Enkelt cykelställ/stöd (vid tvätt t ex)?

Belse

Aktiv medlem
Hur är dessa ställ att använda vid t ex tvätt ute på gården? Ser ut på vissa kommentarer som att det är problem om man har skivbromsar på cykeln då gafflarna på stödet tar i bromsoket, det ska användas till både 27,5" mtb och 700C cykelcross.

image.jpg
Eller ska man satsa på en ställbar variant i höjdled liknande denna för att kunna ha den till lite fler storlekar, och att slippa att bromsoket tar i?

pro-adjustable-bike-stand-20-29-1.jpg

Belse

Aktiv medlem
Ett mekställ har jag redan (Lidl), men ville ha nåhot enklare när man bara ska spola av cykeln ute på gården...

glitch

Aktiv medlem
Tycker att detta ger väldigt bra pris/prestanda (På några av dem jag har har jag satt lite rörisolering för att göra öppningen något smalare så att även cyklar med smala däck står bra.
Har man cyklar med skärmar kan man parkera med framhjulet in istället.

det som Kroem länkar till funkar bara med cyklar med QR och är ganska rackligt (har sånt också). De som fäster i BB är helt OK men problemet är om cykeln inte har ihåligt BB.

Petrus

Medlem
Kör med detta
Tycker att detta ger väldigt bra pris/prestanda (På några av dem jag har har jag satt lite rörisolering för att göra öppningen något smalare så att även cyklar med smala däck står bra.
Har man cyklar med skärmar kan man parkera med framhjulet in istället.

det som Kroem länkar till funkar bara med cyklar med QR och är ganska rackligt (har sånt också). De som fäster i BB är helt OK men problemet är om cykeln inte har ihåligt BB.

Kör också med detta, funkar kanon (y)

Ridley

Aktiv medlem
Det justerbara bör du undvika. Jag har ett och det justerar sig själv mest hela tiden så det inte passar någon cykel är min känsla..

kroem

Aktiv medlem
Hmm... Funkar för mig med TA (12x142). Fördelen är att det hänger upp bakhjulet, så man kan justera växlar etc med det.

glitch

Aktiv medlem
Hmm... Funkar för mig med TA (12x142). Fördelen är att det hänger upp bakhjulet, så man kan justera växlar etc med det.

Ah jag kollade aldrig närmare på länken. Jag har ett liknande äldre där man liksom på ena sidan kör in "muttern" av QR:en och på andra sidan är det som en skål som QR armen vilar i vilket kräver att QR är vinklad uppåt och det hela lätt glider isär.
Din ser annorlunda ut även om det även här verkar vara som en klyka på ena sidan som något ska vila på?

kroem

Aktiv medlem
Ah precis, den vilar emot ramen på ena sidan, sen en "pin" på andra sidan (funkar på mina ramar iaf! :D )

HMGustavsson

Aktiv medlem
Har ett par sådana här, funkar helt OK bara man inte ställer sig fel i en sluttning, gillar att kunna snurra runt bakhjul vid tvätt av jockeyhjul och kassett. Brukar få följa med när man ska iväg på semester eller så för att kunna kolla växlar och så lite smidigt utan stora stället.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag lutar cykeln mot en vägg. O vänder på hojen när andra sidan skall tvättas.
Inget ställ att lägga pengar på och inget att stuva undan heller. Väggen har jag redan.

Belse

Aktiv medlem
Hade planer på att göra ett eget ställ, ställbart i höjd för att funka till både mtb och racer, men så dök det här upp på Bikeshop, och för 240:- var det inte värt att lägga ner det jobb som behövs, även om det är kul att bygga ibland.
Ställbart i höjd för 24-29", och vändbart för både med och utan skivbroms...

20210302_195504.jpg

20210302_195422.jpg

simoon

Medlem
Någon som äger något av dessa ställ och har feedback/åsikt? letar efter ställ för förvaring.
Verkar bra, antar att det kan hålla en MTB på 14 kg.
image (1).jpg

Finns även liknande fast för bakdäcket, vet ej vad som är bäst?
image.jpg

Även kollat på detta:
image (2).jpg

Ser ut att ta lite plats men samtidigt blandade recensioner gällande stabilitet, kommer inte ha någon möjlighet att fästa stället i golvet/marken.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    65.8 KB · Besök: 4
  • image (1).jpg
    image (1).jpg
    195.7 KB · Besök: 1

Caan

Medlem
Någon som äger något av dessa ställ och har feedback/åsikt? letar efter ställ för förvaring.
Verkar bra, antar att det kan hålla en MTB på 14 kg.

Finns även liknande fast för bakdäcket, vet ej vad som är bäst?

Även kollat på detta:

Ser ut att ta lite plats men samtidigt blandade
Jag har detta: enkelt, bra och billigt :)

Rog

Medlem
Enkelt och funkar riktigt bra.

Bilagor

• 81TUZb6ueFL._SL1500_.jpg
    81TUZb6ueFL._SL1500_.jpg
    385.7 KB · Besök: 18
  • 61OmPErQFYL._SL1500_.jpg
    61OmPErQFYL._SL1500_.jpg
    50.7 KB · Besök: 18
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer