Erfarenheter av Mantel.com?

deadmeat

Ny medlem
Köpte ett par XT-hjul med skivor för över 1000kr mindre än hos LBS på påskdagen, tre dagar senare levererades dom till dörren.
Kan inte klaga.

neron

Ny medlem
Köpte lite reservdelar, allt funkade kanon, bra priser och snabb leverans. Verkar vara ett seriöst bolag.

Swoop

Aktiv medlem
Tänkte dela med mig av min senaste GODA ERFARENHET av Mantel.

Köpte ett par Shimano M200 skor i somras (efter att jag reklamerat ett par Giro Terraduro från Evans), och Mantel hade bra pris. Nu på hösten visade det sig att sulan lossnade på mina ganska nya skor, så jag skickade tillbaka dem till Mantel. M200 är nu en utgående modell så min storlek fanns inte för att byta ut, istället skickade de mig nya modellen Shimano ME7 som de precis fått hem. Blev alltså bjuden på typ 600 kr, och det gick dessutom väldigt fort! De hade bara kunnat ge mig ett tillgodokvitto istället, men det här tyckte jag var mycket bättre.

Mayhem

Ny medlem
Någon som har koll på huruvida det från Sverige går att beställa från Mantels andra språk/landsversioner än den svenska? Hittat en pryl jag är intresserad av där prissättningen verkar vara helt galet olika beroende på vilket språk/land man tittar på, dvs långt större skillnader än ren valutakonvertering eller kompensation för olika momssatser. I den nederländska originalversionen tas det ut fullt retailpris, på den svenska versionen ges hyfsad rabatt, men på den brittiska versionen ett ytterligare avsevärt lägre pris. Väldigt fördelaktigt om man kan beställa från den senare alltså…

D i U

Aktiv medlem
Beställde en hjälm där i vintras, klickade på "beställa" 19:45 på kvällen och 19:55 fick Jag mail om att ordern var skickad! Paketet kom fram på 2 dagar dessutom. Grymt bra priser på vissa grejer har dom också.

DRQ96

Medlem
Jag har köpt tre gång från Mantel iår. Har funkat bra och till vettiga priser. Ibland är de någon krona dyrare än CRC, BD och Wiggle. Ibland är de billigare.

Snabbare leveranser än Wiggles gratisfrakt isf....

ejma

Medlem
Inte Mantels fel, men grejen jag beställde från dem har Post nord tappat bort. Kommer som ett paket med posten, eller? Jag saknar en välsorterad lokal cykelbutik.

Mayhem

Ny medlem

NickPick

Aktiv medlem
Mayhem sa:
Mayhem sa:
Någon som har koll på huruvida det från Sverige går att beställa från Mantels andra språk/landsversioner än den svenska
För att svara på mitt eget inlägg, nej det verkar tyvärr inte gå. Jämför priserna på Poc Octal AVIP MIPS som på Mantel.com (NL) kostar €359,95 EUR (~3465 SEK), på mantel.com/se något lägre 2699 SEK, på mantel.com/uk ännu mindre £179,95 GBP (~1905 SEK). Vadan så stora prisskillnader?!
Oklart! Men den där hjälmen är snygg bakifrån och sidorna.. Men ser ut som en supermariosvamp framifrån...

Mats65

Medlem
Mayhem sa:
Mayhem sa:
Någon som har koll på huruvida det från Sverige går att beställa från Mantels andra språk/landsversioner än den svenska
För att svara på mitt eget inlägg, nej det verkar tyvärr inte gå. Jämför priserna på Poc Octal AVIP MIPS som på Mantel.com (NL) kostar €359,95 EUR (~3465 SEK), på mantel.com/se något lägre 2699 SEK, på mantel.com/uk ännu mindre £179,95 GBP (~1905 SEK). Vadan så stora prisskillnader?!
Ingen aning, men åtminstone både Wiggle och ChainReactionCycles gör liknande prisdifferentiering mellan länder på en del produkter. Jag tycker det borde strida mot EU's regler och bojkottar butiker som sysslar med det.

emmer

Ny medlem
Mats65 sa:
Mayhem sa:
Mayhem sa:
Ingen aning, men åtminstone både Wiggle och ChainReactionCycles gör liknande prisdifferentiering mellan länder på en del produkter. Jag tycker det borde strida mot EU's regler och bojkottar butiker som sysslar med det.
En tillverkare kan ha olika RRP, eller rabatter, i olika länder. Även om internetbutikerna kunde skita i det och ha gråimport så finns det anledning att hålla sig väl med tillverkaren...

emmer

Ny medlem

Berget

Ny medlem
emmer sa:
Någon som hittat något kul på "Mantel Hunt"?
Råkade köpa en Poc Octal X för runt 1100kr.
Känns ok.

För övrigt har jag bara bra att säga om Mantel. Pålitliga och ruskigt snabba i att få iväg grejerna. Sen är ju resten upp till PostNord......

andrewmtb

Ny medlem
Mantel är bäst, Deras lådor är roliga också :) Man kunde klippa ut en ass-saver från senaste kartongen (ritning på lådan)
samt att de skickar vykort ibland :)

Snabb frakt. Inget att klaga på.

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag råkade säga upp mitt konto när jag inte fick reklamera mina dura-ace skivor som slog sig utav h.....e nerför på Gran Canaria .

Innan det klart i paritet med wiggle och Bike24

emmer

Ny medlem
Manurhin2 sa:
Jag råkade säga upp mitt konto när jag inte fick reklamera mina dura-ace skivor som slog sig utav h.....e nerför på Gran Canaria
Det vet ju alla att skivor är bättre, speciellt utför och alldeles speciellt på gran canaria - så det går väl inte reklamera... :)

Manurhin2

Aktiv medlem
emmer sa:
Manurhin2 sa:
Jag råkade säga upp mitt konto när jag inte fick reklamera mina dura-ace skivor som slog sig utav h.....e nerför på Gran Canaria
Det vet ju alla att skivor är bättre, speciellt utför och alldeles speciellt på gran canaria - så det går väl inte reklamera... :)
Nu har du rätt .
Egentligen helklass eftersom dom funkar bra hemma , kör dom fortfarande på finhjulen .
Kass med en konstruktion som slår sig mkt av hög värme dock .

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer