Dynaplug Lagningskit

weldion

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Är det någon som provat Dynaplug nudå?
Har ett multiverktyg där det följde med Dynaplugs för att täta hål i däcket med.
Är det bra pluggar, eller skall man köra med mer normala däcksalamis?
IMG_4469.jpeg

IMG_4470.jpeg

TS975

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Jag har testat Dynaplug en gång. Fick ett litet hål på sidan av mina Rocket Ron efter att har kört alldeles för aggressivt utför. Det funka bra. Höll helt tätt hela vägen hem. Sedan slängde jag dock däcket för säkerhets skull.

Froste

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Däcket hade du inte behövt slänga. I min erfarenhet kan man nöta slut på däcket med en eller flera dynaplugs i utan att det läcker. Ju "mer" däck desto bättre. Alltså funkar helt oroligt bra på mtbn man även funkis i tunna rene herse däck.

Rattnalle

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Jag har testat Dynaplug en gång. Fick ett litet hål på sidan av mina Rocket Ron efter att har kört alldeles för aggressivt utför. Det funka bra. Höll helt tätt hela vägen hem. Sedan slängde jag dock däcket för säkerhets skull.
Låter ju inget vidare bra då. Vanlig däck-salami kan man ju oftast köra på tills däcket är helt slut om det inte är stora hål som behöver sys. 😉

Drajsnow

Medlem
Dynaplug Lagningskit
Jag har haft väldigt bra erfarenheter av Dynaplug. Jag har Dynaplug Racer där de ”vanliga” spjuten finns samt en fet korv för rejälare hål 👍🏻

Har kört med Dynaplug i däcken till de har varit slut, både MTB och gravel. Har tidigare använt vanliga bacon-stripps och diverse stämgaffel-verktyg, men de har jag inte haft lika bra framgång med… Oneup, Shamuraj och Lexyne har jag haft då.

Makten

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Är det inte exakt samma sak som "salami" (gummerat snöre) fast med en metallplugg i änden? Har man inga problem att få in salamin i vanliga fall så ser jag inte vitsen med att ha en vass pigg inne i däcket efter lagning. Finns ju möjlighet att den skapar oreda vid genomslag i ett senare skede.

weldion

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Är det inte exakt samma sak som "salami" (gummerat snöre) fast med en metallplugg i änden? Har man inga problem att få in salamin i vanliga fall så ser jag inte vitsen med att ha en vass pigg inne i däcket efter lagning. Finns ju möjlighet att den skapar oreda vid genomslag i ett senare skede.
Anledningen till att jag funderar på Dynaplug är att jag har ett multiverktyg som man laddar med en sådan plugg. Om de rekommenderas så har jag tänkt att köra med det där multiverktyget med en sådan plugg monterad i verktyget.
Är det bara skräp, då får jag kolla på en annan setup.
Har flera sådana vanliga däcksalamis med vanligt verktyg också.

__jp

Aktiv medlem
Dynaplug Lagningskit
Fördelen upplever jag vara att det går snabbt att trycka i en Dynaplug jämfört med att fippla med en salami. Men jag kanske bara saknar salami-träning 🤷

Köp & Sälj

Topp