Enkel barnstol?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Enkel barnstol?
Finns det någon uber enkel barnstol som man kan montera av och på utan verktyg snabbt utan massa fästen i ramen?

ska börja lämna min 3åring på dagis och det är typ 300m från hemmet och på vägen till jobbet, så jag vill ha något som jag kan lyfta loss enkelt och lämna på dagis för att cykla vidare.
ramen är en white cx pro

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Enkel barnstol?

Jag har haft något som liknar denna, stolen går att klicka ur från fästet. Fästet blir däremot kvar på sadelröret.

Annars kanske en cykelvagn som efter lämning kan lämnas på förskolan?

perzzon

Aktiv medlem
Enkel barnstol?
Typ alla cykekstolar är konstruerade så sen ganska många år tillbaka. Lämnar så klart ett fäste kvar på cykeln men det är nog svårt att komma runt.

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Enkel barnstol?
har cykelvagn, men det är för bökigt för en kort sträcka som 300m då jag har vagnen i lgh på 2:a vån utan hiss. Grejen är att jag börjar ibland 6:45 och dagis öppnar 6:30, så jag måste hinna lämna snabbt och hinna till jobbet, 3km~8min. Kanske den där Mac ride kan vara något? Den verkar enkel och snabb att montera

Boromir

Medlem
Enkel barnstol?
har cykelvagn, men det är för bökigt för en kort sträcka som 300m då jag har vagnen i lgh på 2:a vån utan hiss. Grejen är att jag börjar ibland 6:45 och dagis öppnar 6:30, så jag måste hinna lämna snabbt och hinna till jobbet, 3km~8min. Kanske den där Mac ride kan vara något? Den verkar enkel och snabb att montera
En macride går fort att ta av/på men inget jag Skulle lämna på förskolan däremot. Vi har två Bobike classic junior fastmonterade Där ryggstödet fälls ned men tveksamt att rekommendera, den väger sjukt mycket och är svåra att montera på en del cyklar.
Inköpta på Mantell

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer