Enduro MTB Spanien över nyår

salle

Aktiv medlem
Grym cykling med Michael och Ruben där nere men han har ju i stort sett stängt pga att det inte är några turister där nere. Apropå nedstängning i Andalucia så är det ju en tidsfråga innan Malagområdet stänger också. Nu är det bara utegångsförbud mellan 23-06 i Malaga och i Alhaurín el Grande där Michael har sin villa men det ändras ju snabbt: https://www.diariosur.es/andalucia/cierre-municipios-andalucia-20201028220201-nt.html
Utegångsförbudslagen (Estado de alarma) som beslutades 25/10 kl18:24 började gälla redan kl 23 samma kväll :).

ooms

Aktiv medlem

rix

Aktiv medlem
Klart som fan det är en Stockholmare! Hen åker garanterat till Italienska alperna och Åre på vintern också :ROFLMAO:
Varför inte åka till alperna eller Åre på vintern?

Edit: såg nu att du kör fatbike, i rest my case.

Till TS, känns tyvärr som du missat resefönstret i somras när det var låga smittonivåer, nu skulle iaf inte jag boka en sådan resa i förväg. Om du ska åka är det nog bättre att boka i sista minuten när du vet hur läget är.

GoranS

Aktiv medlem
Känns som diskussioner om definition av Stockholm samt hantering av coronasituationen i Sverige inte direkt har med denna tråd att göra. Dessutom misstänker jag att om olika regioners agerande börjar diskuteras kommer det att spåra ur rätt kvickt. Sista Corona-tråden stängdes ju med uppmaning om att ämnet var slutdiskuterat på happy.

Senast ändrad:

Jensen

Aktiv medlem
Men Sandhamn ÄR ju Stockholm, så det kvittar ju!

Men fr.o.m. idag är det ju nästan lockdown i Stockholm också. Bara handla mat och gå på apotek är ok. Inte ens träna får ni göra:
Gäller tydligen även västra Götaland, Östergötland och Skåne.
Vart står det i texten att man inte får träna? står att man inte ska gå på tex gym. Men det säger ju lite sig själv.

EDIT: hade ju så klart citerat fel.

Senast ändrad:

Jensen

Aktiv medlem
Punkt 3. Sedan är det såklart öppen för tolkning vilken typ av idrottsträning, matcher och tävlingar som avses.
förstår fortfarande inte. Om man sticker ut o springer, själv? Om man sticker ut och hojar, själv. Om man går till ett utegymnär ingen är där eller använder sin egen kroppsvikt att träna med? Om man åker rullskidor själv? Hur menar du att 3an i den där listan appliceras på dem? De avråder att du deltar i saker där det innebär trängsel. Tex gym, träna i grupp, speciellt inne osv. Att dra det till att man inte får träna (när du säger att man inte får träna och inte är mer specifik än så, så menar du direkt eller indirekt all sport) det är en generalisering av enorma mått. Du drar all träning över en kan när du väljer att bara skriva att träning inte är tillåten.

ooms

Aktiv medlem
Vilken storm i ett vattenglas. Men fick några att läsa råden och tänka till iaf. Mission completed.

Jensen

Aktiv medlem
Vilken storm i ett vattenglas. Men fick några att läsa råden och tänka till iaf. Mission completed.
storm o storm, du påstod något som var en ganska grov tolkning av texten. komiskt att du försöker få det till att du gjorde det med mening för att få folk att tänka till. tror rätt få i denna tråd behövde tänka till för att förstå, sannerligen inte genom att du tolkar en text till något som passar din agenda. tycker snarare de flesta i denna tråd skrivit rätt vettigt och redan förstår läget.

Och att TS får lite "storm" är ju för att hen visar tecken på inte riktigt greppa vilket läge världen är i, just nu. vilket hen i o för sig inte verkar vara ensam om om man kollar ute i samhället.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Av de sjutton spanska regionerna är det nu bara Extremadura, Galicien och Kanarieöarna som inte har stängt sina gränser.

SocialGimp

Aktiv medlem
Om jag har fattat det rätt så är det fortfarande ok att flyga in, landet är inte helt stängt som i våras men man kan inte korsa regionsgränser med bil? Hur som helst, det är nog inte att rekommendera en nerresa i nuläget.

Madrid

Medlem
Om jag har fattat det rätt så är det fortfarande ok att flyga in, landet är inte helt stängt som i våras men man kan inte korsa regionsgränser med bil? Hur som helst, det är nog inte att rekommendera en nerresa i nuläget.
Så är det, fast ännu värre och onödigt mer komplicerat: på visa ställe så man kan inte korsa stadens gränserna heller, och på andra ställe så du får inte korsa din grannskap heller!:rolleyes:
Min pappa som är 72 men ändå brukar cykla långa LV pass några gånger per vecka måste nu nöjda sig med att träna mellan rondellerna i grannskapet. Trist som 17.
Ni får glömma bort Spanien ett bra tag trots att precis som du säger så man kan ta sig in och ut via flygplatser, men det finns ingenting roligt att göra där just nu och pandemin är ingenting att leka med, tycker jag. Men men ...
Jag hjälper er gärna om ni har frågor om just Spanien, bara höra av er.

Kid1000

Aktiv medlem
Det är bara att anpassa sig och dra nytta av situationen. En har kunnat springa milen under 40 min, en annan börjar zwifta massor, jag själv ser fram emot mer jobb och zwiftande. Ut o handlar gör bara en i familjen. Det går över sen men till dess bara att hålla ut. Det man får ha i åtanke är att om man baserar sitt liv utanför hemmet så innebär det stora inskränkningar på friheten än vice versa.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer