Effektmätare

pme

Aktiv medlem
Effektmätare
Jag chansade och köpte Xcadey till både asfalts- och skogscykeln. Precis som diskussionen här ovan är jag osäker på att de visar någorlunda korrekt.
Eftersom jag även spontant klickat hem en Kickr v5.0 så undrar jag nu om den är tillräckligt exakt för att göra en hyfsad kalibrering av mätarna. Vad säger ni som vet mer?

glitch

Aktiv medlem
Effektmätare
En fundering, testar ett par Assioma Uno just nu, kör annars Stages enkelsidig.
Upplever att min Garmin visar jämnare watt med Assioma än med Stages där effektmätningen ser mer "taggig" ut. I bägge fallen kör jag med 3s average power.
Någon som har märkt något liknande? Finns det någon smoothing funktion i Assiomans programvara som föranleder detta? Upplever det svårare med pacing på Stages veven då man försöker småkorrigera mer när man vill hålla jämn snitteffekt - även om det bara är visuellt och totalsnittet blir samma på båda mätarna så är det jobbigare med spikarna då man håller på korrigera hela tiden mer än med Assioma.

glitch

Aktiv medlem
Effektmätare
Kan också vara så enkelt att jag har hållit på labba lite med sittpositionen, sitthöjd mm. samtidigt så att jag helt enkelt trampar jämnare nu och att det råkade sammanfalla med bytet till Assioma. Måste labba lite till :)
Var mest om det var något som var allmänt känt eller inte, har aldrig haft Assioma / effektpedal innan utan bara Stagesvevar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer