ELcykel nybörjare, Biltema, ecoride, high-end?

J.E.W

Medlem
Hej! Funderat på den här cykeln länge, eller den uppdaterade modellen för 13k. Hur upplever du att cykeln är att cykla utan att ha motorn igång? Har fått så många cyklar stulna och då jag gärna cyklar till jobb så tittar jag på en billigare modell. Hur har cykeln varit överlag att cykla?
Min partner har en biltema elcykel, upplever den stabil och helt funktionsduglig. Men den är så trögcyklad utan assistans, så blir ju att man använder assistans hela tiden även raksträckor… Uppdatera gärna vad du tycker ❤️
En cykel som väger uppemot 25 kg kan ju aldrig bli lättrampad är min erfarenhet. Går ju att framföra utan el men blir ju tungt så är det. Välfyllda däck är ju alltid att rekommendera för minsta rullmotståndet. Men den modellen jag har är ju ramen i aluminium och byggd som en pansarvagn. En trevlig allrounder som pendlarhoj. Tål ju lite grus oxå.

Bilagor

• 98B946D3-C0E7-4CCB-855B-54AA5E493589.jpeg
    98B946D3-C0E7-4CCB-855B-54AA5E493589.jpeg
    1.4 MB · Besök: 39

Carl Lennart

Ny medlem
En cykel som väger uppemot 25 kg kan ju aldrig bli lättrampad är min erfarenhet. Går ju att framföra utan el men blir ju tungt så är det. Välfyllda däck är ju alltid att rekommendera för minsta rullmotståndet. Men den modellen jag har är ju ramen i aluminium och byggd som en pansarvagn. En trevlig allrounder som pendlarhoj. Tål ju lite grus oxå.
Tack för snabbt svar! Vad är det för larm du har på cykeln?

J.E.W

Medlem
Har inte behövt göra det än. Men batterifacket anser jag klarar ett par skurar utan problem om batteriet sitter i, tar man ur det så får man nog lösa det med ett skydd runt ramröret eller nåt?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer