Får inte loss framhjulet

Lindtraxx

Ny medlem
Får inte loss framhjulet
Hejsan vänder mig till er och kollar om någon vet vad jag gör för fel , skulle ge mig på att byta bromsskivor o belägg idag på min Trek EX Fuel 7 2018 , bak gick hur bra som helst men när jag skulle ge mig på framhjulet så lyckas jag inte få loss det , när jag skruvar på quick releasen så lossnar den o ja får den i handen , sen finns ingenting att skruva i , bifogar ngr bilder så ni ser.

Mvh Anders

Bilagor

Pfaff

Aktiv medlem
Får inte loss framhjulet
Det där är väl en TA?
Somliga är (helt uppenbart) delbara. Försök om den går att lossa med en insex från andra sidan.

Manurhin2

Aktiv medlem
Får inte loss framhjulet
Skruva tillbaka handtaget, lägg handtaget i uttaget på axeln och gänga ur motsols.
Köp en ny solid Axel innan den du har går sönder.

M

occepocke

Medlem
Får inte loss framhjulet
Lyckades du? Jag hade samma problem på min jeffsy. Använde locktie på skruven till Quick releasen väntade tills nästa dag sen har de funkar utan problem!

Lindtraxx

Ny medlem
Får inte loss framhjulet
Lyckades du? Jag hade samma problem på min jeffsy. Använde locktie på skruven till Quick releasen väntade tills nästa dag sen har de funkar utan problem!
Jajjemen , det var bara jag som inte fattade att man skulle lossa på den o sen lägga den i ett spår som fanns sen gänga ut den motsols, det var lite nytt för mig inte haft den typen på tidigare cyklar :)

Pfaff

Aktiv medlem
Får inte loss framhjulet
På andra sidan finns det ingen insex , det är bara ett runt hål , så går ej att skruva med något från de hållet :/
Flåt, var oklar där. Tänkte närmast på att tvinga in den. Eller en torx. För att kunna vrida axeln ett kvartsvarv och lossa den.
Dum konstruktion, man vill ju gärna kunna få loss ett hjul fjärran från hemmets trygga vrå.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer