Endurodäck till 30mm fälg

• Trådstartare Trådstartare omp
  • Start datum Start datum

omp

Medlem
Som rubriken lyder, vad ska man ha för brötdäck på en 30mm fälg utan att det tappar formen? Någon som kör magic Mary 2.35 på ~30mm?

Kör 50/50 stig och bikepark.

Minion DHF. Minion DHR2 och Aggressor från Maxxis tycker jag har formats bra i 2.3"

Hans Dampf i 2,35 tyckte jag inte funkade lika bra. Aldrig testat med MM.

Magic Mary 2.6 apex soft fram och Nobby Nic 2.6 apex speedgrip är mitt recept på 29mm fälg. Toknöjd! Bra form och helt täta slanglöst. Genom att variera däcktrycket beroende på underlaget så går det att få fram helt rätt egenskaper.

DHF 2.5WT 3C fram, och växlar mellan DHR2 2.4WT 3C bak och Aggressor 2.3 (hade köpt 2.5WT nu, fanns ej då). 29mm innerbredd fälg. Vanlig Exo casing fast med Cushcore i däcken. Det finns skäl varför dom flesta proffs som inte är sponsrade av annat kör på Maxxis. (Eller om sponsorn inte har tillräckligt ok däck så kör man på maxxis+spritpenna över logos)

Detta för enduro och bikepark och har faktiskt haft DHR2 på hela vintern. Blir nog att byta till aggressorn nu mot sommaren.

Marcus TSD sa:
DHF 2.5WT 3C fram, och växlar mellan DHR2 2.4WT 3C bak och Aggressor 2.3 (hade köpt 2.5WT nu, fanns ej då). 29mm innerbredd fälg. Vanlig Exo casing fast med Cushcore i däcken. Det finns skäl varför dom flesta proffs som inte är sponsrade av annat kör på Maxxis. (Eller om sponsorn inte har tillräckligt ok däck så kör man på maxxis+spritpenna över logos)

Detta för enduro och bikepark och har faktiskt haft DHR2 på hela vintern. Blir nog att byta till aggressorn nu mot sommaren.

Kör exakt samma!

Jag KÖR MM 2.35” Addix Soft (SnakeSkin) fram på min FS29’a! Känns som att köra på räls! Nästan lite tråkigt att inte behöva oroa sig för framhjulssläpp...
Bak kör jag Aggressor 2.5” (WT) i Dual gummi och EXO-förstärkta sidoväggar, känns hyfsat snabbrullat och stabilt. Dock lite osäker på hur pass lätt det kommer packa ihop vid lerfest. Men jag är främst solskenscyklist så det är ju ett ”inte”-problem ;D

Tillbaka
Topp