Få av XX1-kassett!?

Tricky

Medlem
Få av XX1-kassett!?
Har ett problem att flytta över min XX1-kassett.
Jag kan inte se att något ska göras annorlunda än när jag tar bort någon annan kassett, har jag fel?
Jag tar i så jag blir rädd att skada kedjepiska eller kassett.
Finns det några tips och trix eller är det bara att den som monterat dragit åt som f..??
Tacksam för hjälp!

cerro

Aktiv medlem
Få av XX1-kassett!?
Du använder kedjepiska och kassettverktyg precis som vanligt. Funktionen är som en vanlig kassett men sitter ihop annorlunda.

Kung_Gustaf

Ny medlem
Få av XX1-kassett!?
Låsringen är inbyggd i kassetten. Precis som cerro skriver fungerar den som en vanlig kassett. Kedjepiska och en kassetthylsa. Bodyn ser lite annorlunda ut också.

När du väl fått av kassetten, kolla hur väl bodyn är infettad.

Tricky

Medlem
Få av XX1-kassett!?
Tack för hjälpen och som det känns nu efter att ha gett det flera försök så känns det som att kassetten sitter permanent fast...

David_J

Medlem
Få av XX1-kassett!?
Kassetten skall dras med 40Nm vid montering. Det är ganska mycket så jag kan tänka mig att det krävs en del kraft att få loss den.
När jag drog åt min så drog jag först utan momentnyckel och när jag tyckte att jag dragit åt så mycket jag vågade så kunde jag med momentnyckeln ändå dra mer än ett varv ytterligare.

Så ta du ett långt spärrskaft och ta i så lossnar den säkert..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer