Få av däck med insert i

finns de något knep? får fan inte av däcket med nukeproof ard i. släppt luften och försöker massera ner de i mitten men helt låst mot fälgen.

arden nyper fast däcket mot fälgen och det blir ivägen när jag försöker pressa däcket av fälgen. finns inte en chans att få i ett däckjärn. 35i fälg med ett 2.8 hans dampf. sitter som berg

jofahjalm

Aktiv medlem
Då vet jag inte. Der var lite knepigare att få på jämfört med att köra utan, men att ta av däcket har varit smärtfritt. Släpper inte kanttråd heller?

kanttråden sitter som tusan. försökt med tving men får den inte att släppa får inte ens in en spårskruvmejsel men är rädd att pajja däck fälg också

Hur gör du då jofa?

Senast ändrad:

qma

Aktiv medlem
Fortsätt försöka klämma/dra loss beaden från fälgsidan. Fall inte för frestelsen att bända med metall :)

Der Kaiser

Aktiv medlem
Jag förstår problemet, har Pepis tyre noodle.
Jag gör som jofa, pressar med änden på en däckkrängare av plast, brukar trycka och trycka längs med fälgkanten, tungt som f*n, men tillslut så får jag ner däckskanten i fälgdalen.
Kämpa på! Jag brukar behöva duscha efteråt, "typ".

Hälsingland

Aktiv medlem
Jag har samma problem med pepis, jag knäckte två däckverktyg i plast och däcket gick åt helvete sist.

Gick lättare med dhr men ikon + hade rejält undermått så det vart alldeles för tight. 2,8 är ju 2,6 i verkligheten. Ska dit med den igen nu till ess men längtar inte...

Hälsingland

Aktiv medlem
Mitt ikon efter jag pumpat det för hårt och sprängde det..

Föranleddes av att jag skadade däcket när jag som jofa tryckte med verktyget för att få loss det från kanten. Vobblade som satan efteråt, och jag i ett sista försök skulle kolla om det bara inte var så att det inte poppat ordentligt. Pumpade till fyra bar sen small det som IED från en taliban?

Bilagor

Der Kaiser

Aktiv medlem
Lite för sent för TS, men det är nog värt, både inför att ha nån slags fälgklämmande insert och även inför tl, att köra ett nytt däck med slang några veckor först, och helst inkluderade ett par onödiga av och påkränganden, för att töja ut däcken lite.
Jag har bara kröngt på och av på kraftiga däck, Der Kaiser och DHF Exo, men kraftigare sidväggar än ikon, och har krängt på på ett gammalt Nobby nice, jag misstänker kraftigt att tunnväggiga xc-däck är jobbigare och mer riskfyllda att pressa ner från fålgkanten...

Onyx

Ny medlem
Jag har också haft problem med att få däcket att släppa från fälgsidorna. Test med att trampa på däcket och dra försiktigt upp hjulet:

skier

Aktiv medlem
Däck med inserts har jag inte haft några stora problem med ännu (har bara bytt däck hemma i garaget än så länge) men däcket på min gräsklippare vägrade hoppa ner från kanten, på den fungerade det bra att ta två snabbtvingar och trycka ihop däcket så hoppade det ner från kanten.

tving.jpg

provade imorse igen men de sitter som fan. hängde på tyrelevers med min kroppsvikt men vägrar släppa. tog en tving och nöp ihop och pressa men de pajjade inserten tror jag för nu skramlar den runt inne i däcket.
får försöka ikväll igen! jävla skit!!

de är nog inte arden som är problemet. de är mitt hans dampf som sitter så sjukt tight runt fälgen. köp ard den gör det den ska till ett bra pris!

Det gick efter mycket slit! Men fan vad det satt!
Nu blev de ett Aggressor 2.5wt istället för 2.8 hd, ska se om de blir lite stabilare i parken!
Tack för peppningen!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer