Enduro för ca 30.000 kr. Propain Tyee vs Canyon Spectral 29

Maakus

Aktiv medlem
Går att bygga en bra hoj från lös ram.

"Snåla" på drivlinan. Deore funkar lika bra. Vill man ha bättre känsla, köp XT reglaget.
Eller go all in på Micro Shift Advent X (billigare och lättare) 10 delat, 10-48T

Snabbt kikat på Bike24.
Billig Lyrik!

Saknas däck, sadel, dropper, sadelklämma, styre, styrstam, grepp, styrlager(?)

1663941191243.png

Octagon

Aktiv medlem
Går att bygga en bra hoj från lös ram.

"Snåla" på drivlinan. Deore funkar lika bra. Vill man ha bättre känsla, köp XT reglaget.
Eller go all in på Micro Shift Advent X (billigare och lättare) 10 delat, 10-48T

Snabbt kikat på Bike24.
Billig Lyrik!

Saknas däck, sadel, dropper, sadelklämma, styre, styrstam, grepp, styrlager(?)

Visa bilaga 582990
Microshift tyckte jag var intressant tills jag läst om dom som använt grejorna en lite lägre stund. Håller tydlige uruselt, synd eftersom delningen verkar vettig.

Det fick bli en lätt begagnad GX Eagle-kassett för 500:- plus en Deore-bakväxel, XT-handtag och GX-kedja.
Bromsarna hittade jag några Magura MT5 på rea, Bromskivor hade jag, adaptrar fanns hos min LBS.
Gaffel lätt begagnad Lyrik gavffel på Happy.
Hjul har jag byggt av nav och fälgar jag hade hemma, plus nya ekrar.
Däck var lurigt att hitta rätt, men det gick.
Återstår ramen såklart, den ska komma nån gång snart.
Och sänkstolpen, behöver ha ramen först så att jag ser hur mycket stolpe som går att få in.

manneblask

Aktiv medlem
Microshift tyckte jag var intressant tills jag läst om dom som använt grejorna en lite lägre stund. Håller tydlige uruselt, synd eftersom delningen verkar vettig.

Det fick bli en lätt begagnad GX Eagle-kassett för 500:- plus en Deore-bakväxel, XT-handtag och GX-kedja.
Bromsarna hittade jag några Magura MT5 på rea, Bromskivor hade jag, adaptrar fanns hos min LBS.
Gaffel lätt begagnad Lyrik gavffel på Happy.
Hjul har jag byggt av nav och fälgar jag hade hemma, plus nya ekrar.
Däck var lurigt att hitta rätt, men det gick.
Återstår ramen såklart, den ska komma nån gång snart.
Och sänkstolpen, behöver ha ramen först så att jag ser hur mycket stolpe som går att få in.

Jag har kört Advent X och kan hålla med om att hållbarheten är sådär, speciellt clutchen. Men vet inte heller om jag håller Deore 12 delat mycket högre om man ska gå på budget.

Köp & Sälj

Topp