Fälgtips

icecreamo

Medlem
Fälgtips
I ett svagt "villhöver" ögonblick beställdes ett Onyx vesper baknav. Så tydligen ska jag nu få till ett nytt bakhjul, och vad för fälg har jag ingen aning om vilket jag gärna tar förslag på.

Jag tror inte på plastfälg, det ska vara en 27.5 och ska hålla bra för lilla jag på 110kg.
Bakhjulet jag har kört med är ett dt swiss m1850 30mm som jag förstår är ett Canyon specifikt hjul.
Det har funkat bra i två år (ett år på ht och ett år på FS), är fortfarande rakt och har vid enstaka tillfällen flexat lite för mycket. Så jag är överraskat nöjd med fälgen.

Kör väl mest stigar men roligast är ju nedföråkandet (typ Vallåsen) så det är väl någon typ av kompromiss med något högre prio på nedförsåkandet.

Cykeln är en Cotic Rocket, dvs stål FS med 160mm slag fram och bak.

Berk

Aktiv medlem
Fälgtips
Hur breda däck vill du köra?

Newmen Evolution SL A.30 var klart starkast av flera slut färger i en slag test av en tysk magazine. Den är inte tung heller. Finns också i 35 mm.

icecreamo

Medlem
Fälgtips

Newmen Evolution SL A.30 var klart starkast av flera slut färger i en slag test av en tysk magazine. Den är inte tung heller. Finns också i 35 mm.
Tyskarna och deras test alltså, de kan man lita på.
Kör med 2.4 däck, kommer nog inte gå upp eller ner.
Ser ut som ett bra alternativ, tack!

Berk

Aktiv medlem
Fälgtips

Hittade länken igen:

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer