Energi vätternrundan.

Stax8912

Ny medlem
Energi vätternrundan.
Hej.

Ska cykla vättern i år och siktar på ca 9h.
Cyklade i fjol på 9.30 med en mage som totalrasade med 10 mil kvar.

Försöker hitta ett vettigt kostschema som är snällt mot magen men hittar inget vettigt.

Har alltid gels, bars och sportdryck på träning och då funkar det utan problem.

Problemet uppstår vid lite längre turer 10 mil +

Vad göra??

Mvh Staffan
 

Crocko

Aktiv medlem
Energi vätternrundan.
Ät vanlig kost fungerar alltid, sen kan man förstärka med olika tillskott men för att magen ska stå pall så länge som möjligt behöver den mat som den känner igen och mår bra av, gäller även korta lopp som vättern :)
 

Freddie L

Aktiv medlem
Energi vätternrundan.
Raggamuffin sa:
Träna turer på 10 mil +.
+1

Du skriver att du har gels, bars och sportdryck när du tränar? Och att det funkar då? Så antagligen trycker du i dig en hel del om din träning är kortare än tio mil? Det blir kanske för mycket för magen när du fortsätter på de längre distanserna?

Train low, race high. Och håll igen på produkterna även när du racear (vi låtsas att VR är en tävling), det finns ju mycket annat att plocka på sig i depåerna. De släta bullarna känns fräscha och snälla när munnen klibbar igen av sportprodukterna.
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer