[Enduro] Göteborg etapp 3, 2/6 10:30 Kyrkobyn Dala

Robert

Aktiv medlem
Inte säker på om jag kan var med. Skall kanske köra Happy Extreme ride den 4/5. Om inte det så funderade jag på att lufta DHn i Vallåsen den 5/4.

Jag är bara lite orolig att 50 deltagare låter som mycket. Men samtidigt det är IGGE som vet hur många har anmällt sig till första etappen. Det gick ganska smooth med 25. Japp vi för se

Westman

Aktiv medlem
Jag är p to the å! Får vi se blodiga, variant-blodiga eller superblodiga stigen nu kanske?

Variant blodiga?! Skit hur mycket måste jag lära mig om den där lilla grön område. Superblodiga är den riktigt stokigt brant grej som går paralellt till blodiga eller?

PontusL

Aktiv medlem
Sköj! Ska planeras in i familjeschemat... Blodiga brukar ju vara tätt trafikerad av vårflanörer så jag gissar att IGGE undviker den även i år. Superblodiga däremot kan vi nog räkna med, eller? :)

Senast ändrad:

Westman

Aktiv medlem
WAKIdesigns skrev:
-------------------------------------------------------
> Superblodiga
> är den riktigt stokigt brant grej som går
> paralellt till blodiga eller?

Stämmer, den med massor av sten och någon form av stock man ska igenom. Rätt stökig och brant.

PontusL skrev:
> Sköj! Ska planeras in i familjeschemat... Blodiga
> brukar ju vara tätt trafikerad av vårflanörer
> så jag gissar att IGGE undviker den även i år.

Variant-blodiga är ju fin på det sättet, då startar man uppe vid apberget och bränner en rolig off-camber stig ner genom skogen, kör över en liten bäck och in på blodiga igen för nedre halvan, dvs efter alla dolda kurvor och krön som utgör övre delen av blodiga. Och så får man ju ändå med den blodiga delen av blodiga. :)

IGGE

Medlem
Banan är ju som sagt fortfarande hemlig ;), men Westman har en poäng. Det är ju nedre delen av blodiga som vi i så fall använder och min bild av den stenmorasen är att där är det inga köer av vårflanörer just, bra sikt, vi är där en kort tid samt spåren efter oss blir i princip obefintliga. Så jag kan tänka mig testa nedre delen av blodiga alternativet är ju annars supeblodiga. Så det finns alternativ.

PontusL

Aktiv medlem
Aha, variantblodiga = Plumseblodiga. Ja den hade varit kul att ha med, vi får se vad herr tävlingsleiter kokar ihop för nåt!

Fässberg

Ny medlem
Oj 50 deltagare hade jag missat, kanske funkar fint d med. Fast om man har fyra start/mål dosor kan man ju köra två spår samtidigt typ :)

Ska bara få klartecken från familjen så är det gooooooooo

IGGE

Medlem
Nya snabba deltagare anmälda. I morgon släpps banan o solen skiner på Änggårdsbergen.

Robert

Aktiv medlem
IGGE skrev:
> Robert: Vallåsen kör du helgen efter, då är
> det ju tävling där.

Hmm, har inte bestämt mig om jag skall tävla mer. Bonkade fint på en tur med A-lager i tisdags å knät känns inte helt ok.
Skall nog lägga mer tid på båten och plantera buskar...

Westman

Aktiv medlem
Kom igen Robert, det var ju stenjämnt mellan dig och IGGE sist, är spänd på returmatchen!

IGGE

Medlem
Nu är banan upplagd och vi är 21 anmälda. Det finns plats för fler så passa på och anmäl er i tid. Det skulle vara fint om ett par actionfotografer placerade sig strategiskt på tävlingen. Om ni är intresserade får ni gärna höra av er till mig.

Haakan

Medlem
Finns det kanske gpx-fil för oss som inte är så hemma i Änggården?

Senast ändrad:

Westman

Aktiv medlem
IGGE skrev:
> Nu är banan upplagd och vi är 21 anmälda. Det
> finns plats för fler så passa på och anmäl er
> i tid.

Finns kartan i större format ngnstans?

Vilken är S1, kärt barn har många namn i Änggården, men är det någon man känner igen? S2 verkar vara ngn variant som går på skrå från hemliga/dolda/glömda? S3 ser ut som variant-blodiga? S4 kan de vara den som var med förra året, som går ut mot ett röse och därifrån nerför en spännande dubbelbrant ner i tät skog?

:)

brummeln

Ny medlem
Westman skrev:

>
> Vilken är S1, kärt barn har många namn i
> Änggården, men är det någon man känner igen?

Ser ut som Fågelstigen...Robert kan nog bekräfta ;)

IGGE

Medlem
Haakan, bifogar en gpx som stämmer på ett ungefär vad gäller sträckorna dock inte vägen dit.
Visa bilaga Enduro 2013 Änggårdsbergen östra.gpx
Westman, S1 startar ovanför Sahlgrenska går tillbaka ner mot omöjliga, en stökig, trång o teknisk sträcka.
S2, körde vi ju förra året på träningarna, en perfekt berg i dalbana som avslutas med vansinnesfärd. Målet flyttar vi antagligen till ovanför trappan, men det kommer säkert att vara någon som fixar att köra ner hela vägen med stil. Ta det försiktigt här!
S3, startar på apberget går på skrå ner till blodiga, ansluter efter kurvorna med skymd sikt, avslutas till vänster sista biten efter branten på vänster hand.
S4, favorit i repris, samma som förra året.

Westman

Aktiv medlem
IGGE skrev:
> S3, startar på apberget går på skrå ner till
> blodiga, ansluter efter kurvorna med skymd sikt,
> avslutas till vänster sista biten efter branten
> på vänster hand.

Tack för förklaringarna! Betyder det att efter "droppet" ut ur bäckfåran på nedre blodiga så kör man rakt fram, istället för 90 höger-90 vänster-brant rakt ner-90vänster?

IGGE

Medlem
Westman, jo man håller lite mer vänster på en svag stig innan man kommer in på blodoga.
Men ut å träna nu vettja, fast först i morgon i dag är det ju fusk ;)

PontusL

Aktiv medlem
Var precis ute och testade S1 och S2. Intressanta slut på dom båda två, fast på helt olika sätt...

Har provat s1, S2 och S3 idag på min härlig ny HardTrail. Jag tror att på S1 krävs det en regel att man måste starta och sluta spåren på samma cykeln för att jag skulle vara mycket snabbare om jag bara springde :) 100% out of my comfort zone :D
S2 - that's what stigcykling iz all about!
S3 - daemm det var min första gång på den. Saweeet! Det känns faktiskt roligast att förtsätta mot super blodiga. Men man måste trampa lite :D
S4 - saweet.

Can't wait!

SzMooD

Ny medlem
Är osäker om jag kom rätt på 2:an. slutar den med en lång jättebrant trappa i natursten?

PontusL

Aktiv medlem
Är det någon som fortfarande lever som tagit sig ner för slutet på S2 (utan att ha tagit hjälp av fallskärm alltså)?

Westman

Aktiv medlem
Har provat S1 (tror jag) - är det där det är max styrbredd ca 60cm på ett parti? Jäklar, den stigen var kul men kommer bli jooobbig med tidtagning.

S2, vete fan om jag hittat rätt start. Eller mål för den delen. Nittio grader vänster, under en telefonledning, ner mot stentrappor - verkar sluta ovanför en jädrigt brant stentrappa, som har en switchback nedanför sig. Är det rätt, och ska man nerför den trappan..? Hela stigen var jädrigt tung och lerig, men kul!

S3 och S4, miket rolig.

Johan_ekl

Ny medlem
Jag och Sernevi kör spåren imorgon vid 4-tiden. Möts vid grusparkeringen och vi kör lugnt. Haka på!

IGGE

Medlem
S1 är jobbigt stökig och smal. Bjuder inte på något som helst flyt. Fostrande med andra ord.
S2 startar efter värsta lerpölarna och ja ni är på rätt ställe S2 avslutas vid en smal brant stentrappa. Jag har aldrig kört ner där men någon kommer att fixa den. Kanske inte det här loppet eller träningen inför. Men målet är att fler ska försöka utan att skada sig. Ni kan räkna med att målet sannolikt hamnar ovanför stentrappan. Erkänn att det vore fräckt at dra ner den ;)

Mendel

Medlem
Någon som ska ut på tisdag em eller onsdag som orkar släpa runt på en tjockis som inte hittar?

OBS dålig kondis med ev. risk för att bryta i förtid.

Sernevi

Aktiv medlem
Är avvaktande skeptisk efter att ha kört i dagens förhållanden. Alla sträckor var inte riktigt min kopp thé..... Provkör några gånger till och ser hur underlaget och mina åsikter utvecklas under veckan.

FHaga

Ny medlem
Körde dom flesta delar (tror jag) på morgonen innan regnet idag. Kan tänka mig att S1 och s2 inte var så roliga på eftermiddagen. Men det ser ju ut som det kommer vara torrt resten av veckan så det blir nice.
Antar att vi inte kommer köra/gå på tid nedför slutet på s2? Annars är det ju en idé att ha en startklar heli nedanför..

Westman

Aktiv medlem
valle skrev:
> Nån som är sugen på att köra sträckorna på
> onsdag?

Jag kör gärna imorrn! Måste deklarera och meka lite först dock.

Jay

Medlem
Kan tänkas ta mig till Änggårdsbergen imorgon också, men bommar nog söndagens batalj. Start kl 10 någonstans?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer