[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

"The man with the hammer dispatched to fix the live timing is going to need bit more time… Some of the live timing didn’t transfer properly when riders checked in. Fear not, all the riders have times, we just need to wait until the end of stage 2 for everything to be updated. Hang tight!"

Robin ligger på 22 plats efter dag ett. Richie Rude leder med 8 sekunder och Graves verkar göra en Gwin;) ligger på plats 8 men han brukar ju komma igen på sista sträckorna..

EST sa:
23 plats efter en stor vurpa på 5an som visst gick bra. Inte dåligt?

+1

Det känns som om konkurrensen blir allt hårdare i EWS, tittar man i resultatlistan så är det ju inga dåliga killar han har runt sig heller.

Andra roliga grejer var väl att Nico vid den unga åldern av 40 år kom trea och att Curtis Keen knep 22:a platsen före Robin på plattisar :)

Kollade in Ibis eget lilla reportage på pinkbajk: http://www.pinkbike.com/news/ibis-racing-chile-ews-2016.html

En grej jag inte riktigt förstår är varför Robin (och de andra) kör med ryggsäck när de har flaska på ramen, slang på ramen och vad som ser ut som ett litet verktygskit på ramen. Vad har de i väskan? Eller är det en så pass väl betalande sponsor att de måste köra med ryggan?

Bra fråga men kan ju vara en kombo av sponsoravtal och att det ser ut att vara en Kudu som har ryggplatta, och då fyller den ju iaf någon funktion, även om vanligt ryggskydd hade känts smidigare.

Det är ju inte alla som fattat att man måste ha med sig en bakväxel, ett par kedjor och en större pump med ett antal slangar till kompisarna.
För det kan väl inte bra vara T-Mo som förstod det?

/S

Kollade på lite hjälmkamera från Polygon-teamet. Där snackade killen som filmade(missade namnet) om att tidtagningen stoppades på vissa delar av sträcka 3 då det var antingen platt eller uppför, för att rejset inte skulle avgöras där.

durietz sa:
Bra fråga men kan ju vara en kombo av sponsoravtal och att det ser ut att vara en Kudu som har ryggplatta, och då fyller den ju iaf någon funktion, även om vanligt ryggskydd hade känts smidigare.

Ja de är ju sponsrade av POC också. Om de vill ha ryggskydd menar jag.

Luthman Photography sa:
Kollade på lite hjälmkamera från Polygon-teamet. Där snackade killen som filmade(missade namnet, men han hade en komiskt nasal röst) om att tidtagningen stoppades på vissa delar av sträcka 3 då det var antingen platt eller uppför, för att rejset inte skulle avgöras där.

Jag läste inån komentar till ibis artikeln att det var nån gpspryl som skulle provas på utvalda topp åkare. Tror det var Wragg lr Delorme som skrev komentaren

Luthman Photography sa:
Luthman Photography sa:
Kollade på lite hjälmkamera från Polygon-teamet. Där snackade killen som filmade(missade namnet, men han hade en komiskt nasal röst) om att tidtagningen stoppades på vissa delar av sträcka 3 då det var antingen platt eller uppför, för att rejset inte skulle avgöras där.

Är du berusad?

Schreddan sa:
Luthman Photography sa:
Luthman Photography sa:

Är du berusad?

Ja?

Men jag tryckade på redigera inte citera. det har blivat fel.

Luthman Photography sa:
Schreddan sa:
Luthman Photography sa:
Luthman Photography sa:

Är du berusad?

Ja?

Men jag tryckade på redigera inte citera. det har blivat fel.

Kul för dig!

Jag bah undra liksom.

mikipedia_ sa:
Jag läste inån komentar till ibis artikeln att det var nån gpspryl som skulle provas på utvalda topp åkare. Tror det var Wragg lr Delorme som skrev komentaren

Sorry det var ibis själva som skrev.

" ibiscycles (1 days ago)
EWS has been testing some GPS tracking devices by Quarq on the top riders so we get more data"

mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:

Sorry det var ibis själva som skrev.

" ibiscycles (1 days ago)
EWS has been testing some GPS tracking devices by Quarq on the top riders so we get more data"
Handikapp i form av extravikt? ;)

Dåligt med spekulationer här! Jag tänkte vinna cyklar från MTB-News o Enduro-Mag i år:) Damklassen var ju lättgissad förra veckan o borde vara det nu också, men det var väldigt tight ibland mellan alla tre tjejerna.
I herrklassen verkar det upplagt för RR att vinna alla deltävlingar, men sen är det skitsvårt. MM överraskade med att inte göra bort sig nån gång, men kommer han att överladda i helgen? Det sägs att banan passar DH-åkare så det kan vara upplagt för Nico V igen, men övriga fransoser lär ladda ännu mer nu. Lite märkes lojalitet o jag satsar på Clementz o FBM!

Det här gillar vi! Men det är ju några hyfsade åkare kvar...

Bilagor

• DSC_0262.JPG
    DSC_0262.JPG
    108.4 KB · Besök: 29
Tillbaka
Topp