Extra böjlig bromsslang?

Overload

Ny medlem
Extra böjlig bromsslang?
Hej,
Jag har beställt ny Gravel ram och styre med helt intern dragning av bromsslangar och vajerhöljen.
Efter att ha bråkat med interndragning på MTB ramen är det inget jag ser fram emot att montera, särskilt delen genom styre/styrhuvud.

Är den någon som känner till något märke och modell på slang som är mer böjlig och smidig? Shimano? SRAM? Jagwire? Trickstuff? Annat?

Jag har bara erfarenhet av Shimano och någon billig otäck Aliexpress specialare som var fruktansvärt hård och stel.

Har sneglat lite på Trickstuff Beta Kevlar slangar men vet ärligt talat inte om de är bättre än något annat.
https://r2-bike.com/TRICKSTUFF-Brak...Pressure-for-hydraulic-Discbrakes-90-cm-black

Coffe

Aktiv medlem
Extra böjlig bromsslang?
Jag har Goodridge (stålomspunna) slangar på ett gammal avstannat projekt men upplevde alldrig dem som särskilt mjuka eller möjliga. De gillade inte alls tajta böjar.
Vilka slangar har du testat som var smidiga?
Hope finns i två diametrar. Inte plastig.

Bilagor

• 1645729530556898819232921084020.jpg
    1645729530556898819232921084020.jpg
    686.3 KB · Besök: 39

Coffe

Aktiv medlem
Extra böjlig bromsslang?
Lite googlande. Hope är kanske inte rätt val eftersom den är 6mm men finns stål spunna i 5mm från andra märken som tar shimano anslutningar på Google. Mina stål slangar böjs bra och hope svarta nylon är värre men inte som Shimano plast.

Topp