LSG skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra investering? Svar nej, snarare den bästa
> investering jag gjort.
You name it!!
Tar upp den här gamla tråden för jag har precis byggt om en gammal Biltema-cykel till el, just för att ha att pendla med varje dag. Har bytt arbetsgivare så nu har jag cykelavstånd och tänkte att det måste ju utnyttjas till max. Men man vill ju inte ta ut sig för mycket så man inte "orkar" cykla på kvällen eller helgen. Så... beställa lite billiga grejjer från Alibaba också bygga en dag så var det klart!! Resultatet blev som bilden här, har just fixat dit batteriet ordentligt, tror den är så gott som klar nu.
Har pendlat några dagar och måste säga att detta är ju fantastiskt bra, idag körde jag tre mil på hemvägen i rätt kämpig motvind. Kör på assist så jag får trampa lite själv, vilket man ju gör för att det ska gå extra fort :) ligger på 25-35 km/h beroende på lite. Man kan ju välja att trampa bara ytterst lite och komma fram utan ansträngning, men jag föredrar att få iaf lite träning. Grymt fort går det också, känns som man snabbt kommer bli bortskämd med detta.
Räknade idag på vad det kostar att ladda den också, det kostar ca 1 öre!!! Då har jag iofs inte räknat med förluster, säg 2 öre då, inkl allt plus moms :) det är ju sjukt billigt. Batteriet tar man av och laddar på jobbet inne någonstans. Sedan bara smacka dit det och köra vidare. Jag tycker för närvarande att det här måste ju vara en av de bästa uppfinningarna sedan hjulet :) kan lätt ersätta bilen för de flesta ärenden. Hoppas fler pendlare får upp ögonen för detta så biltrafiken minskar lite.