En fågel blir till. Bird Aeris byggtråd. Nu är den bytt!

Rattnalle

Aktiv medlem
Får kompensera med färg i skogen istället för färg på cykeln.

Annars är den ju identisk med föregående så inget spännande. Den är bara allmänt riktigt jäkla bra att cykla på. Något kilo mindre än nuvarande 15 vore kanske trevligt men det finns inga enorma mängder att hämta utan att byta saker som är kritiska för prestandan. Den jättetunga bakdämparen eller de ganska tunga fälgarna t ex.

Bilagor

Rattnalle

Aktiv medlem
Maakus sa:
Kör du fortfarande Shorty du köpte av mig?! :O
Precis slängt på det ;-)
DHF bak är nog också från dig, suttit fram ett tag innan dess.

Egentligen hade jag tänkt slänga på ett par HR2 som jag vet att jag har någonstans men de ville inte dyka upp.

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Det är också väldigt intressant att cykla helt utan dämpning både på kompression och retur. Särskilt i alp-terräng.

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Hej, kan du laga den här?
Nej, den är av. Du kan få köpa den här eller hyra den här.
Ehh. Inte ätit frukost än, för mycket information.

Typ så.

Rattnalle

Aktiv medlem
larsaw sa:
Rattnalle sa:
Tre hittills. Noll imorse. Klarar jag en och en halv dag till? The game is on!
Schizze! Märke och modell på det där däcket? Klart värt att undvika!

Kör försiktigt!!
Michelin WildRockR2. Inköpt 2015 och har varit i Finale tre gånger tidigare samt grovt räknat fyra fem ytterligare liknande resor på någon vecka styck. Det bedömer jag som exceptionellt bra livstid på ett däck.

Senast ändrad:

larsaw

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
larsaw sa:
Rattnalle sa:

Kör försiktigt!!
Michelin WildRockR2. Inköpt 2015 och har varit i Finale tre gånger tidigare samt grovt räknat fyra fem ytterligare liknande resor på någon vecka styck. Det bedömer jag som exceptionellt bra livstid på ett däck.
Ok, då låter det ju sjukt premium slitstarkt! Fast också sjukt risky att dra på hårdkörningskalajs med ett så gammalt o slitet däck... ;)

Rattnalle

Aktiv medlem
larsaw sa:
Rattnalle sa:
larsaw sa:
Rattnalle sa:

Kör försiktigt!!
Ok, då låter det ju sjukt premium slitstarkt! Fast också sjukt risky att dra på hårdkörningskalajs med ett så gammalt o slitet däck... ;)
Hade ju tänkt ha med ett reserv men det blev kvar på bänken hemma.. ;-)
Går ju att köpa däck över disk utan problem i Finale också. Vid behov. Än räcker greppet. Och att köra sönder det känns inte som någon enorm risk. Våldsamt stabil stomme. Vilket också leder till att Maxxis Dual Ply rullar ifrån en på plan mark.

Bilagor

Rattnalle

Aktiv medlem
Den här Cane Creek Inline var ju bra. Utom att den inte höll så tätt den heller. Verkar vara luft i oljan.

Om planen håller ska cykeln ersättas och säljas inom två månader. Hålla tummarna för att det håller till dess eller serva nu, det är frågan.

Rattnalle

Aktiv medlem
Förslag på skäligt begagnatpris tas också tacksamt emot. Jag kan ju i och med den här tråden inte gärna påstå att cykeln inte är i använt skick men ramen är ju iaf rätt ny.

jonte987

Aktiv medlem
Vad rör det sig om för pengar? Var det en nygammal ram med 142mm eller vad är det? En 14åring i Halland på K&S söker en billig dödsenduro. Fast så billigt lär det knappast bli? Jag tipsade honom om Liveforthis som fortsätter sin ständiga utförsäljng.

Rattnalle

Aktiv medlem
Det är ju precis vad som kan vara en schysst nivå för båda parter jag undrar.

Ny ram för ett halvår sen, fast av gammal modell.
Ny begagnad bakdämpare ungefär samtidigt.
Ny gaffelkrona 2018.
Nya fälgar allt eftersom, men de är inte helt raka.
Finns en del däck som kan följa med.

Men annars en rimligt hel, knakfri och fungerande cykel som inte är dålig på något sätt. Jag byter mest för att jag vill ha något lite annorlunda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer