DX leverantstid, har något gått snett

Wilier

Aktiv medlem
Har beställt 3 stycken pannlampor från DX.

La beställningen 19/10
Trackingnummer kom runt 23:e
Gick att tracka 26/10 med följande meddelande

"departure from outward office of exchange"

Det står fortarande kvar, 3/11.

Är det så det brukar gå till och man för vänta på att posten ringer och snor lite mer pengar eller har ni någon annan erfarenhet.

(lyckades inte riktigt hitta denna infon i monstertråden om cykellyse)

Jonas D

Medlem
Kolla om paketet är registrerat på posten.se Kan vara så att det ligger hos tull och att de vill ha komplterande uppgifter, det hände mig iaf, låg hos tullen i ca 1 vecka.

perzzon

Aktiv medlem
Posten kan vara rätt sega på att skicka ut sina avier.

Själv väntar jag på ett paket beställt i början av okt.
Skeppat 9é utan trackingnummer.
Var i kontakt med DX idag och de sa bara, vänta tills det gått 21 arbetsdagar.

EDIT: fel månad

Senast ändrad:

Wilier

Aktiv medlem
Ah, tack för tipset, där stod följande

2 nov Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

2 nov Stockholm utr,Sverige, Under tullbehandling hos Posten AB

25 okt Kina, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.

Tullengrejen borde gått igenom och det kan alltså vara ett par paket på väg hem

Jonas D

Medlem
Nja den information som står på paketet är för bristfällig för tullen att bedöma värdet på varan så de kommer att begära in orderbekräftelse och kvitto på betalning från paypal etc. När du inkommit med den informationen skickar de paketet till dig.

Den enda information som står på paketet är att det är en gåva och att det är Ding Dong Feng som skickat det. Klart de blir misstänksamma!

KS

Ny medlem
Jag har status: 10/28/2011 1:28:56 AM FullShipment Complete shipment

Ett tag fanns ett trackingnr, men numera finns det ingen information alls förutom Complete shipment.

Frågan är varför man ska beställa från dealextreme istället för från alibabaexpress där det brukar gå jäkligt fort att få hem prylarna ifrån de olika leverantörerna.

Finnen

Aktiv medlem
Mitt paket fastnade inte i tullen, men jag lyckades aldrig spåra den på posten.se

På den kinesiska trackingsidan stog det "departure from outward office of exchange" tills jag fått paketet. När jag väl hade de i min hand fanns det massa info där =). Det tog nästan 4 veckor från beställning tills jag fick paketet (DX var dock snabba på att skicka, det tog bara en eller två dagar, det var posten som var seg).

edit: negationer är bra att ha

Senast ändrad:

DrDenial

Ny medlem
Är i samma sits. Såhär står det på posten för mig:

31 okt Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

31 okt Stockholm utr,Sverige, Under tullbehandling hos Posten AB

22 okt Kina, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.

Men är det bara att vänta ut vad som händer? Eller ska man ta kontakt med post/tull?

rekrevs

Aktiv medlem
Samma sak hände mig. Har för mig att det låg hos tullen i 2 dagar innan det skickades vidare tillsammans med en faktura på 174kr...

puzzled

Ny medlem
Samma för mig, tog ett par veckor, la en order idag och offrade 19 USD för Express för att slippa detta. Fick även faktura på 175 kr från posten ;) Verkar som de hittar lite fler numera, eller så har de insett att en person kan fixa 10 försändelser i timmen och debitera 1500 kr sisådär....

ahelsing

Ny medlem
Ett tips är att beställa från deras lager i England istället om varorna finns där. Då slipper du problem med tull och leveranstid. Beställde 2 st Magicshine MJ-808, det tog 6-7 dagar från beställning till leverans. Det är inte så stort sortiment där men det finns i alla fall några lampor.

http://www.dealextreme.com/c/100002

puzzled

Ny medlem
ahelsing skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett tips är att beställa från deras lager i
> England istället om varorna finns där. Då
> slipper du problem med tull och leveranstid.
> Beställde 2 st Magicshine MJ-808, det tog 6-7
> dagar från beställning till leverans. Det är
> inte så stort sortiment där men det finns i alla
> fall några lampor.
>
> http://www.dealextreme.com/c/100002

Kollade där, men det mesta var "sold-out", beställde en lampa, sladd & extra batteri, verkar inte som de har tillbehör i England ännu.

Mats_K

Ny medlem
Jonas D skrev:
> Den enda information som står på paketet är att
> det är en gåva och att det är Ding Dong Feng
> som skickat det. Klart de blir misstänksamma!

På mitt DX-paket från förra veckan stod det ett ordervärde och att det innehöll lampor, inte att det var en gåva från herr Dong...

/Mats

Wilier

Aktiv medlem
twinspark skrev:
> Jag beställde från DX den 13/10 och fick avin
> från Posten idag 3/11

5 dagar till i mörker om vi får samma hantering. Skumt att det skall behöva ta så lång tid i sverige, DX var ju relativt sett snabba.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer