ESS - hur går det till!?

shro0maz

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Tjenixen på er alla!

tänkte kolla här om det finns någon som skulle vilja räta ut lite frågetecken.

hade tänkt o köra någon/några delar i Enduro Series Sweden i år, bara för det är sjukt kul o cykla!

# vilken licens behövs för att få ställa upp i tävlingen,
vill köra tävlings klassen och inte motion. Är 33år om det gör någon skillnad* Edit

# Officiella träningsdagen är dagen innan race-day?

# tips på någon klubb man kan gå med i för licens uppskattas.

känns som jag hade typ 47 frågor innan jag började skriva men jag kommer säkert på fler med tiden..

Övriga som har tankar kring ämnet så ställ gärna frågan här så kan vi som är intresserade men inte riktigt vet hur det går till med allting få mer insikt!
Tackar på förhand!

Jimel

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Tjenixen på er alla!

tänkte kolla här om det finns någon som skulle vilja räta ut lite frågetecken.

hade tänkt o köra någon/några delar i Enduro Series Sweden i år, bara för det är sjukt kul o cykla!

# vilken licens behövs för att få ställa upp i tävlingen,
vill köra tävlings klassen och inte motion. Är 33år om det gör någon skillnad* Edit

# Officiella träningsdagen är dagen innan race-day?

# tips på någon klubb man kan gå med i för licens uppskattas.

känns som jag hade typ 47 frågor innan jag började skriva men jag kommer säkert på fler med tiden..

Övriga som har tankar kring ämnet så ställ gärna frågan här så kan vi som är intresserade men inte riktigt vet hur det går till med allting få mer insikt!
Tackar på förhand!
Kör själv motion så kan inte svara på licens frågor.

Träning är oftast dagen innan men beror lite på arrangören som ibland tillåter redan två dagar innan, läs på inbjudan under ESS hemsidan.
Klubb beror ju lite på vart man bor då man kanske vill vara med på träningar som klubben arrangerar, hade jag inte haft en lokal klubb som jag vill stödja hade jag gått med i CFBC som håller till i Stockholm.

shro0maz

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Jo de finns en del lokala klubbar, kommer dock inte ut o träna med dom då merparten är roadies. Därav om man bara kunde gå med i nån ”nät klubb” kul klubbnamn känns viktigare än en lokal klubb, bara ett fräsigt namn ger ju +2 skill rakt av!

tackar för svaren!
Tråden är öppen för alla som har några funderingar, någon kanske undrar över nått som en annan inte hade tänkt på så kör på!

shro0maz

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Kanske skulle starta en egen klubb, så länge man kan få den ansluten så de går att söka licenser!

Gone89

Ny medlem
ESS - hur går det till!?
Tjabba! Jag hade tänkt prova på någon deltävling i år jag med.
Hur funkar det med specialsträckorna egentligen? Får man droppa in när som under tiden sträckan har öppet eller har man någon rangordning att rätta sig efter?

Loftberg

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Hur funkar det med specialsträckorna egentligen? Får man droppa in när som under tiden sträckan har öppet eller har man någon rangordning att rätta sig efter?
Alla startar hela dagen från ett start/målområde. Därifrån kör man via transporter till de olika sträckorna, i rätt ordning. Totala tiden startar från startområdet, och sedan tas specialsträckorna separat vid varje sträckas respektive start. Man får sen en totaltid och tävlingstid. Iallafall funkade det så när jag körde.

Gone89

Ny medlem
ESS - hur går det till!?
Alla startar hela dagen från ett start/målområde. Därifrån kör man via transporter till de olika sträckorna, i rätt ordning. Totala tiden startar från startområdet, och sedan tas specialsträckorna separat vid varje sträckas respektive start. Man får sen en totaltid och tävlingstid. Iallafall funkade det så när jag körde.
Tack för svar, men jag funderade på startordningen då man väl står uppe vid starten till en specialsträcka. Är det så att man kan välja när man vill hoppa in förutsatt att det är under tiden som denna specialsträcka är öppen eller har varje tävlande en speciell tid då de måste starta?

Hälsingland

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Tack för svar, men jag funderade på startordningen då man väl står uppe vid starten till en specialsträcka. Är det så att man kan välja när man vill hoppa in förutsatt att det är under tiden som denna specialsträcka är öppen eller har varje tävlande en speciell tid då de måste starta?
Du får köa och starta när det är din tur.

Raggamuffin

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Enbart seedad åkare har starttid att följa, resten tar sträckorna i ordning med en maxtid på alltihop.

Mathias B

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Men man startar i lite olika klasser, i lite olika tider. Typ motionärer brukar starta först. Tips, läs ett race-pm. De brukar besvara de flesta frågorna.

AX3L

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Nu är det några månader kvar.. Men har ESS gått ut med något med avseende på rådande situation med Corona osv? EWS har väl ställt in allt tills september (eller november?) om jag förstått det rätt.

Hälsingland

Aktiv medlem
ESS - hur går det till!?
Nu är det några månader kvar.. Men har ESS gått ut med något med avseende på rådande situation med Corona osv? EWS har väl ställt in allt tills september (eller november?) om jag förstått det rätt.
Dom borde väl kunna ha lite is i magen än kan jag tycka och avvakta. Götlaborg kanske är dags att ta beslut om iofs. Åre vill jag inte missa! 😭

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer