En studie i cykelbutiker / råd för att uppgradera lvg

Hej.. TS är nog fett pissed off.. mvh borano20
Absolut inte! Jag är inte så känslig 😉
Ni båda har bra poänger och jag tror att det framgår för de som läser tråden. Ni har lite olika tankar, men som jag ser det behöver inte den ene ha fel för att den andre ska få rätt. Jag är tacksam för alla tankar och inspel jag får, men kommer sedan sålla bland det jag går vidare med.

kais01

Aktiv medlem
Hej.. Å alla här tävlar?? Alla gör attacker i 45?? Jag tippar att de allra flesta här "myskör" runt, solo eller med polarna, i tråkiga 30. I testerna används en, för de flesta, irrelevant referens. Och eftersom de som tävlar redan kör på "aero"cyklar, den enda skillnaden blir att tävlingen är klar lite tidigare på dagen. ALLA har ju samma handikapp, inte sant?? Du har väl bara fördel när du är ensam om en fördel?? Annars vinner väl den bäste cyklisten, som förr?? Summa, kör du inte GP eller gör ideliga utbrytningar när du tävlar, så behöver du knappast lägga ner tunga stålar på en ny "aero"cykel. Om du tävlar, så kom ihåg att ALLA har samma fördel som du själv. Enda skillnaden blir att ni idag snittar 44, istället som förr 42. Jawzah... mvh borano20
du missar att ' alla' ändå försöker hålla 30 kmh även när det är motvind.

när det är sagt håller jag med dig i sak, man ska inte köpa cykel som i förhållande till den egna förmågan har en prislapp som mest är pinsam. även om man utan vidare skulle ha råd.

det är då mer sympatiskt att träna ner, trimma sin aeroposition, och kanske gå så långt som att köpa vindvänliga hjul.

en sleeper är för mig alltid roligare än överuppenbar top-notch. men grejen är att den senare blir en sleeper om ett antal år, och då är den acceptabel att köpa liksom äga även för en amatör. goda prestanda som förhoppningsvis finns kvarstår under lång tid. win-win:)

så byte till gårdagens top-notch kan för ts vara ett alternativ till den uppgradering han funderar på.

Om någon undrar hur det gick;
Bytte från gammal sliten kassett 12-30 till ny och fräsch 11-28. Mycket bättre utväxling! Helt plötsligt har man nytta av båda dreven fram!!
Ny kedja
Nya vajrar till växlarna
Continental gp5000 fram och bak
Ny styrlinda

Cykeln känns som ny igen! Till en relativt liten peng, dessutom. Jag kollar begagnatmarknaden efter hjul ibland men har inte klippt till på något ännu.

Jo - just det, jag köpte en smart trainer också. Tror att det kan vara en bra investering för mitt cyklande. Jag ska bara försöka hitta rätt bland alla appar, integrationer och inställningar som finns för att få in trainern som en del i mina normala träningsrutiner.

Just nu känner jag mig väldigt nöjd med lösningen. Om jag inte känner mej nöjd senare så kan jag ju alltid skaffa de fina prylar som jag ännu inte köpt. Svårare än så är det ju inte 😉

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer