Sambal Oelek
Aktiv medlem
Erfarenheter av Thule cykelhållare?
Nuså! fick det idag, VeloCompact 925 alltså. Hittade nytt för 2800 kr. Som av en händelse passade det perfekt idag då jag jobbade halvdag och stack direkt ut på ett litet vardagsäventyr :)Sambal Oelek sa:ok, sökte lite, verkar som det funkar fint för fatbike men blir trångt med två cyklar då. Det låter perfekt! :) det får gärna vara optimalt för EN cykel men om jag nu skulle mot förmodan lyckas locka med tjejen kan man få dit en till. Fördelen ska ju vara då att det blir ett ganska lätt ställ och det är ju alltid positivt.Freddie L sa:Du, jag är osäker, men vill minnas att någon annan skrivit att ”Compact” är tight. Prova att sök lite på forumet så borde du hitta nåt.Sambal Oelek sa:Jaha, men, det var just det som var prylen. Har min boost-hoj med 3" och kikar på ett VeloCompact 925 (två cyklar). Funkar det? Det ser iaf bra ut på bild :)Freddie L sa:Det som är viktigt med Thule ställen är att man väljer rätt sort om man ska köra boost-hojar. Går dåligt på vissa.
På min Easyfold 3 går det fint på de två inre platserna, men borde bli tight på de yttre (barncyklarna ligger gaffel mot bakväxel typ).
Edit: För att förtydliga, på Easyfold 3 är det större utrymme mellan de inre än de yttre platserna.
Här är tråden...
https://happyride.se/forum/read.php/1/3092238/3092302
Testade med min plushoj, 2.8" däck, det passar perfekt i rännorna. Min 3"-hoj går nog i också utan problem. Men fetare än så blir nog inte optimalt. "Remmarna" räcker till bra iaf.
Grymt nöjd. Känns välbyggt och lättanvänt. Sitter bra så man behöver inte vara orolig (till skillnad mot vissa häng-ställ jag provat). Smidigt att man kan fälla det för att komma in i bagageutrymmet. Går snabbt att sätta på och ta av. Sånt här skulle jag skaffat för länge sedan!