Är det många som har Terrene Johnny5 med dubb? Hurdana lufttryck cyklar ni med? Nu har snön och vintern äntligen kommit. Kör nu med 0.5bar fram och bak. Väger själv ca 95kg.
De vart då j*vligt bängligt att hitta bra tubeless kit till fatbiken nu! Caffelatex hade en riktigt smidig men den går inte att få tag i längre verkar de som! Fattystripper måste beställas från staterna o de orkar jag inte krångla med. Är de någon som kan komma med ett bra tipps vad man ska köpa och varifrån? O inte nått med att dela innerslang eller liknande lösningar.
Mvh Peter N
De vart då j*vligt bängligt att hitta bra tubeless kit till fatbiken nu! Caffelatex hade en riktigt smidig men den går inte att få tag i längre verkar de som! Fattystripper måste beställas från staterna o de orkar jag inte krångla med. Är de någon som kan komma med ett bra tipps vad man ska köpa och varifrån? O inte nått med att dela innerslang eller liknande lösningar.
Mvh Peter N
Beställde först därifrån men dom hade inte några på lager så jag avbokade o beställde direkt från staterna. De tog ett bra tag men nu är dom i alla fall i Sverige på väg norrut!Fattystripper inom EU:
![]()
FattyStripper Latex Rim Strips (Set) - JustPedal.nl
SkinnyStripper bands provide a more reliable tubeless solution for CX, Enduro, XC, DH and FAT wheels when lower pressures are desired for traction but the off-camber and technical nature of the trail tends to encourage "burps". The latex will bond with the tire's bead after a week or two to...www.justpedal.nl
Vi säger nu att förhållanden är isiga snöiga vägar. 0.5bar är kanske bra. Då tar vi skoterleder eller de heter nu friluftsleder här idag. Då kan jag köra på 0.25bar för att få bättre bäryta på snön?Jag brukar justera trycket för att passa föret. Är det ganska hårt och jag vill köra fort så kan jag ha runt 0,5bar. Är det mjukt så kan det vara mindre än hälften.
J5 dubbat, 85kg, 80mm fälg.
Vi säger nu att förhållanden är isiga snöiga vägar. 0.5bar är kanske bra. Då tar vi skoterleder eller de heter nu friluftsleder här idag. Då kan jag köra på 0.25bar för att få bättre bäryta på snön?
Denna har jag kört nu i några år. Har en ganska bra volym i varje slag, kan jag tycka,Någon som har tips på en bra minipump att ha med sig i ryggsäcken, lämplig för fatbike?
Tack för tips!Denna har jag kört nu i några år. Har en ganska bra volym i varje slag, kan jag tycka,
![]()
Made for riders, by riders. | Specialized.com
From seasoned pros and weekend warriors, to kids and commuters—if you ride, we’re for you. We believe bikes have the power to change lives. This simple truth drives us to be—and do—better.www.specialized.com
Frid!
Har du provat detta ställe?De vart då j*vligt bängligt att hitta bra tubeless kit till fatbiken nu! Caffelatex hade en riktigt smidig men den går inte att få tag i längre verkar de som! Fattystripper måste beställas från staterna o de orkar jag inte krångla med. Är de någon som kan komma med ett bra tipps vad man ska köpa och varifrån? O inte nått med att dela innerslang eller liknande lösningar.
Mvh Peter N
Snödäck till duden kör nu jj 4.4..tänkte först prova vee snow avalanche 4.8 fram och bulldozer 4.7 bak till priset av ett surly bud/lou eller ska man köpa surly är de värda så mycket mera? Även tips på amdra mottages.
Dubbfritt och bra driv/flyt i snö. Har dubb till fs cykeln så kör den vid isigt underlag.
Tack för tips!
Har nu hittat den hos både Bike24 och Bike-Components så den verkar lätt att få tag i.
Mvh Peter N
Jag brukar justera trycket för att passa föret. Är det ganska hårt och jag vill köra fort så kan jag ha runt 0,5bar. Är det mjukt så kan det vara mindre än hälften.
J5 dubbat, 85kg, 80mm fälg.
Avundsjuk! Kan du återkomma med hur breda de blir på fälg?
Gorilla-tape fungerar hyfsat!De vart då j*vligt bängligt att hitta bra tubeless kit till fatbiken nu! Caffelatex hade en riktigt smidig men den går inte att få tag i längre verkar de som! Fattystripper måste beställas från staterna o de orkar jag inte krångla med. Är de någon som kan komma med ett bra tipps vad man ska köpa och varifrån? O inte nått med att dela innerslang eller liknande lösningar.
Mvh Peter N
Det ska jag göra. Vet inte om dem ryms änAvundsjuk! Kan du återkomma med hur breda de blir på fälg?
På min Taiga får de garanterat platsDet ska jag göra. Vet inte om dem ryms änÅker tåg hem från Stockholm den här gången annars hade jag tagit upp en önskelista
![]()
På min Taiga får de garanterat platsMen vill ju inte ha så jättemycket smalare än de Snowshoe 2XL som redan sitter på den. Och handen på hjärtat, om det är mycket is och elände så har ju jag min fullgungstjockis med Wrathchild på, så att nu köpa Johnnysar vore ju bara dumt, men det är väl vad man är...
![]()
Ja jag kom väl fram till att de inte fick plats i hemmabygget och la dom bakom mig och gick vidare i livet. Men nu lockar det ju att få köra Taigan dubbadJonny 5 är snäppet större än 4,8 Bud & Lou och Jumbo Jim, men inte lika stora som 2XL.
När dom var nymonterade var dom nästan identisk med väl använda JJ 4,8 på bredden, men efter några veckor så var dom märkbart större.
Jag mätade skillnaden i bredd och höjd tidigare men minns inte hur mycket de skiljde.
Jag har för övrigt ett nytt par Jonny 5 liggande som jag kan sälja dyrt till någon som är sugen. (köpte ett nytt par för att ha nytt och fräscht, men de begagnade var fortfarande jättefina efter 2 år, så...)
Gillar mina J5. Blir slanglöst till nästa vinter.
Ja jag kom väl fram till att de inte fick plats i hemmabygget och la dom bakom mig och gick vidare i livet. Men nu lockar det ju att få köra Taigan dubbad![]()
Jo, jag har bara Wratchild fram, men det räddade mig många gånger igår med lera å is i en skön blandning!Äsch, kan nog lägga Johhny 5-tankarna på is (hehe) igen då vi tycks gå mot ännu en Wrathchild-vinter. Grymt impad över isgreppet med dom!
Visa bilaga 459975
Ja synd de går så trögt på väg bara, även om jag tycker de rullar ok slanglösa i skogen.Jo, jag har bara Wratchild fram, men det räddade mig många gånger igår med lera å is i en skön blandning!
Skulle gärna haft det bak å, men det funkar ändå för det mesta helt ok med Dillinger 5.
Visa bilaga 459980
Frid!
Jo, nog är de kanske lite tröga på väg, men jag har slutat tävla, så det stör inte längre nå.Ja synd de går så trögt på väg bara, även om jag tycker de rullar ok slanglösa i skogen.