Elkonverera White AX 290

spongebob

Medlem
Elkonverera White AX 290
Bärgade en White AX 290 från xxl nyligen med en tanke på att elkonvertera den för att ta mig genom vintern. Har bytt fokus från cykling till marathon träning men måste ta mig till jobbet iaf.
Före att inte skämmas allt för mycket på cykelbanorna tänkte jag göra den så stealth som det nu går med en hubmotor i bakhjulet och det batteri i cykelväskan. Så små controllers och display som möjligt
Finns det några erfarenheter o förslag från det rutinerade gänget här om vad och var jag kan hitta något bra kit gör denna cykeln. 8 del och mekaniska skivbromsar sitter det på. Behöver pendla ca 50 km varje dag vilket sabbar den planerade löpträningen totalt. Inte läge att springa denna sträcka varje dag.
Är det något Bafang som gäller eller är det skräp?

Elkonverera White AX 290
Spontant, sälj AXen och köp en bättre beg elhoj på blocket. Med lite tur så får du en med mittmotor för samma peng som ett kit skulle kosta. Batterier är dyra..

Elkonverera White AX 290
Spontant, sälj AXen och köp en bättre beg elhoj på blocket. Med lite tur så får du en med mittmotor för samma peng som ett kit skulle kosta. Batterier är dyra..
Förmodligen en förnuftig ide, men rationellt tänkande är inte gängse när det gäller cyklar. Det är ju en kul utmaning att få till något själv och inte bara använda hyllvara. Var inne på en Tenways som inte är så dyr men den saknar växlar och tycker inte det finns så mycket att välja på som passar min mall. Den skall som sagt vara lite stealth över designen. Skall ta någon sekund att se att det är en elcykel

Tillbaka
Topp