

Perfekt, denna leden är ju säkerligen stökig nog för ett utslagsgivande test. Jag måste säga att kan någon springa fortare runt här än nuvarande cykelrekord på 39:30 så är jag fruktansvärt imponerad! Otroligt kul att testa!

Har vi ingen löpare här som sprungit denna led och vill utmana?

mamme1

Aktiv medlem
Vad blir nästa duellpar...... Häst versus tåg?

xenomorf

Aktiv medlem
mamme1 skrev:
> Vad blir nästa duellpar...... Häst versus tåg?

Häst går säkert att ordna fram, men jag orkar fan inte dra spår för tåg längs Torrekulla...

:-)

JockeP

Aktiv medlem
mamme1 skrev:
> Vad blir nästa duellpar...... Häst versus tåg?

10 spänn på hästen. Tåg är notoriskt kassa på stigunderlag.
På räls är det en annan femma.

mattel

Aktiv medlem
jag har kutat NICK snabbare än jag sett folk cykla spåret men jag är långt efter andra tider.

vem är det som har satt nuvarande cykelrekord? för att få någon som helst relevans i det så bör du ju plocka dit sveriges bästa skogscyklist och bästa terränglöpare.. good luck with that.

rickards

Aktiv medlem
Kom igen nu! Vore sjukt kul om nån sprang snabbare än 39.30, ruskigt fort måste det gå, men nog faen går det :)

greblleM

Ny medlem
Jag anser mig själv vara en medelgod terrängcyklist. Hade inte en chans mot en kompis som är medelgod terränglöpare som kutar i sådana där kådisar till barfotaskor. Nu var iofs banan tidsvis lite väl ojämn (klättra över saker) men även i normal terräng upplevde jag att jag konstant låg på en högre grad av ansträngning.

xenomorf

Aktiv medlem
mattel skrev:
> jag har kutat NICK snabbare än jag sett folk
> cykla spåret men jag är långt efter andra
> tider.
>
> vem är det som har satt nuvarande cykelrekord?
> för att få någon som helst relevans i det så
> bör du ju plocka dit sveriges bästa skogscyklist
> och bästa terränglöpare.. good luck with that.

Nja, om man tar ex en cyklist (som ex. Jonander som är nuvarande mästare på leden) som har kapacitet att vinna motionsklassen på diverse XC-tävlingar alt. placera sig ganska bra i H40 gissar jag på, så räcker det ju att löparen håller ungefär samma kaliber på motsvarande löpartävlingar? Men det funkar bra med en bättre löpare än det också om någon känner en sådan?

Så hittar vi bara en löpare som är hyfsat snabb så tror jag vi har en match...

Det löser vi väl?

xenomorf

Aktiv medlem
Jag tror att löparen får svårt att sätta tider under 40 min, men jag blir gärna överbevisad :-)

Det gjordes ett liknande test på Storlulvåns fjällstation för några år sedan(antagligen ganska många, minns inte exakt när, vilket börjar bli rätt uppenbart). Då cyklade/sprang två killar från Sylarna till Storulvån, en hyfsat teknisk sträcka på 16km. Om jag inte minns fel så vann cyklisten med ungefär 30 sek.

rickards

Aktiv medlem
greblleM skrev:
> Jag anser mig själv vara en medelgod
> terrängcyklist. Hade inte en chans mot en kompis
> som är medelgod terränglöpare som kutar i
> sådana där kådisar till barfotaskor. Nu var
> iofs banan tidsvis lite väl ojämn (klättra
> över saker) men även i normal terräng upplevde
> jag att jag konstant låg på en högre grad av
> ansträngning.

Är det stökigt så går det fort att springa, men så fort det blir aningen lättcyklat så hamnar löparen efter. Jag anser mig vara både nån medelgod cyklist och löpare och i stökig terräng är det nog jobbigare att cykla, men det får man ju snabbt tillbaka om det rullar på lite. Fast jag hejar på löparen i den här utmaningen :)

Appel

Aktiv medlem
Intressant. Jag har ju alltid varit för flow. Tycker det blir tråkigt att cykla när man känner att det skulle ha gått snabbare att springa. Säkert därför mina cykelskills i stökig terräng är så kass också.

Nej, fram för mer flowig cykling! Då slipper man dessutom alla dessa dyra dämpare med alltför lång slaglängd...

Läste förresten en sådan testduell i en brittiskt tidning för några år sedan. Kommer inte ihåg vilken tidning dock. Men den gjordes på två olika stigar och den duellen blev oavgjord...

xenomorf

Aktiv medlem
Luthman Photography skrev:
> Det gjordes ett liknande test på Storlulvåns
> fjällstation för några år sedan(antagligen
> ganska många, minns inte exakt när, vilket
> börjar bli rätt uppenbart). Då cyklade/sprang
> två killar från Sylarna till Storulvån, en
> hyfsat teknisk sträcka på 16km. Om jag inte
> minns fel så vann cyklisten med ungefär 30 sek.

Klart intressant, det är så jämt alltså?

Tycker torrekullaleden borde vara utmärkt för en sådan här jämförelse... Blir det för enkelt så antar jag att cyklisten lämnar löparen långt efter sig..

xenomorf

Aktiv medlem
rickards skrev:
.
>
> Är det stökigt så går det fort att springa,
> men så fort det blir aningen lättcyklat så
> hamnar löparen efter. Jag anser mig vara både
> nån medelgod cyklist och löpare och i stökig
> terräng är det nog jobbigare att cykla, men det
> får man ju snabbt tillbaka om det rullar på
> lite. Fast jag hejar på löparen i den här
> utmaningen :)

Hur duktig är du? Kan inte du ställa upp eller bor du avigt till?

Mvh, P

Edit: ser att du bor i Örebro så det är ju lite långt :-) OM du inte har vägarna förbi ändå...

Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Luthman Photography skrev:

> två killar från Sylarna till Storulvån, en
> hyfsat teknisk sträcka på 16km. Om jag inte
> minns fel så vann cyklisten med ungefär 30 sek.

Det låter märkligt, är det inte massor av nerför till Storulvån från Sylarna? Från Blåhammaren till Storulvån cyklade jag senast och där känns det svårt att hänga på en duktig cyklist som löpare.

På tekniska stigar där det är mera platt känns det svårare.

rickards

Aktiv medlem
xenomorf skrev:
> rickards skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> .
> >
> > Är det stökigt så går det fort att springa,
> > men så fort det blir aningen lättcyklat så
> > hamnar löparen efter. Jag anser mig vara både
> > nån medelgod cyklist och löpare och i stökig
> > terräng är det nog jobbigare att cykla, men
> det
> > får man ju snabbt tillbaka om det rullar på
> > lite. Fast jag hejar på löparen i den här
> > utmaningen :)
>
>
> Hur duktig är du? Kan inte du ställa upp eller
> bor du avigt till?
>
> Mvh, P
>
> Edit: ser att du bor i Örebro så det är ju lite
> långt :-) OM du inte har vägarna förbi
> ändå...

Jag är för långsam för att det skulle bli bra. CykelVasan på 3.30,å springer väl 10km asfalt på 43 en bra dag.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Kolla med någon orienteringsklubb. Orienterare brukar ju vara bra på att springa och verkar också ofta ha någon defekt som gett dem onormalt tjockt pannben.

xenomorf

Aktiv medlem
Mycketvillhamer skrev:
> Kolla med någon orienteringsklubb. Orienterare
> brukar ju vara bra på att springa och verkar
> också ofta ha någon defekt som gett dem onormalt
> tjockt pannben.

Har redan börjat komma in lite förslag i maillådan, det löser sig nog det här!

jomper skrev:
> Luthman Photography skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > två killar från Sylarna till Storulvån, en
> > hyfsat teknisk sträcka på 16km. Om jag inte
> > minns fel så vann cyklisten med ungefär 30
> sek.
>
> Det låter märkligt, är det inte massor av
> nerför till Storulvån från Sylarna? Från
> Blåhammaren till Storulvån cyklade jag senast
> och där känns det svårt att hänga på en
> duktig cyklist som löpare.
>
> På tekniska stigar där det är mera platt känns
> det svårare.

Jo, men det här var som sagt ett par år sedan och jag vet inte exakt hur duktig cyklisten resp. löparen var. Men jag har för mig att det är två rätt vältränade pojkar iaf. Det är dokc en del små, korta, rätt dåliga spänger på sträckan så om man inte är bra på spångcykling kan det ju sänka farten lite.

Det jag menar är att trots att det är en del nedför den sträckan så är det inte säkert att det gick så fort på cykel då det kan ha varit en rapplig maskin han trampade på.

De körde från flaggstång till flaggstång.

rickards

Aktiv medlem
Fan va roligt, jag sätter min vänstra pungkula på att det dyker upp en löpare som piskar rekordet :)

C-dale

Aktiv medlem
Kul idé som jag också skänkte en tanke när jag tittade på målgången av Sandsjöbacka Trail Marathon några veckor sedan. 43km från Kungsbacka till Safjället i Mölndal.

Cykla banan som finns med GPS-data här http://sandsjobackatrail.se/banan/ och resultat av topplöpare.
Första biten från K-backa till Hagryd Dala borde cykel ge ett bra försprång, men sen kan det nog bli svårare att hålla löparfart på de stökigare avsnitten av Sandsjöbackaleden och delen i Änggårdsbergen t.ex.

Förhållandena under loppet var samma som nu med mest frusen barmark med lite inslag av is o snö.

Kör hårt!

/S

gabbeon

Aktiv medlem
rickards skrev:
> Fan va roligt, jag sätter min vänstra pungkula
> på att det dyker upp en löpare som piskar
> rekordet :)

Var bara tvungen att citera detta. Vill du sätta nån tidsgräns också? ;-)

xenomorf

Aktiv medlem
Mycketvillhamer skrev:
> tjockt pannben.

Har lagt ut utmaningen på orienterare.nu

geologen

Aktiv medlem
Jag vågar påstå, utan att ha sett banan, att jag kan springa den snabbare än jag kan cykla den. Jag springer bara lite långsammare på skogsstig än på asfalt, så en mil på 45-47 min där skulle jag nog fixa. Jag kan garantera att jag inte skulle cykla den där banan på under en timme.

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Jag vågar påstå, utan att ha sett banan, att
> jag kan springa den snabbare än jag kan cykla
> den. Jag springer bara lite långsammare på
> skogsstig än på asfalt, så en mil på 45-47 min
> där skulle jag nog fixa. Jag kan garantera att
> jag inte skulle cykla den där banan på under en
> timme.

Jag tror GARANTERAT att du kan cykla den under 60 min geologen :-)

Jag gissar på 55 min första gången..

Jag drog den på 41min igår och du är mycket starkare cyklist än mig...

Senast ändrad:

geologen

Aktiv medlem
Nä, jag går av cykeln och leder ner i alla backar och går förbi alla pölar/lerhål. Du har inte sett mig cykla! :D

JojjeM

Aktiv medlem
Hmm. Förra årets segrare körde alltså på 15,8 km/h i snitt. Om jag räknar rätt så är det 3m48s per km vilket ju är rätt snabbt redan på asfalt (milen på 38 minuter).

Det finns absolut de som springer snabbare än så även i terrängen (inte jag) så utgången handlar nog helt om vilken löpare ni hittar.

Ser fram mot fortsättningen.
/Johan

geologen

Aktiv medlem
Hur svårt är det att följa leden om man inte varit där tidigare? Är det alltid självklart i alla korsningar, eller är det en bana man måste lära sig ordentligt genom att nöta in den? Jag tänker på om jag skulle testa att springa. För då är det inte riktigt aktuellt att springa med min Garmin Edge 800 i näven...

Lite synd också att start och mål är så långt åtskilda.

Senast ändrad:

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Nä, jag går av cykeln och leder ner i alla
> backar och går förbi alla pölar/lerhål. Du har
> inte sett mig cykla! :D

ha ha, men det är garanterat inga lerpölar nu...

;-)

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Hur svårt är det att följa leden om man inte
> varit där tidigare? Är det alltid självklart i
> alla korsningar, eller är det en bana man måste
> lära sig ordentligt genom att nöta in den? Jag
> tänker på om jag skulle testa att springa. För
> då är det inte riktigt aktuellt att springa med
> min Garmin Edge 800 i näven...
>
> Lite synd också att start och mål är så långt
> åtskilda.

NJaee, inte så svår men man behöver köra igenom den åtminstone en gång med guidning för det är några ställen man behöver veta vilken väg man skall ta...

Men vi kan ordna en guidning till dig, du kan ju lubba efter mig när jag cyklar?

gsb

Aktiv medlem
Mycketvillhamer skrev:
> tjockt pannben.

Käften!

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Ja, varför inte? :)

Eller ta cykeln vetja, det är roligare (dubbdäck är bra men skall vi bara cykla sakta och fint så kommer du runt utan).. så kan du ju springa vid annat tilfälle. Har du möjlighet att komma loss runt lunchtid någon gång i veckan? Jag kan anpassa mig till typ onsdag, torsdag eller fredag...

geologen

Aktiv medlem
Jo, det går att lösa. Men jag har egentligen ingen lämplig cykel, så min helstela 1x9 med bockastyre får duga.

DT

Aktiv medlem
Ni filmar väl geologens skogscykling? ;-)

xenomorf

Aktiv medlem
DT skrev:
> Ni filmar väl geologens skogscykling? ;-)

Kan göras!

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Jo, det går att lösa. Men jag har egentligen
> ingen lämplig cykel, så min helstela 1x9 med
> bockastyre får duga.

kanon, du har PM snart :-)

xenomorf

Aktiv medlem
geologen skrev:
> Jag har en äldre GoPro! ;)

Jag har en nyare GoPro :-)

DT

Aktiv medlem
Lägg gärna upp filmen på fredag eftermiddag så får man lite gott att titta på till chipsen.

(inget illa ment, men jag misstänker att geologen rentav kan ha sämre teknik än vad jag har och att det därför kan bli en "intressant" dokumentär)

Topp