Effektmätare MTB Eagle XX1

Philan

Medlem
Hej bullen!

Jag har ett problem. Jag skulle vilja ha en effektmätare till min MTB.
Cykel: Orbea Oiz
Vevparti: SRAM xx1 Eagle Dub boost direct mount

Helst skulle jag vilja ha en mätare i vevpartiet där jag inte behöver byta ut nuvarande vevar (spindel, vevaxel, vad vet jag?). Kanske det inte finns?
SRAM-XX1-Eagle-DUB-SL-Crank-incl-Quarq-DUB-AXS-Power-Meter-Spider verkar vara en lösning, men då sitter jag där med ett par extra vevar i onödan. Antar också att den bygger ut litet mer än de som sitter på orignal, passar det ändå?
Vad har jag för andra alternativ?

Tack!

Clark

Aktiv medlem
Tänk på att effektmätaren även bygger inåt (bild). Jag kör Quarq XX1 på min Orbea Oiz 2019. Det är inga problem med drevet (36t) men själva mätaren sitter väldigt tight mot ramen och kan slå i när baksvingen 'slår tillbaka'. Jag har fått en del skador i lacken, men kolfibern har klarat sig. Vet inte om det blir samma med p2m

Bilagor

• 20200605_074127.jpg
    20200605_074127.jpg
    346.2 KB · Besök: 345

mrholmiz

Aktiv medlem
Tänk på att effektmätaren även bygger inåt (bild). Jag kör Quarq XX1 på min Orbea Oiz 2019. Det är inga problem med drevet (36t) men själva mätaren sitter väldigt tight mot ramen och kan slå i när baksvingen 'slår tillbaka'. Jag har fått en del skador i lacken, men kolfibern har klarat sig. Vet inte om det blir samma med p2m
Kör med Quarq XX1 på min Oiz med och fått sätta en 3mm spacer på drivsidan istället för 2mm för att det inte skulle ta emot.

jensclaudius

Aktiv medlem
jag kör med power2max ngeco på min bmc med sramx01 dub boost samt flyttar över den på min merida med xx1gxp boost. Har funkat klockrent de åren jag haft den.

Fiddelind

Ny medlem
Hejsan!
Funderade på att beställa power2max ngeco jag också eller den billigare varianten av dom , någon som vet mer exakt vad som skiljer dom åt än uppladdningsbart batteri på den dyrare och något enstaka gram lättare ?
Man kunde uppgradera den billigare varianten till samma spec som den dyrare fattade jag det som för 100 pund ? Känns ju galet att betala mer för den dyrare isåfall 🙂

Topp