El-mtb effektivare än helikopter?

Erik O

Aktiv medlem
Ska det utföras arbete i naturen måste det ju ibland användas fordon och det är ju bra om fordonet har så liten påverkan som möjligt. Självklart har det ingen relevans för frågan om nöjeskörning av elmotor-mtb på annans mark i naturen.

waalis

Medlem
Går det att komma fram med en E-mtb så går det lika bra med vanlig MTB. Varför ska de prompt ha en eldriven version?

perzzon

Aktiv medlem
Sant förvisso men för att göra acceptansprocessen hos den anställde lättare kanske det är lite vettigare med elass.

Elhojtok

Aktiv medlem
Haha, en anställd tar elcykeln istället för 6-hjuliga kranbilen. Genast reagerar folk på happy genom att med avsky skriva i forumet som tillhör the dark side.
Kom igen nu. Gnäll gärna på (trimmade) emtb som framförs utan tillstånd, men det här?

kais01

Aktiv medlem

Bilagor

• 92B82C5B-D801-4432-A7EA-59B6D4071702.jpeg
    92B82C5B-D801-4432-A7EA-59B6D4071702.jpeg
    98.5 KB · Besök: 35

ooms

Aktiv medlem
Elhojtok sa:
Haha, en anställd tar elcykeln istället för 6-hjuliga kranbilen. Genast reagerar folk på happy genom att med avsky skriva i forumet som tillhör the dark side.
Kom igen nu. Gnäll gärna på (trimmade) emtb som framförs utan tillstånd, men det här?
Var hittar du ”avskyn”? Jag tycker det mest är positiva tillrop här. Att använda el-mtb istf betydligt tyngre motorfordon vid nyttokörning (eller i detta fall flygning) i terräng är ju utmärkt.

kais01

Aktiv medlem
då var tråden av 'någon' flyttad och begravd i ett helt dött elforum. hade jag velat posta där hade jag gjort det.

jag tycker artikeln visade på en lite upplyftande användning av el-mtb ändå. en annan är när vi alla efterhand får knäartros.

Plush

Moderator
Forumvärd
Även om ämnet som så är intressant så hör den hemma i elcykelforumet. Det är ju tydligt, inte sant? Det avhandlar Elcykel. Inte vanliga cyklar.

jonte987

Aktiv medlem
Ok. Alla som läser tråden och inte tycker det är intressant får skriva en tröstrad.?

Kan man göra som på rancherna i usa där man betalar för att jobba som cowboy? Betala 500 och inspektera en elledning på e-mtb.

Valhalla_

Aktiv medlem
waalis sa:
Går det att komma fram med en E-mtb så går det lika bra med vanlig MTB. Varför ska de prompt ha en eldriven version?
Nej, det går betydligt sämre med vanlig mtb. Långsammare och jobbigare, sedan får teknikern stå och eftersvettas som en gris när denne skall göra sitt jobb. Ren träning kan de syssla med utanför arbetstid.

jonte987

Aktiv medlem
Tro fan det är rimlig att byta från ett motorfordon till ett annat om det är mer ekonomiskt. Dock borde det kanske läggas miljöskatt på dödsbatteriet

kais01

Aktiv medlem
Plush sa:
Även om ämnet som så är intressant så hör den hemma i elcykelforumet. Det är ju tydligt, inte sant? Det avhandlar Elcykel. Inte vanliga cyklar.

elcykeltrådarna har skänkt liv även åt happy på senare tid. som i sin tur också har en något tynande tillvaro. glest mellan ’nybörjare söker info-trådar’ numera.

ju mer man lyfter bort eller baxar in i smygkategoriserade ’stora tråden om..’ desto döare blir även vanliga happy.

happyeride är redan bortom räddning. döare än dött.

det finns många saker vi debatterar som har mycket mindre anknytning än elcykel. att lyfta ut dem liknar mest rädslan för skivbromsar.

Plush

Moderator
Forumvärd
kais01 sa:
Plush sa:

elcykeltrådarna har skänkt liv även åt happy på senare tid. som i sin tur också har en något tynande tillvaro. glest mellan ’nybörjare söker info-trådar’ numera.

ju mer man lyfter bort eller baxar in i smygkategoriserade ’stora tråden om..’ desto döare blir även vanliga happy.

det finns många saker vi debatterar som har mycket mindre anknytning än elcykel. att lyfta ut dem liknar mest rädslan för skivbromsar.

Jasså... Så du kommer inte ihåg hur infekterat det var så fort någon nämde en elcykel?
Elcykelforumet skapades för just Elcykel och av den anledningen att det var så infekterat för att forumanvändare inte kunde sköta sig.

Nu är forumet här och då är det heller inte bra?

Ni användare forcerade fram det... Nu får ni leva med det. Inte svårare än så.

Elhojtok

Aktiv medlem
ooms sa:
Var hittar du ”avskyn”? Jag tycker det mest är positiva tillrop här. Att använda el-mtb istf betydligt tyngre motorfordon vid nyttokörning (eller i detta fall flygning) i terräng är ju utmärkt.

Kanske ingen avsky, men jag läste in en del happyironi där det kanske inte fanns någon.

kais01

Aktiv medlem
Plush sa:
kais01 sa:
Plush sa:

Jasså... Så du kommer inte ihåg hur infekterat det var så fort någon nämde en elcykel?
Elcykelforumet skapades för just Elcykel och av den anledningen att det var så infekterat för att forumanvändare inte kunde sköta sig.

Nu är forumet här och då är det heller inte bra?

Ni användare forcerade fram det... Nu får ni leva med det. Inte svårare än så.

konstigt isf att det inte skapades separata forum för 29or, skivbromsar, styrbredd, sixten eller andra företeelser som skapat animerad diskussion. och den är ju själva livsnerven på happy

lite moderering är en bättre lösning.

både snart insomnade happyeride och detta underground happy elscykelforum som förresten inte ens har en knapp på framsidan eller går att backa från när man hamnat på den forumsidan är närmast utan aktivitet. och lär så förbli.

Freddie L

Aktiv medlem
Jag tycker det har blivit riktigt bra med el-subforumet. Vill någon diskutera el är det bara en knapptryckning bort, och de som av misstag lägger en eltråd i riktiga Happy får hjälp med att tråden flyttas. Den ilsket röda knappen, när det finns nytt inlägg, gör att jag inte klarar av att inte gå in och titta.

Anmärkningsvärt är att intresset för el-cyklar droppade så snabbt? Bara för att Happys-ledning gjorde en liten kategorie-indelning? Jag menar ”alla andra forum” har ju drösvis med kategorier, och nu är el-Mtb plötsligt helt dött på Happy? Eller i Sverige? Skulle vara intressant att se om nyförsäljningen av el-Mtb gick ned samtidigt? ;-)

Jag tror att el-Mtb-intresset inte minskat, men att ”the hostile takeover” av en handfull personer med multipla konton liksom inte blev lika roligt längre. Och trollsvansen lugnade ner sig och köpte en svets eller nåt istället.

ooms

Aktiv medlem
Freddie L sa:
Jag tycker det har blivit riktigt bra med el-subforumet. Vill någon diskutera el är det bara en knapptryckning bort, och de som av misstag lägger en eltråd i riktiga Happy får hjälp med att tråden flyttas. Den ilsket röda knappen, när det finns nytt inlägg, gör att jag inte klarar av att inte gå in och titta.

Anmärkningsvärt är att intresset för el-cyklar droppade så snabbt? Bara för att Happys-ledning gjorde en liten kategorie-indelning? Jag menar ”alla andra forum” har ju drösvis med kategorier, och nu är el-Mtb plötsligt helt dött på Happy? Eller i Sverige? Skulle vara intressant att se om nyförsäljningen av el-Mtb gick ned samtidigt? ;-)

Jag tror att el-Mtb-intresset inte minskat, men att ”the hostile takeover” av en handfull personer med multipla konton liksom inte blev lika roligt längre. Och trollsvansen lugnade ner sig och köpte en svets eller nåt istället.
+1
Jag har också funderat i de banorna. Att några av de mest aktiva elmtb-förespråkarna blev lite sura över nyordningen kan jag förstå, men att alla dessa ”nya” användare som dök upp med elmtb-frågor minst en gång i veckan också försvann i samma veva är minst sagt märkligt. Eller inte.

Valhalla_

Aktiv medlem
Det verkar som om det verkliga intresset för elcyklar visar sig nu när ämnet har sitt eget subforum, inte bara det "intresse" som drivs av viljan att vinna i en käbbeltråd. Och jag trodde i ärlighetens namn att intresset var större än vad det verkar vara. Ibland har man fel och jag är inte sämre än att jag kan erkänna det. Min personliga åsikt är dock fortfarande att det är lite fånigt att elcyklar ska ha ett eget subforum, men nu är detta officiellt förankrat så det är inte mer än att man förhåller sig till det och går vidare med livet.

kais01

Aktiv medlem
Freddie L sa:

det visar även vad som troligen kunde hända om man i övrigt kategoriserade happy. dött skulle bli både för- och efternamn. och det har även redan hänt i diverse samlingstrådar, som jag anser i vissa fall kunde stängas i syfte att få ett bättre intresse.

upprepar att moderering i eventuella trolltrådar är en bättre väg än vad som nu provas.

jonte987

Aktiv medlem
kais01 sa:
Freddie L sa:

det visar även vad som troligen kunde hända om man i övrigt kategoriserade happy. dött skulle bli både för- och efternamn. och det har även redan hänt i diverse samlingstrådar, som jag anser i vissa fall kunde stängas i syfte att få ett bättre intresse.

upprepar att moderering i eventuella trolltrådar är en bättre väg än vad som nu provas.

Här tror jag Valhalla är närmare sanningen. Sen var det väl onödigt att öppna för trollen men slutet gott.

kais01

Aktiv medlem
jonte987 sa:
kais01 sa:
Freddie L sa:

Här tror jag Valhalla är närmare sanningen. Sen var det väl onödigt att öppna för trollen men slutet gott.

mitt inlägg höll med valhalla:)

men det är verkligen fascinerande hur elcykeldiskussionen bara dog när den sas ska stå på egna ben. ett problem är att även aktiviteten på resterande happy minskat tydligt på kuppen.

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
Jag tycker tjafset minskat allmänt. Även det ot tjafs som många/några av oss tyckte var roligt. Troligen är det positivt.

me.I.am

Aktiv medlem
Är det inte bättre att försöka få fram fakta om detta? Ut i skogen med en enkät där man frågar e-MTBare om e-MTBn ersätter helikoptern.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer